آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

وی پی اس فارکس برای موارد متعددی استفاده می‌شود که از مهمترین دلایل آن می‌توان به اتصال دائم و 24 ساعته به مارکت بدون نیاز به روشن بودن سیستم اشاره کرد. امروزه استفاده از VPS در فارکس بسیار رایج و محبوب شده است.

قطعاً هیچ‌کس به اندازه یک معامله‌گر، ارزش میلی‌ثانیه را در سفارش‌گذاری و یا بستن یک سفارش درک نمی‌کند! بنابراین سرعت پایین و قطعی اینترنت می‌تواند یک مشکل بزرگ برای معامله گران باشد. یکی از راه‌هایی که معامله‌گران حرفه‌ای برای مدیریت بهتر معاملات خود و همچنین جلوگیری از ضررهای ناخواسته از آن بهره می‌برند، استفاده از سرور مجازی فارکس است!

VPS چیست؟
Virtual Private Server یا بطور خلاصه VPS، سرور اختصاصی می‌باشد. سرورها، کامپیوترهای قدرتمند صنعتی قوی هستند که دائماً روشن و به اینترنت متصل هستند. امکان نقص فنی و خاموش شدن آنها، خیلی کمتر از سیستم های خانگی و در صورت تهیه از ارائه دهندگان معتبر نزدیک به صفر است. به وسیله نرم‌افزارهای مخصوص، چندین سیستم عامل، بر روی یک کامپیوتر نصب شده و هر اکانت، به یک نفر داده می شود. در هنگام استفاده از اکسپرت‌ها(ربات های معامله‌گر) یا کپی کردن یک سیگنال‌ در سایت MQL5، باید حساب شما در متاتریدر، همیشه آنلاین باشد. با گرفتن اشتراک VPS، در واقع بخشی از فضای یک کامپیوتر به‌طور مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد و با در اختیار داشتن آدرس IP، نام کاربری و پسوردی که به شما داده می‌شود، قادر به وصل شدن به آن کامپیوتر از راه دور و کار کردن با آن هستید.

استفاده از VPS برای کپی کردن سیگنال ضروری است؟
بله و خیر!

در واقع شما بدون استفاده از VPS و با آنلاین بودن متاتریدر در کامپیوتر شخصی خود می توانید یک سیگنال را کپی کنید اما از آنجایی که سیاست کپی ترید عدم نیاز به آنلاین بودن و توجه همیشگی می باشد و این که کامپیوتر های شخصی همیشه در معرض خاموش شدن در اثر قطع برق و یا قطع شدن اتصال متاتریدر در صورت قطع اینترنت هستند برای عدم از بین رفتن سرمایه استفاده از VPS ضروری می باشد. زیرا در بازار فارکس اتفاقات در لحظه رخ می دهد و در بعضی موارد نیاز هست یک معامله در کمتر از چند دقیقه بسته شود.

بنابراین ما به طور قطع استفاده از VPS را ضروری می دانیم.

خرید VPS
در حال حاضر سایت‌های زیادی از جمله سایت های ایرانی اقدام به فروش VPS می کنند که شما می توانید VPS مورد نیاز خود را از این سایت ها خریداری کنید.

اما مواردی وجود دارد که حتما در هنگام خرید VPS باید به آنها دقت کنید:

با توجه به اختلالات اینترنت داخلی حتما از VPS های خارجی استفاده شود.
نیاز به خرید VPS با کانفیگ های بالا وجود ندارد و حداقل کانفیگ برای اتصال متاتریدر مناسب می‌باشد.
VPS هایی که تحت عنوان آی پی ثابت و ویژه ترید معرفی می شوند برای ترید در ارزهای دیجیتال مناسب می باشد و نیاز به تهیه این VPS ها برای اتصال متاتریدر وجود ندارد.

تنظیمات و اتصال به VPS
پس از نهایی کردن سفارش و پرداخت هزینه خرید VPS، منتظر بمانید تا ایمیل مربوط به اطلاعات سرور شما، برای alh ارسال شود که معمولا چند ساعت طول می‌کشد.
این ایمیل شامل سه مورد مهم هست: آدرس IP – نام کاربری – کلمه عبور
پس از دریافت ایمیل اطلاعات سرور، در ویندوز، به منوی استارت بروید و به‌صورت زیر عمل کنید.
Remote Desktop Connection را تایپ و اجرا کنید.
یک آدرس IP ازشما خواسته می‌شود که باید همان آدرس IP که در ایمیل برای شما ارسال شده، بزنید.

آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

یک پنجره باز می‌شود که از شما نام کاربری و پسورد را سؤال می‌کند، که باید همان نام کاربری و پسوردی که در متن ایمیل برای شما ارسال شده، وارد کنید. تیک ذخیره پسورد را بزنید تا در دفعات بعدی نیازی به وارد کردن نام کاربری و پسورد نداشته باشید. پیغام‌هایی که نشان داده می‌شود را تأیید کنید تا وارد دسکتاپ کامپیوتر سرور شوید.
پنجره Remote Desktop Connection را Minimize کنید و فایل نصب متاتریدر خود را از کامپیوتر خود Copy کنید و سپس به محیط سرور رفته و روی دسکتاپ کامپیوتر سرور Paste کنید (این کار را با Drag & Drop نیز می‌توانید انجام دهید) و سپس آن را نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

اتصال متاتریدر به vps

پس از ورود به حساب کاربری خود در متاتریدر کامپیوتر سرور، با کلیک بر روی آیکون نشان داده شده، وارد اکانت خود که در سایت MQL5 ایجاد کرده‌اید می‌شوید.
مجدد مسیر Tools>>Options می‌شوید و در تب Signal همه قسمت‌ها را طبق آموزش کپی کردن سیگنال تکمیل کنید.
پس از انجام تنظیمات، بگذارید پنجره متاتریدر باز باشد و زمانیکه کار تمام شد، ضربدر بالای سمت راست صفحه سرور را بزنید. یک پیغام به شما می‌دهد که برنامه‌ها همچنان در حال اجرا باقی می‌مانند، فقط ارتباط شما با ریموت دسکتاپ آن کامپیوتر قطع می‌شود که آن را تأیید کنید.
سپس برای اطمینان از صحت انجام کار، یک بار دیگر از طریق Connection Desktop Remote وارد محیط کامپیوتر سرور شوید و ببینید پنجره متاتریدر، همچنان باز است یا خیر؟
دقت کنید که موقع خروج از سرور به هیچ عنوان Log Off یا Shut Down را انتخاب نکنید و فقط ضربدر بالای پنجره را بزنید، زدن ضربدر بالای صفحه، فقط باعث قطع ارتباط شما با کامپیوتر سرور می‌‌شود ولی برنامه‌ها، همچنان باز می‌ماند و سرور هم روشن باقی می‌ماند.
نکته مهم: می توانید تنظیماتی انجام دهید که بعد از ریستارت شدن کامپیوتر سرور و بالا آمدن ویندوز، پنجره متاتریدر شما به صورت خودکار باز شود. برای این کار باید متاتریدر خود را در Startup ویندوز قرار دهید که به محض بالا آمدن ویندوز، به‌طور خودکار، برنامه متاتریدر باز شود.

برای این منظور طبق مراحل زیر عمل کنید:

باید آیکن متاتریدر خود را، که روی دسکتاپ کامپیوتر سرور قرار دارد، کپی کنید.
منوی Start ویندوز خود در محیط سرور را باز کنید.
گزینه All Programs را انتخاب کنید.
بر روی گزینه Startup که جزو آخرین گزینه‎ها هست، کلیک راست کرده و Open را بزنید تا محیط Startup ویندوز شما باز شود.
آیکن متاتریدر را در این محل Paste کنید و سپس پنجره را ببندید.

مراحل فعال کردن VPS در سایت MQL5
سایت MQL5 یک سرویس اختصاصی VPS برای متاتریدرها طراحی کرده است. این سرور به‌طور اتوماتیک، بهترین سرور را انتخاب کرده و در بالای لیست قرار می‌دهد که شما می‌توانید اولین سرور در لیست پیشنهادی که کمترین تأخیر یا Ping را نسبت به محل قرارگیری شما دارد، انتخاب کنید.

در متاتریدر خود، پنجره Navigator (پنجره کوچک سمت چپ)، کلیک راست کنید و گزینه Register a Virtual Sever را انتخاب کنید.

آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

یکی از گزینه‌های خرید را انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید.

آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

زدن تیک گزینه دوم یعنی Automatically renew subscription ، به این معنی است که هر ماه قصد تمدید اشتراک را دارید. در صورتیکه فعلا قصد تمدید ندارید، تیک گزینه دوم را بردارید. سپس روش پرداخت را انتخاب و گزینه Next را کلیک کنید.

آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

در پنجره آخر، سه گزینه برای انتخاب وجود دارد.
All: برای زمانی که قصد دارید به‌طور همزمان از اکسپرت و یک سرویس سیگنال، استفاده کنید.

Expert: در صورتیکه قصد دارید فقط اکسپرت در فضای سرور قرار گیرد و آنجا آنلاین بماند.

Signal: در زمانیکه فقط قصد دارید حساب در متاتریدر، آنلاین باشد تا بتوانید پوزیشن‌های یک سیگنال‌دهنده را دریافت کنید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، بر روی گزینه Migrate Now کلیک کنید و منتظر بمانید تا پیغام سبز رنگ Migration Successful را مشاهده کنید که به معنی انتقال همه تنظیمات متاتریدر شما به سرور VPS سایت MQL5 هست. حال اگر در قسمت سمت چپ صفحه، به پنجره Navigator نگاه کنید، در پایین شماره حساب شما، علامت متصل شدن به سرور سایت را مشاهده می‌کنید.

با دبل کلیک زدن بر روی آیکن سرور در زیر شماره حساب، پنجره کنترل VPS ظاهر می‌شود که می‌توانید سرور را متوقف کنید (کنسل کنید) یا اینکه مجدداً انتخاب کنید که چه قسمتی از متاتریدر به سرور سایت منتقل شود.

همچنین می توانید میزان CPU ،RAM و فضای استفاده شده هارد دیسک سرور VPS را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که به محض انتخاب گزینه Migrate Now یعنی بعد از انتقال تنظیمات متاتریدر شما به سرور سایت، گزینه Enable Real Time Signal و گزینه‌های زیر آن غیرفعال می‌شوند. این کار برای جلوگیری از اختلال و دوگانگی میان حساب شما و سیگنال دهنده است. به محض انتقال همه تنظیمات، متاتریدری که روی کامپیوتر سرور سایت قرار دارد، با سیگنال دهنده انتخابی شما، در ارتباط است.

همیشه به علامت فعال بودن سرور در پایین شماره حساب، دقت کنید! در صورتیکه سرور غیرفعال شده باشه، زیر آیکن سرور، قرمز می‌شود یا اینکه آیکن کاملا حذف می‌شود.

تفاوت خرید VPS از سایت MQL5 با دیگر سایت‌های ارائه دهنده VPS
در صورت استفاده از VPS ارائه شده توسط MQL5 برای هر حساب، باید یک سرور مجزا تهیه شود. در سایت MQL5 شما فقط یک حساب روی VPS می‌توانید داشته باشید و هزینه تهیه VPS برای هر اکانت به صورت ماهانه 15 دلار (در زمان نگارش مقاله) می باشد که در صورت انتخاب پلن های 3 ماهه، 6 ماهه و سالانه تخفیف هایی در نظر گرفته می شود، در حالیکه اگر شما طبق روش خرید از سایر ارائه دهنده‌گان، اشتراک یک کامپیوتر VPS را اجاره کنید، می‌توانید چندین متاتریدر را به‌منظورهای مختلف روی آن بگذارید.

با توجه به شرایط اینترنت داخلی برای تهیه VPS از سایت MQL5 و یا سایر ارائه دهندگان نمی توان توصیه قطعی داشت زیرا از سمتی اتصال با خود VPS ارائه شده توسط MQL5 ممکن است دچار اختلال شود و از سمت دیگر سایر VPS ها نیز امکان قطعی و خاموشی دارند و انتخاب و آزمایش این روش ها بر عهده کاربر می باشد زیرا برای هر شخص و با هر اینترنت نتایج می تواند کاملا متفاوت باشد.

آشنایی با اکسپرت ها

14 اکسپرت مدیریت سرمایه در متاتریدر 4……..دانلود بهترین اکسپرت های سودده فارکس……..اکسپرت اتومات فارکس……..اکسپرت حرفه ای فارکس……..اکسپرت سودده……..اکسپرت فارکس……..اکسپرت فارکس جدید……..اکسپرت ویژه جپشین……..اکسپرت ویژه مکدی……..بهترین اکسپرت سودده فارکس……..خرید اکسپرت فارکس……..خرید اکسپرت فارکس تضمینی……..خرید اکسپرت متاتریدر……..دانلود اکسپرت متاتریدر……..آموزش نصب اکسپرت……..اکسپرت ویژه استراتژی ریاضی

برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر با 09121043796 تماس حاصل فرمایید


آموزش راه اندازی سرور مجازی VPS و اتصال اکانت متاتریدر

مقالات مرتبط

بلاک چین چیست؟

آشنایی با مفاهیم تکنولوژی بلاک چین و کاربردهای این تکنولوژی و بلاک چین چیست؟ در این مقاله قصد داریم درمورد سیستم بلاک چین و کاربردهای این تکنولوژی…