Home تالار گفتگو فارکس تجربه یک تریدر حرفه ای تجربه من در معاملات ۲

  • تجربه من در معاملات ۲

    ارسال شده توسط admin در مهر ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱:۳۴ ق.ظ

    مقدمه ای بر نکته ها و ترفندهای معامله گر موفق
    ۲۱- سعی کنید همیشه یک مقدار پول بیکار در اکانت هایی که از آنها استفاده نمی کنید داشته باشید , این نکته اسراری دارد که به شما در مدیریت سرمایه کمک زیادی خواهد کرد – پول نقد بیکار اکسیژن است و در مواقع ناپایداری و گرفتاری همه جوره به کار می آید
    ۲۲ – اصول مدیریت ریسک بیان می کند که در هر معامله، میزان ریسک حداکثر باید نصف سود مورد انتظار باشد. یعنی اگر برای یک معامله فرضا ۳۰ پوینت استاپ لاس در نظر گرفته اید، حد اقل ۶۰ پوینت یا بیشتر را باید به عنوان تارگت در نظر بگیرید. اگر فرصت معاملاتی پیش بیاید که نتوانیم این نسبت را برای آن به کار گیریم، توصیه اکید این است که کلا از آن معامله صرف نظر کنیم.
    ۲۳ – معاملات زیاد معمولا به این دلیل انجام می شود که معامله گرتمایل دارد تمام حرکت های بازار را بدون کم و کاست شکار کند. این امر تقریبا محال است و بزرگترین تحلیل گران و معامله گران دنیا نیز این کار را انجام نمی دهند.
    ۲۴ – آشنایی نداشتن با میزان نوسان بازار در هر جفت ارزی می تواند باعث تخمین های اشتباه معامله گران شود. ارزهای اروپایی در مقابل دلار، در ساعات بازار توکیو نوسانات زیادی ندارند و نباید برای معاملات در این ساعات سودهای زیادی متصور بود و یا در ساعات اولیه بازار لندن و نیویورک نباید نوسانات کوتاه و کوچک ما را از نوسانات بزرگی که بازار در پیش دارد غافل کند.
    ۲۵ – معامله گر مبتدی عموما با سود و یا ضرر های کم، از ترس زیان های بیشتر از معامله خود خارج می شود و برنامه ای غیر از سیستم معاملاتی خود را در پیش می گیرد. در اغلب موارد پتانسیل سود خود را با سود کم یا زیان از دست می دهد و پس از حرکت بازار خود را نکوهش می کند که این امر می تواند عواقب منفی دیگری برای حساب داشته باشد.
    ۲۶ – کسانی که برای اهداف کوچک وارد می شوند حد ضرر و سود کوچکی در نظر می گیرند ، حد ضررشان بیشتر از حد سودشان است و به این نکته توجه نمی کنند که بازار در کوتاه مدت، تحت تاثیر معاملات لحظه ای می تواند جهت هایی خارج از جهت اصلی خود ایجاد کند و همین تغییر جهت کوچک می تواند موجب زیان آنها شود. معاملات با اهداف کوچک ریسک حد سود را نسبت به اسپرد افزایش می دهد. اگر یک معامله گر برای معامله ای ۱۰ پیپ حد سود و حد ضرر را در نظر بگیرد با احتساب اسپرد، تنها با ۷ پیپ حرکت بازار در خلاف جهت، ضرر می کند در حالی که برای رسیدن قیمت به حد سود، باید بازار ۱۳ پیپ به نفع شما حرکت کند. به نظر شما کدام قیمت نزدیکتر است و به احتمال زیاد دیده خواهد شد؟
    ۲۷ – روش معاملاتی خود را بشناسید و در صورت مشکل داشتن یا آنرا بهینه کنید و یا کلا تغییر دهید , شناختن روش معاملاتی و درست کردن یک برنامه برای معاملات مهمترین کاری است که همین الان باید انجامش بدهید , دست به کار شوید , اگر ارزی پیدا کردید که مناسب است برای خرید انتخاب کنید و وارد معامله بشوید به طور مثال ۵۰ تا پوزیشن خرید در قیمت های مختلف برای خرید به روش بای استاپ بر روی یک دفتر بنویسید و برای هر کدام یک sl و یک tp تعریف کنید , فاصله اردر ها را مشخص کنید و برای هر کدام یک حجم کم معین کنید و یک شرط برای خرید هر پوزیشن تعریف کنید به طور مثال به شرطی اردر بعدی را بخرد که اردر قبلی tp بخورد ,و یا هر موقع اردر بعدی را خرید اردر قبلی sl را بیاورید بالا , برای انگیزه بیشتر اردر های اوایل را نگه دارید و سعی کنید استاپ لاس ها را بر روی اردر های اولیه قرار داده و معاملات را برای اردر های بعدی فری ریسک و آزاد رها کنید بقیه اردر ها هم که tp دارن و نگرانی با این قضیه نداریم در صورت خلاف جهت روند ممکن است ۲۰ اردر شما tp خورده باشد و ۳۰ اردر شما هنوز خریدی صورت نگرفته و ضرری برای شما ندارد و اگر نهایت یک اردر آخری هم بطور مثال شماره ۲۱ را خرید کرده باشد و tp نخورده برگردد از قبل برایش sl تعریف کرده اید و نهایت یک اردر آخری شما استاپ میخورد ولی ۲۰ اردر شما در کل tp خورده و فقط یک اردر آخری شما sl می خورد
    ۲۸ _ بسیار دیده شده معامله گران تحت تاثیر نوسانات، روش و برنامه خود را فراموش می کنند. این تفکر در زمانهایی که بازار حرکات شدیدتری دارد شیوع بیشتری پیدا می کند. افراد در این زمان ها با این تصور که “بازار حرکات شدیدی دارد. چرا من استفاده نکنم” از روش خود پیروی نکرده و ناخواسته روند معاملات یادشان میرود. تنها بعد از قبول ضرر است که فرد می فهمد که حرکتش کاملا اشتباه بوده است.
    ۲۹ – نداشتن شجاعت معامله: برخی افراد اساسا بیش از حد محافظه کار هستند. اغلب در زمانی که روششان سیگنال میدهد در مکان لازم وارد نمی شوند و مدام در پی بدست آوردن قیمت های بهتر هستند. شاید در گذشته معاملات زیان آور سختی را پشت سر گذاشته باشند که حال می ترسند. این افراد سعی می کنند مدت زیادی بازار را زیر نظر بگیرند اما در مکان لازم وارد معامله نمی شوند و تنها بعد از حرکت بازار در جهت دلخواهشان افسوس گذشته را می خورند. تمایل بسیار زیاد به تحلیل بازار بدون گرفتن معامله از علامت های اصلی این افراد می باشد.
    ۳۰ – این فرضیه که در بسیاری موارد قیمت بعضی کالا ها و ارزها با هم ارتباط نزدیکی دارند بر هیچ معامله گری پوشیده نیست اما این مساله نباید باعث بوجود آمدن فرضیات غلط بشود. با فرض اینکه میدانیم دلار و طلا حرکات معکوس به هم دارند، نمیتوان این نتیجه را گرفت که همیشه در مخالف هم حرکت می کنند. این اشتباه که معامله گران مبتدی با تحلیل یکی از آنها بر روی دیگری معامله انجام می دهند میتواند فرضیه غلطی باشد , علت آن ممکن است فاصله کانالها , برخورد با نقاط حمایتی و مقاومتی , پیش خور بازار , عدم تحرک دیگر ارزها, بسته شدن نهایی کندل های تایم بالا , این موارد میتواند حرکت معکوس دلار به طلا را نغض کند

    ۳۱ – اجازه بدهید روش و برنامه معاملاتی شما سیگنال ورود را صادر کنند نه جهت قیمت , یک پنل معاملاتی مناسب حتی قیمت ورود به بازار هم به شما میگوید , شما با حساب اینکه امروز حد ضررتان چقدر است میتوانید در ابتدا یک sl خارج از کانال صعودی برای امروز خود تعریف کنید و فاصله استاپ لاس تا داخل کانال را حد ضرر خود بدانید در نتیجه وقتی قیمتsl را میدانید و مقدار ضرر امروز را از فاصله sl تا کف کانال میدانید قیمت خرید برایتان درمیاید اگر قیمت خرید خیلی از کف کانال شما فاصله داشت شما از بازار جا مونده اید و یا باید sl را به کانال نزدیک کنید و یا باید با موج بعدی وارد بازار شوید
    دلیل : ممکن است شما در جهت بازار وارد معامله شوید اما چون در جای مناسبی معامله خود را آغاز نکرده اید، متضرر شوید
    ۳۲ – برای موفقیت در بازار جهانی باید مجموع سودهای شما بیش از زیان های شما باشد , تعداد بیش از حد معاملات در یک روز عادت های بدی به همراه میاورد و شما را به روش معاملات اسکالپی نزدیک میکند , بهتره این کار را به ابزارهایی مانند بای لیمیت , سل لیمیت , بای استاپ , و سل استاپ بگذارید
    ۳۳ – از اینکه معامله شما وارد ضرر شده نترسید مگر آنکه از سیستمتان پیروی نکرده باشید. زمانی که با برنامه و روش وارد معامله شده اید ترس عاملی بی معناست که تنها می تواند جلوی سودهای بیشتر شما را سد کند. با بازار منطقی برخورد کنید و تلاش کنید که قبل از انجام معامله، در هنگام انجام معامله و بعد از آن احساسات بر تصمیم گیری شما تاثیر گذار نباشد.
    ۳۴- در نظر نگرفتن نسبت ریسک به ریوارد: شما هیچ زمانی در تجارت بدون لوریج، حاضر به معامله کالایی که احتمال ضررش چند برابر امکان سودش است نمی شوید. اما زمانی که صحبت از لوریج می شود با هدف کسب سود بیشتر این ریسک را می پذیرید. انجام معامله ای که حد سود آن کمتر از حد ضررش است تنها استفاده از احتمالات علیه خویش است. سعی کنید به مبادلاتی مبادرت کنید که حد زیان به سودش، یک به یک ونیم یا بیشتر است.
    ۳۵ – فرضیات غلط : فرضیات غلط از مهمترین عوامل زیان ها هستند , در بازار فارکس هیچ چیز در آن ثابت و همیشگی نیست. اگر اتفاقی در گذشته روی داده هیچ تضمینی نیست که در آینده آن اتفاق یا عکس آن حتما روی دهد. بازار ترکیب و تلفیقی از اتفاقات گذشته و حال است. برای خود فرضیه بافی نکنید. از روش و سیستم معاملات خود پیروی کنید. تناقضات بازار را بشناسید و از فرضیاتی که اثبات نشده اند یا متزلزل هستند پیروی نکنید.
    ۳۶ – حرکت شدید بازار در یک جهت، تضمین کننده ادامه حرکت در آن جهت نیست. این مساله در اغلب بازارهای مالی مشاهده می شود و باعث زیان بسیاری از مبتدی ها می گردد. اگر پیش بینی کرده اید که بازار در دو روز آینده به هدف سود شما می رسد و بازار در عرض چند ساعت به قیمت مورد نظر رسید هیچ تضمینی وجود ندارد که با همان سرعت یا در همان جهت ادامه مسیر دهد. سعی کنید در سود و ضرری که پیش بینی کرده اید از بازار خارج شوید وسرعت بازار شما را فریب ندهد. اغلب روندهایی که مدت های طولانی دوام میاورند، در نمودار قیمت شیبی بین ۴۵ تا ۵۵ دارند. گرچه باز هم یادآوری می شوم که شما باید در قیمت خروجی که قبل از آغاز معامله برای خود در نظر گرفته اید از بازار خارج شوید.
    ۳۷ – بعضی وقتا شما خریدی کرده اید و قیمت هم بالا رفته است , حس میکنید که چرا حجم خریدتان کم بود , میخواهید در معاملات بعدی حجمی اضافه بر شرایط برنامه مدیریتی وارد نمایید , اینکار بجز اینکه برنامه مدیرتی شما را برهم میزند , عادت بدی نیز به همراه دارد و ریسک شما افزایش پیدا میکند و تریدرهای حرفه ای از اینکار اجتناب میکنند , در صورت برخورد تیک پروفیت و اضافه شدن مبلغ به اکانت یک اردر خرید در قیمتهای پایین و گذاشتن استاپ لاس بر روی قیمت خرید اینکار مجاز است
    ۳۸ – تنها معامله گران مبتدی بعد از شکست (قطعی یا در جریان) برای جبران زیان به حجم معامله خود می افزایند. اگر زیان کردید آنرا بپذیرید. سعی کنید دلیل آنرا بیابید. حداقل تا ساعاتی بعد از ضرر از معامله پرهیز کنید و در معامله جدید حجم آنرا به نصف کاهش دهید.
    ۳۹ – معامله گرانی که حد سود به ضررشان بیش از حد رویا پردازانه است باید با نمودار حرکت بکنند ولی تصور آنها بیش از حد مجاز است, آنها با انتخاب حد ضرر های کوچک در پی سودهای بیش از حد بزرگ هستند. ریسک به ریوارد آنها اغلب از یک به چهار فراتر است. عموما آنقدر معاملات در سود فرو رفته خود را نمی بندند که یا آن معاملات در برگشت با صفر بسته شوند و یا در ضرر فرو روند. آنقدر ضررهای کوچک را می پذیرند تا زمانی که متوجه می شوند سرمایه ای برای سود های بزرگ و بلند مدت ندارند.
    ۴۰ – در ادامه به بررسی بیشتر و مو شکافانه میپردازم همین موارد گفته شده فاصله بین تریدر های مبتی و حرفه ای را جدا میکند

    صفحه سوم

    admin نوشته ای ارسال کردن در 5 سال, 6 ماه پیش 1 کاربر · 0 پاسخ
  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: admin
مقدمه ای بر نکته ها و ترفندهای معامله گر موفق ۲۱-…
کنسل
اطلاعات شما: