• نیاز به اکسپرت

    ارسال شده توسط حسین اسدی در دی ۸, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۷ ب.ظ

    نیاز به اکسپرت

    یازده دلیل نیازمند بودن به اکسپرتها در فارکس
    با توجه به ساختار بازار فارکس، حجم اطلاعات و نحوه اطلاعات کار در آن، گذشته از اطلاعات اولیه مانند آشنایی با نرم افزار متاتریدر و انواع ایندیکاتورها و تحلیل ها، چه تکنیکال و چه فاندامنتال، باید بتوانید با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده اید معامله درستی را انجام دهید. با توجه به یک سری از شرایط امکان انجام معامله درست کم می شود.

    در این قسمت در نظر میگریم کاربر برای باز کردن معامله بر اساس دانش خود باید به 100 درصد اطمینان برسد تا معامله ای که از نظر خودش سود می دهد را باز کند. چندین عامل برای موفق نبودن افراد در باز کردن معامله سود زا به شرح زیر است:

    1. صبر
    حالتی که معامله گر منتظر رخ دادن آن می باشد، ممکن است برای مثال هفته ای یک بار رخ دهد. احتمال دارد تماشای بازار توسط معامله گر و انتظار برای رسیدن به حالت مورد نظر گاهی طولانی شده و معامله گر خسته شود. بنابراین با توجه به تمام شدن صبر، معامله گر ممکن است، معامله ای را در 70 درصد از ضریب اطمینان خود باز کند که در اینجا 30 درصد احتمال خطر بیشتر می شود با توجه به این نکته که همان ضریب 100 درصد اطمینان از طرف معامله گر هم دارای خطا می باشد. با توجه به این حالت و باز کردن معامله با ضریب اطمینان کمتر احتمال ضرر بیشتر شده و باعث مشکل می شود.

    2. خواب بودن
    با توجه به اینکه معامله گر هم یک انسان می باشد و نیاز به استراحت دارد، ممکن است حالتی از معامله که مورد نظر معامله گر می باشد زمانی رخ دهد که معامله گر در خواب است. در نتیجه این موقعیت از دست می رود و معامله گر باید صبر کند تا دوباره این حالت رخ دهد که با توجه به مقوله صبر که توضیح داده شد می تواند کاربر را دچار مشکل نماید.

    3. دسترسی نداشتن به کامپیوتر و اینترنت
    اگر از یک نفر بخواهند 24 ساعت مداوم جعبه بسازد (کاری که نیاز به فکر زیادی هم ندارد) درصد خطا در ساخت جعبه هایی که در ساعات اول می سازد نسبت به جعبه هایی که در ساعات پایانی می سازد بسیار کمتر است. این مسئله درباره انجام مداوم کاری که در هر لحظه نیاز به پردازش بسیار زیاد اطلاعات دارد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به این شرایط امکان باز کردن معامله ای که میزان خطا در آن بیشتر از حالت عادی است زیاد می شود چون معامله گر نتوانسته اطلاعات بازار را درست تحلیل کند و معامله درستی را باز کند.

    4. قدرت تحلیل و خستگی
    اگر از یک نفر بخواهند 24 ساعت مداوم جعبه بسازد (کاری که نیاز به فکر زیادی هم ندارد) درصد خطا در ساخت جعبه هایی که در ساعات اول می سازد نسبت به جعبه هایی که در ساعات پایانی می سازد بسیار کمتر است. این مسئله درباره انجام مداوم کاری که در هر لحظه نیاز به پردازش بسیار زیاد اطلاعات دارد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به این شرایط امکان باز کردن معامله ای که میزان خطا در آن بیشتر از حالت عادی است زیاد می شود چون معامله گر نتوانسته اطلاعات بازار را درست تحلیل کند و معامله درستی را باز کند.

    5. عواطف انسانی
    انسان مثل ماشین نیست و دارای احساسات زیادی مثل خشم، ناراحتی، خوشحالی و . . . است. هر کدام از این احساسات به نوبه خود روی تصمیم گیری او می توانند موثر باشد و باعث شود که درست تصمیم گیری نکند. در نتیجه معامله هایی با ضریب اطمینان کمتری باز شده و خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

    6. ورودی اطلاعات
    انسان فقط می تواند اطلاعاتی را که می بیند یا می خواند یا می شنود را تحلیل کرده و با توجه به آنها تصمیم گیری نماید. با توجه به ماهیت بازار فارکس، معامله گر فقط اطلاعاتی را می تواند تحلیل نماید که در روی نرم افزار (Meta Trader) می بیند و براساس این اطلاعات باید تصمیم گیری نماید. با توجه به اینکه این بازار بر اسسا لحظه ها شکل می گیرد، تحلیل اطلاعات در مورد آن کمی سخت است. برای مثال در مورد یک جفت ارز، نگاه کردن به تایم فریمهای مختلف آن و تحلیل جداگانه هر کدام، پیدا کردن روند بازار، تحلیل ایندیکاتورها در هر تایم فریم و تصمیم گیری در مورد این کاه بازار به نقطه مرود نظر معامله گر رسیده است، کاری زمان بر است. هر لحظه که معامله گر در حال انجام این تحلیل ها است، امکان دارد در یک جفت ارز دیگر حالت مورد نظر رخ بدهد، ولی به علت اینکه معامله گر اطلاعات مربوط به آن جفت ارز را نمی بیند آن موقعیت نیز از دست می رود. ولی در مور یک کامپیوتر این حالت صادق نیست، چون اطلاعات ارزهای مورد تقاضای شما چه در صفحه Chart نمایان باشد (معامله گر بتواند آنها را ببیند) و چه زیر چارت های دیگر (معامله گر نتواند آنها را ببیند)، اطلاعات را کامپیوتر از سرور اصلی دریافت می کند. حال اگر کامیپوتر قدرت تصمیم گیری داشته باشد (با نوشتن اکسپرت این قدرت به کامپیوتر داده می شود)، کامپیوتر می تواند بر روی تمام آن چارتها تحلیل نماید و تصمیم گیری کند. برای درک بهتر این مورد توصیه می شود فیلم چشمان عقاب (Eagle Eye) محصول سال 2008 کمپانی DreamWorks Picture را ببینید.

    7. ترس
    زمانی که معامله گری با معامله بازی مواجه می شود که در زمان باز کردن معامله حد ضرر را برای آن قرار نداده است، در هنگام بستن معامله با ضرر دچــار شکهای بسیاری می شود (معامله بر می گردد، بر نمی گردد، چند دقیقه دیگر باز باشد و …) که تمام این موارد باعث مشکل و گاهی از بین رفتن تمام سرمایه فرد می شود. ترس از بستن معاملات با ضرر جزء خطرناک ترین موارد در ای بازار می باشد که باعث مشکل برای عده زیادی از افراد شده است.

    8. طمع
    انسان به نوبه خود موجودی حریص و طماع است. در این بازار بعضی از معامله گران وقتی چند معامله را با سود می بندند فکر می کند که از آن به بعد تمام معاملات آنها سود خواهد داد، بنابراین معاملات بزرگتری باز می کنند و قوانینی که حودشان برای باز کردن معامله قرار داده اند (حجم معامله) را در نظر نمی گیرند. در نتیجه با یک ضرر که احتمال آن هم که نیست خسارت زیادی به آنها وارد می شود.

    9. فارکس قمار نیست
    بعضی از معامله گران مبتدی فکر می کنند فارکس یک نوع قمار است، یک بار می بازی و یک بار برنده می شوی. در صورتیکه فارکس و معامله در آن بر اساس علم می باشد و فقط علم و نه هیچ چیز دیگر. این دسته از معامله گران تماما بازار را با شکست ترک خواهند کرد.

    10. شک و قدرت تصمیم گیری
    بعضی از معامله گران در تصمیم گیری برای باز کردن معامله بسیار شکاک می باشند و نمی توانند تصمیم به موقعی بگیرند که خود این عامل باعث از بین رفتن موقعیت ها و یا درست و به موقع نبستن معاملات می شود که جز ضرر چیزی به همراه ندارد.

    11. تعویض با به هنگام استراتژی
    گاهی معامله گر بر اساس یک استراتژی متوجه می شود نمی تواند موفق باشد، پس استراتژی کاری خود را تغییر می دهد بدون اینکه از استراتژی جدید تست گرفته باشد و از آن مطمئن باشد. ولی در مورد اکسپرتها با توجه به وجود قسمت تست استراتژی (Strategy Tester) که توضیحات آن در جای خود داده خواهد شد، می توان اکسپرتها را بر روی تاریخچه ارز امتحان کرد و ضریب اطمینان آن را بدست آورد.

    آشنایی با ربات های معامله گر فارکس

    اکسپرت ویژه استراتژی ریاضی
    اکسپرت سودده
    ربات معامله گر فارکس
    اکسپرت ویژه مکدی
    اکسپرت ویژه جپشین
    معرفی اکسپرت های فروشگاه
    معرفی اکسپرت های سودده
    تبادل و ارسال ربات معامله گر
    مدیریت اکسپرت های شما
    آموزش نصب اکسپرت

    حسین اسدی نوشته ای ارسال کردن در 3 سال, 3 ماه پیش 1 کاربر · 3 پاسخ
  • 3 پاسخ
  • حسین اسدی

    کاربر
    دی ۸, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۸ ب.ظ

    معنی اکسپرت در لغت به معنی “متخصص و کارشناس” است.هرگاه استراتژی مالی Financial Strategy خود را در محیط پلتفرم معاملاتی برنامه‌نویسی کرده و اجازه دهیم تا کامپیوتر جای ما عملیات خرید یا فروش را انجام دهد اکسپرت گویند.

    در دسته‌بندی انواع روش‌های تحلیل سه روش وجود دارد:

    ۱-تحلیلگر فاندامنتال Fundamental analyst

    2-تحلیلگر تکنیکال Technical Analyst

    3- ترکیبی از دو حالت قبل که تکنو فاندامنتال گویند.

    تحلیلگران تکنیکال از یکسری نمودار Chart و یکسری ابزارهای گرافیکی که به آن اندیکاتور Indicator می‌گویند استفاده می‌کنند مانند Moving,Atr, Sar,… و برای اینکه نماد رو خرید Buy کنند بعضاً از ترکیب این اندیکاتورها و یکسری ابزارها و روش‌های دیگر استفاده می‌کنند که از ترکیب این ابزارها قواعدی ساخته می‌شود که به آن استراتژی گویند. برای مثال:یک استراتژی ساده

    دو اندیکاتور مووینگ اوریج Moving Average با پریودهای زیر
    Moving Average 1: Period=11, Price close, Shift=0

    Moving Average 2: Period=21, Price close, Shift=0

    یک اندیکاتور Rsi
    Rsi Period=11,Price=Close

    قواعد استراتژی:

    هرگاه Ma fast>Ma Slow که به‌اصطلاح می‌گویم کراس Cross کرد و شیب به سمت بالا باشد می‌گویم محیط Buy شده و هرگاه Ma Fast
    مرحله بعد چک می‌کنم آیا Rsi در محدوده زیر ۵۰ برای Buy خرید و بالای ۵۰ برای فروش هست
    مقدار sl:Buy کوچک‌ترین Low پنج‌تا کندل قبل از ورود
    مقدار sl:Sell بزرگ‌ترین High پنج‌تا کندل قبل از ورود
    مقدار Tp=0 چون روندی است
    سیستم تریل من هم از Parbolic Sar
    میزان لات = ۳% از کل سرمایه در هر پوزیشن
    فرض قواعد بالا استراتژی من باشد و حالا این قواعد را فرضاً در بازار سهام می‌خواهم موردبررسی قرار دهم. باید تک‌تک سهم‌ها نمودارش را بازکنیم و ببینیم آیا شرایط بالا را دارد تا خرید کنیم!!! خوب حالا کل نمادهای بورس ۲۴۰۰ (فعال و غیرفعال) و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نماد هم به‌طور متوسط باز هستن زمان زیادی خواهد برد و یه کار کسل‌کننده است اینجاست که با داشتن اکسپرت همه این مشکلات حل خواهد و ظرف چند دقیقه همه این‌ها بررسی میشن.

    پس به دلایل بالا و خیلی دلایل دیگر ضرورت داشتن اکسپرت Expert اهمیت پیدا می‌کنند.

    پس اکسپرت یک برنامه کامپیوتری است که استراتژی ما تبدیل به برنامه شده و جای ما رفتار می‌کند. پس برای نوشتن این‌چنین برنامه‌ای باید به یک برنامه‌نویس کامپیوتر که هم برنامه‌نویسی بلد باشه + بورس و سهام و آتی سکه و.. بدونه چیه و تجربه اینکار رو داشته باشه باید مراجعه کرد تا بتونم با سفارش اکسپرت به برنامه نویس اکسپرتم خودم رو سفارشی بسازم.

    حالا برنامه نویس چیکار می کنه:

    برنامه نویس میاد از یک پلت فرم معاملاتی که توش بشه برنامه نویسی کرد مثل برنامه معروف متا تریدر MetaTradr که برای سهام ایران نرم افزار پارس رسا (متا ورژن ۴) و مفیدر تریدر (متا ورژن ۵) استفاده می کنه و در این پلت فرم در بخش برنامه نویسی‌اش که در متا تریدر MetaEditor هست برنامه نویسی می کنه و پس از تست و اتمام کار اون فایل رو به من میده تا بتونم روی حسابم چک کنم استفاده می‌کنم.

    برنامه MetaTrader ماله یه شرکت روسی به نام Meta Quotes متاکویتز که انصافاً هم خوب دارن کار میکنه و بخش پشتیبانی اونها هم قوی کار میکنن.

    راههای داشتن یک اکسپرت:

    از اینترنت رایگان دانلود کنیم
    خرید اکسپرت از اینترنت و دوستان و…
    از دوستی بگیریم
    از کتابی بخونیم
    یه شخصی داشته باشه و اون رو روی حساب ما ران کنه و بخشی از سود ما رو بگیره
    بهترین حالت اینکه خودم بسازم.

  • حسین اسدی

    کاربر
    دی ۸, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۹ ب.ظ

    اکسپرت ها چگونه می توانند به تریدر کمک کنند

    ربات های معامله گر – اگر از دید تکنیکالی به قضیه نگاه کنید بله ربات های معامله گر کار می­کنند. با این حال،مسئله این است که آنها فقط ابزار هستند و مانند همه ابزار ها،نتیجه آن بستگی به این دارد که برای چه چیزی و تا چه حد از آن صحیح استفاده می­شود. هستند معامله­ گر هایی که به راحتی به ربات­ها برای رسیدن به موفقیت اعتماد میکنند. در حالی که دیگران با آن مشکل دارند، به نظر شما چرا؟

    اکسپرت (EA) دقیقا چیست؟

    Expert Advisor (که بیشتر با متاتریدر ۴ شناخته می­شود)، نرم افزاری است که داده های قیمت را در بازار دنبال می­کند و سپس آنها را تجزیه و تحلیل می­کند تا تصمیم بگیرد چه زمانی و چه موقعیتی برای ورود و خروج از معامله مناسب است.

    ربات های معامله گر فارکس واقعا کار می­کنند؟ Do Forex Trading Robots Really Work?

    این ربات ها چند مزیت دارد، برای مثال می­تواند اطلاعات زیادی را در کسری از ثانیه جمع آوری و آنالیز کند. درحالی که انسان باید چند ساعت برای بررسی آنها زمان بگذارد. علاوه بر آن، ربات ها احساسی عمل نمی­کنند و ۲۴ ساعته و ۵ روز هفته در دسترس هستند و به استراحت هم نیاز ندارند.

    اما معایبی هم دارند. این فقط یک ربات فارکس است، بنابراین نمی­تواند فکر کند و با تغییرات شرایط بازار سازگار نیست، این یک ابزار تجاری کاملا تکنیکالی است و اخبار مربوط به بازار را نمی­بیند و همچنین این ربات ها ممکن است دچار مشکل شوند و ارتباطشان قطع شود مانند قطع اتصال سرور که باعث از کار افتادن ربات ها می­شود.

    Parabolic SARمطالعه این مطلب
    انواع ربات ها

    شما می­تواند یکی از این دو نوع را انتخاب کنید، و از برخی از ویژگی های این ربات ها استفاده کنید

    ۱- اتوماتیک :

    این ربات ها می­توانند هر کاری را انجام دهند، کافی است آن را راه اندازی کنید. آنها بر اساس پارامتر هایی که تعیین می­کنید، معامله می­کنند.

    ۲- نیمه اتوماتیک :

    این ربات ها می­توانند هر کاری را به جز باز و بسته کردن معامله، انجام دهند. معمولا این­ ربات ها کار های جزئی را انجام می­دهند و چیزهایی که باید برای نقطه ورود، حد ضرر و حد سود در نظر بگیرید را محاسبه و برای شما نشان می­دهند. ولی در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که معامله را انجام دهید یا خیر.

    توجه داشته باشید که بعضی از افراد، اندیکاتور ها را نوعی ربات در نظر می­گیرند چرا که آنها از تحرکات قیمت، بر اساس پارامتر هایی که تعیین شده، سیگنال های ورود و خروج تولید میکنند.

    ربات های معامله گر فارکس واقعا کار می­کنند؟ Do Forex Trading Robots Really Work?

    خب … آیا ربات ها می­توانند پول دربیاورند؟

    بسیاری از معامله گران فارکس، زمانی که تازه شروع به اموزش فارکس می­کنند، برای استفاده از اکسپرت ها وسوسه می­شوند چون راه آسانی برای پول درآوردن به نظر می آید.

    ولی برای این کار به مهارت، صبر و یادگیری نیاز دارند تا در فارکس بهتر عمل کنند. بعضی از معامله گران تازه کار در حین معامله، بیش از حد احساساتی می­شوند . بنابراین استفاده از اکسپرت ها، راه ساده ای برای حل این مشکل به نظر می­رسد.

    اما مسئله این است که اکسپرت ها بدون ریسک نیستند و همان طور که قبلا ذکر شد، آنها نسبت به اخبار بازار واکنش نشان نمی دهند. و آنها می­توانند در روز هایی که شرایط بازار تغییر می­کند از بازار خارج شوند(معامله نکنند). (برای مثال شرایط جفت ارز GBPUSD با قبل از Brexit بسیار متفاوت است)

    نقاط پیوت در فارکسمطالعه این مطلب

    توصیه ها

    معامله با اکسپرت های اتوماتیک به این معنا است که کنترل حساب خود را به یک ماشین سپرده اید و در صورت بروز هر مشکلی، حساب شما از بین میرود.

    بنابراین بهتر است از اکسپرت های نیمه اتوماتیک استفاده کنید

    شما می‌توانید اعتبار ادعاهای سازنده اکسپرت ها را، با بک تست آن تایید کنید ( امکان تست ربات در گذشته بازار که یک ویژگی خوب در متاتریدر ۴ است). اما همیشه عملکرد گذشته، نتایج آینده را تضمین نمی‌کند. حتی اگر از کارکرد آن مطمئن باشید، باید اصول مدیریت سرمایه را به خوبی رعایت کنید.

    همانطور که گفته شد، اکسپرت ها مزایایی هم دارند و می­توانید با آنها پول دربیاورید اما قبل از هر کاری مثل همیشه باید محتاط و آگاهانه عمل کنید.

  • حسین اسدی

    کاربر
    دی ۸, ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ب.ظ

    ربات‌های معاملاتی با تکیه بر قوانین مکانیکی
    یکی از ویژگی‌های ربات‌های معاملاتی، وابستگی آن‌ها به الگوریتم های ریاضی برای یافتن ستاپ‌های معاملاتی است. برای این کار، بسیاری از ربات‌های معاملاتی، هم‌زمان از چندین اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش جفت ارزها استفاده می‌کنند.

    محبوب‌ترین اندیکاتورهای تکنیکال که در برنامه نویسی ربات‌ها استفاده می‌گردد شامل: میانگین حرکتی، اُسیلاتورها و اندیکاتورهای روند هستند. برای مثال، یک ربات مقدماتی ممکن است با برخورد رو به پایین میانگین حرکتی با دوره 100 با میانگین حرکتی دوره 200، سیگنال خرید را صادر کند. احتمالاً به نظرتان آشنا است! بله، این همان استراتژی معروف میانگین حرکتی است که میانگین حرکتی متقاطع خوانده می‌شود. آن‌چه ربات فارکس انجام می‌دهد، اتوماسیون فرایند رصد تقاطع میانگین‌های حرکتی بر روی جفت ارزهای مختلف است. مطمئناً این روند مزایای بسیاری در مقایسه با بررسی دستی این استراتژی دارد. اما نهایت عملکرد این ربات تنها به همان اندازه استراتژی میانگین حرکتی متقاطع بهینه و مناسب است که چه به روش دستی دستی و چه به صورت خودکار انجام شود.

    مثال دیگری از ربات فارکس استفاده از شاخص Average Directional Movement است. یک ربات فارکس می‌تواند به شیوه طراحی گردد که با سیگنال اندیکاتور ADX مبنی بر صعودی بودن روند وارد معامله خرید گردد و با سیگنال روند نزولی اندیکاتور ADX، معامله فروش را باز کند.

    قوانین معاملاتی مکانیکی معمولاً تنها در شرایط معاملاتی مشخصی کاربرد دارند. یک ربات دنبال کننده روند در بازارهای رِنج سوددهی مناسبی نخواهد داشت. در حالی که رباتی بر پایه سطوح حمایت و مقاومت، در بازارهای دارای روند با مشکل روبرو خواهد شد. البته ربات‌های پیچیده تر قادر خواهند بود تا محیط فعلی بازار را در نظر بگیرند اما باز هم عملکرد آنها تحت تاثیر محدودیت‌های موجود در قوانین معاملاتی مکانیکی قرار می‌گیرد.

    چگونگی ارزیابی ربات معاملاتی فارکس
    از آن‌جایی که ربات‌ها اساساً اکسپرت‌های معاملاتی هستند، به سادگی با پلتفرم متاتریدر قابل آزمایش هستند و می‌توان نتایج گذشته بازار را با آن‌ها آزمود. بسیاری از ارائه دهندگان ربات‌های فارکس این کار را انجام داده و نتایج را در اختیار معامله‌گران قرار داده‌اند، بنابراین می توانید رباتی که با اهداف معاملاتی شما متناسب است انتخاب کنید. معیارهایی که باید در نظر گرفته شود: سوددهی، نسبت سود به زیان، بازدهی و حداکثر افت سرمایه است، این‌ها مهم‌ترین معیارهای ارزیابی هر استراتژی معاملاتی به شمار می‌روند.

    اگر از پلتفرم متاتریدر استفاده می‌کنید، می توانید با کلیک بر روی گزینه سیگنال‌ها در قسمت ترمینال و انتخاب یک ربات، عملکرد ربات فارکس مورد نظر خود را بررسی کنید.

    شما می‌توانید درصد رشد ربات، سود خالص، تعداد مشترکین و همچنین سپرده مشترکین، حداکثر افت سرمایه ، معاملات هر هفته، میانگین باز بودن معاملات و غیره را بررسی کنید. اگر می‌خواهید یک ربات خودکار فارکس را برای انجام معاملات خود در نظر بگیرید، مطالعات و آگاهی کامل در مورد آن بدست آورید، زیرا در صورت انتخاب صحیح، آن ربات برای معاملات شما تصمیم خواهد گرفت و سود مورد نظر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

    چگونگی استفاده ار ربات‌های معاملاتی فارکس
    اکنون شما می‌دانید که یک ربات معاملاتی فارکس چیست، چگونه کار می کند و چگونه باید عملکرد آن را ارزیابی کنید. حال زمان آن رسیده که با در نظر گرفتن نحوه تصمیم‌گیری در مورد معاملات خود، بهترین استفاده را از ربات‌های معاملات فارکس داشته باشد.

    مهم‌ترین قانون استفاده از ربات معاملاتی، به کارگیری آن در شرایط خاصی از بازار است که ربات بر پایه‌ی آن برنامه ریزی شده است. درست هم‌مانند هواپیما که خلبان به صورت دستی مراحل برخاستن و فرود را انجام می‌دهد و شرایط خودکار تنها در زمانی که هواپیما در حال پرواز است اجرا می‌گردد. مانند این مثال، شما نباید در شرایط بی‌ثبات و بحرانی بازار از ربات‌ها استفاده کنید (مگر آن‌که رباتی برای یک شرایط خاص طراحی شده باشد). همچنین، ربات‌های دنبال کننده روند نباید در بازارهای رِنج اجرا شوند و بالعکس.

    آگاهی از شرایط بازار برای افزایش بازدهی ربات شما الزامی است، بنابراین برای کسب حداکثر سود تنها در زمان‌های مشخص مجاز به استفاده از ربات هستید. شما می‌توانید از چندین ربات با استراتژی‌های معاملاتی مختلف استفاده کرده و بر اساس شرایط موجود بازار هر کدام از آن‌ها را فعال کنید. به این ترتیب، از ربات‌های معاملاتی بهترین استفاده را خواهید داشت.

پاسخ دادن به: حسین اسدی
نیاز به اکسپرت یازده دلیل نیازمند بودن به اکسپرت…
کنسل
اطلاعات شما: