Home تالار گفتگو فارکس آموزش فارکس تخصصی کپی ترید چیست؟ copy trading

  • کپی ترید چیست؟ copy trading

    ارسال شده توسط بهادر اسلامی در آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۷:۵۹ ب.ظ

    کپی ترید چیست؟ copy trading
    برخی از بروکرها این امکان را به معامله گران خود می دهند که آن معامله گر تازه کار، از معاملات یک معامله گر حرفه ای، رونویس یا کپی می کند. معاملات رونویس ، روشی در معامله است که اصطلاحا، کپی تریدینگ گفته می شود. این روش دارای معایبی می باشد که به بررسی آن می پردازیم:

    ۱) عدم شناخت خطرات استراتژِی، ارائه دهنده سیگنال

    ۲) ناآگاهی از نحوه کار پلتفرم

    ۳) کنترل نکردن سرمایه گذاری

    عدم شناخت خطرات استراتژِی، ارائه دهنده سیگنال

    از عواملی که سرمایه گذار باید در کپی تریدینگ توجه کند . شناخت افزادی است که می خواهند از روی آن ها، معملات خود را رونویس کنند. جستجو در بین این افراد و نوحه سرمایه گذاری حائز اهمیت است. چرا که برخی افراد دارای روحیه ریسک پذیر و برخی دیگر افرادی هستند که سعی می کنند معاملات منطقی ترین داشته باشد . بنابر این، مقدارتقسیم سرمایه در بین این دو نفر برای رونویس متفاوت است. عدم شناخت استراتژِ معمله گران حرفه ای، یکی از خطرات موجود در کپی تریدینگ محسوب می شود.

    ناآگاهی از نحوه کار پلتفرم

    جهت انتخاب یک معامله گر حرفه ای برای کپی تریدینگ می بایست از اهداف او نیز آگاه باشد هر معاملات گر حرفه ای برای معاملات خ.ودپلتفرمی طراحی میکند که ندانستن این پلتفرم و تبعیت کورکورانه، باعث در خطر افتادن سرمایه می شود

    برای مثال اگر پلتفرم استراتژی معامله ای ۱۰ قطعه ی استاندارد لات باشد، کپی تریدینگ از این معامله با ۱۰ میکرو لات کاریست اشتباه ، پس توجه به پلتفرم هر معامله ای برای کپی مهم است.

    کنترل نکردن سرمایه گذاری

    تجارت کپی، فعالتی نیستکه شما یک بار به سادگی آن راتنظیم کنید . سپس فراموش کرده و فقط وقتی می خواهید سود خود را برداشت کنید، آن را به خاطر بیاورید . انتخاب و مدیریت یک پلتفرم و تنظیم آن روی سرمایه ی خود باعث بدست آوردن معامله خوب و سود بیشتر خواهد شد.

    نکته مهم پیدا کردن تعادل است . تا به طور مداوم بر روند تکامل صندوق خود نظارت داشته باشید و بدانید که چگونه با مشکلات روبرو شوید و چگونه به آن ها واکنش نشان دهید.

    مزایای یک پلتفرم کپی تریدینگ

    همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم معاملات رونوشت، یعنی کپی کردن روش یک معامله‌گر حرفه‌ای؛ به عبارت دیگر شما در چنین روشی معاملاتی‌ای، جا پای یک معامله‌گر دیگر می‌گذارید. اما مزایای چنین پلتفرمی چیست؟

    کاهش ریسک برای معامله گران تازه کاردردسر کمتر، سود بیشتر و یادگیری آسان تر

    کاهش ریسک برای معامله گران تازه کار

    همان‌طور که بارها و بارها گفتیم، نوسان بالای بازار ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران از ورود به آن خودداری کنند؛ اما اگر ما سیستم معامله‌گری سنتی که در آن ما تنها به قابلیت‌های و مهارت‌هایمان خودمان تکیه داریم را با سازوکاری جایگزین کنیم که در آن فردی حرفه‌ای که سوابق معاملاتی خوبی دارد به‌جای ما تصمیم‌گیری می‌کند، این بازار آینده بهتری خواهد داشت.

    خیلی‌ها به دلیل عدم فهم صحیح مهارت‌های معاملاتی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و مدیریت ریسک، مبالغ زیادی را از دست‌ داده‌اند. به همین دلیل است که تقسیم وجوه هر فرد به چندین قسمت و فراهم آوردن امکان مدیریت آن‌ها در یک پلتفرم معاملات مشابه می‌تواند سود و موفقیت آنها در آینده را تضمین کند.

    به یاد داشته باشید که در چنین پلتفرم‌هایی، هر زمان می‌توان معامله‌گر اصلی و هدف را جایگزین کرد و به سراغ معامله‌گری دیگر با رویکردی متفاوت رفت.

    دردسر کمتر، سود بیشتر و یادگیری آسان تر

    انجام معاملات به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. این سختی در خصوص بازاری پر نوسان مانند ارزهای دیجیتال، بیشتر هم خواهد شد.

    طراحی و اجرای درست معاملات به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و همه افراد وقت این را ندارند که زمانی را به معامله ارزهای دیجیتال و یا فراگرفتن [روش] آن اختصاص دهند.

    ولی صرفا نباید این مسئله را چنان برداشت کرد که آنها نمی‌توانند به سود برسند. معامله‌گران تازه‌کار با استفاده از این پلتفرم می‌توانند دردسرهای این کار را حذف نمایند. از طرف دیگر این امکان نیز برای آنها وجود خواهد داشت که پیش از ورود تمام و کمال به این بازار، کمی مزه آن را بچشند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که مقداری از پولی که برای معاملات کنار گذاشته‌اند را در اختیار افراد متخصص قرار داده؛ از آنجا به بعد پلتفرم کارها را پیش خواهد برد.

    البته این پلتفرم برای کسانی که قصد یادگیری دارند و می‌خواهند با مشاهده معاملاتِ افرادی که از روی دست آن ها کپی می‌کنند، این کار را با روشی کاربردی‌تر فرا بگیرند و سود بیشتری ببرند نیز بسیار مناسب خواهد بود.

    آشنایی با ربات های معامله گر فارکس

    اکسپرت ویژه استراتژی ریاضی
    اکسپرت سودده
    ربات معامله گر فارکس
    اکسپرت ویژه مکدی
    اکسپرت ویژه جپشین
    معرفی اکسپرت های فروشگاه
    معرفی اکسپرت های سودده
    تبادل و ارسال ربات معامله گر
    مدیریت اکسپرت های شما
    آموزش نصب اکسپرت

  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: بهادر اسلامی
کپی ترید چیست؟ copy trading برخی از بروکرها این ا…
کنسل
اطلاعات شما: