Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژدی کندلها

  • معرفی استراتژدی کندلها

    ارسال شده توسط مهرناز مهری در مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۵۴ ب.ظ

    کاربرد الگوهای کندل استیک(شمعی-ژاپنی) در تحلیل تکنیکال

    مقدمه ای از الگوهای کندل استیک در تحلیل تکنیکال
    در این استراتژی با الگوی اینگالف صعودی و نزولی و روش معامله با آن آشنا می‌شویم. همچنین الگوی چکش را بررسی می‌کنیم. در واقع با شناخت بهتر الگوهای کندل استیک، می‌توانیم پوزیشن خود را مشخص نماییم. این الگوها، پیشرو حرکات بزرگ قیمتی است.

    الگوی اینگالف صعودی (Bullish )

    این استراتژی چیست؟
    الگوی اینگالف زمانی تشکیل می‌شود که بدنه قیمتی کندل، یک یا چند کندل ماقبل خود را در بر گیرد. کندل اینگالفی که کندل‌های بیشتری را در برگیرد قدرت بیشتری برای ادامه روند وجود دارد. دو نوع الگوی اینگالف داریم: صعودی و نزولی (Bullish and bearish).

    الگوی اینگالف صعودی (Bullish) سیگنال روند صعودی رو به جلو را اعلام می‌کند و بالعکس آن، الگوی اینگالف نزولی یا (bearish) سیگنال روند نزولی رو به پایین را اعلام می‌کند.

    در نمودار بالا دور کندل‌های اینگالف صعودی دایره سبز رنگی کشیده شده که منجر به افزایش قیمت بعد آن می‌شود.

    چگونه با این الگو معامله کنیم؟
    الگوی اینگالف صعودی (bullish) پیشرویی در حرکت بزرگ به سمت بالا است. زمانی که شکل کندل اینگالف را مشاهده کردید، بایستی منتظر کندل بعدی بمانید و سپس پوزیشن خود را آغاز کنید.

    حد ضرر یا (SL) خود را پایین کندل اینگالف قرار دهید.

  • 3 پاسخ
  • رضا فولادوند

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۵۵ ب.ظ

    الگوی اینگالف نزولی یا (bearish)

    الگوی اینگالف نزولی (bearish) چیست؟
    این الگو سیگنال کاهش قیمت را اعلام می‌کند. در نمودار بالا دور کندل‌های اینگالف نزولی دایره قرمز رنگی کشیده شده که منجر به کاهش قیمت بعد از آن می‌شود. مجددا کندل اینگالفی که کندل‌های بیشتری را در برگیرد قدرت بیشتری برای ادامه روند ( یعنی روند نزولی) وجود دارد.

    چگونه با این الگو معامله کنیم؟
    به همان روش الگوی صعودی (Bullish) فقط در جهت عکس (نزولی) عمل می‌کنیم. الگوی اینگالف نزولی (bearish) پیشرو در کاهش شدید قیمت است. زمانی شکل کندل اینگالف را مشاهده کردید، بایستی منتظر کندل بعدی بمانید و سپس پوزیشن خود را آغاز کنید. حد ضرر یا (SL) خود را بالای کندل اینگالف قرار دهید.

  • سعید بهرام پور

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۵۷ ب.ظ

    الگوی سایه بلند (Long shadow pattern)

    الگوی سایه بلند چیست؟
    سایه بلند به طول خطی است که به قیمت پایانی (Close) کندل اشاره می‌کند که حداکثر یا حداقل قیمت را نشان می‌دهد. سایه باید حداقل دو برابر طول واقعی کندل باشد. این سایه‌ها تمایل به برگشت دارند و نیز تمایل به حرکت با قیمت‌های بزرگ دارند.

    چگونه با این الگو معامله کنیم؟
    با بقیه الگوهای کندل استیک، منتظر کندل با سایه بلند می‌مانیم تا قیمت بسته شود و سپس با قیمت آغازین کندل بعدی، معامله خود را شروع می‌کنیم. حد ضرر یا (SL) خود را در بالاترین یا پایین‌ترین سایه کندل قرار می‌دهیم و روند را دنبال می‌کنیم.

  • زهرا سلیمانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۵۹ ب.ظ

    الگوی چکش (Hammer patterns)

    الگوی چکش یا همر (Hammer) چیست؟
    کندل چکش زمانی تشکیل می‌شود که سایه پایینی بلند و سایه بالایی کوتاه و بدنه حداکثر یک دوم سایه پایینی باشد (رنگ بدنه تفاوتی ندارد).

    این کندل تمایل به تغییر جهت قیمت دارد و سیگنال قوی را برای معامله‌گر صادر می‌کند.

    چگونه با این الگو معامله کنیم؟
    همان ترفند مشابه را دارد. منتظر می‌مانیم تا کندل چکش خرید بسته شود و معامله خود را با کندل بعدی آغاز می‌کنیم. سپس حد ضرر یا (SL) را در بالاترین یا پایین‌ترین کندل چکش قرار می‌دهیم و روند را دنبال می‌کنیم.

    مترجم و نویسنده: خانم هانیه عظیم زادگان

پاسخ دادن به: مهرناز مهری
کاربرد الگوهای کندل استیک(شمعی-ژاپنی) در تحلیل تک…
کنسل
اطلاعات شما: