• اندیکاتور قدرت روند

    ارسال شده توسط شهاب دانشور در فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ در ۱۲:۵۶ ب.ظ

    اغلب اصطلاحات رایجی از قبیل “همیشه در جهت روند معامله کنید” یا “هرگز با روند نجنگید” را زیاد می شنویم. پس لازم است وقتی را برای تشخیص قدرت روند در بازار صرف کنیم. به همین جهت ما این بار اندیکاتور قدرت روند را برای تریدرهای فارسی زبان در وبسایت قراردادیم. برای دانلود رایگان اندیکاتور قدرت روند با ما همراه باشید.

    مفهوم قدرت روند
    از بعد کلی و به طور ساده روند به دو دسته پرقدرت و کم قدرت یا روند قوی و روند ضعیف طبقه بندی می شود. در حقیقت تعداد نامحدودی روند وجود دارد که در فعل و انفعال با یکدیگر هستند و از روندهای کوتاه مدت که فقط چند دقیقه تا چند ساعت را در بر می گیرند گرفته تا روندهای بسیار بلند مدت ۵۰ تا ۱۰۰ ساله.

    هرروند می تواند جزیی از روند بزرگ بعدی محسوب شود. بنابراین اگر روندهای زیرمجموعه یک روند بزرگتر، با یکدیگر هم جهت باشند و همدیگر را تایید کنند، با یک روند پرقدرت و قوی روبرو هستیم اما برعکس اگر روندهای کوچکتر تشکیل دهنده ی یک روند یزرگتر، متضاد هم باشند، آن موقع ما با یک روند ضعیف یا کم قدرت طرف هستیم.

    ویژگی های اندیکاتور قدرت روند
    این اندیکاتور یکی از دقیق ترین اندیکاتور های تشخیص قدرت روند در بازار می باشد. از این اندیکاتور می توان در کنار سیستم اصلی معاملاتی خود برای سویینگ تریدینگ نیز استفاده کرد. همچنین می توان برای حرکت دادن حد ضرر در پشت قیمت یا به اصطلاح استاپ تریل Stop Trail نیز استفاده نمود.

    همانطور که در عکس بالا نیز می بینید موقعیت های معاملاتی که این اندیکاتور برای تریدرها فراهم می کند فیلتر بازار خنثی دارد و در بازارهای خنثی پشت سرهم سیگنال ورود و خروج ارسال نمی کند که این یکی از بزرگترین مزیت های اندیکاتور قدرت روند می باشد.

    همچنین ویژگی داشبورد مولتی تایم فریم نیز به شما این امکان را می دهد تا وضعیت اندیکاتور در تایم فریم های دیگر را نیز بدون نیاز به تغییر تایم فریم نمودار، ملاحظه نمایید. آخرین ویژگی که باید به آن اشاره نمود خطوط افقی کوتاه یا Dash هایی هستند که نشانگر برگشت کوتاه مدت روند یا Reversal swing می باشند که حرکتی هرچند کوچک را برخلاف روند اصلی بازار مشخص می کنند. ضمنا باید ذکر شود که این اندیکاتور غیر اصلاحی و بدون ریپینت هست و پس از بسته شدن کندل، سیگنال صادر شده را نه تغییر می دهد نه جابه جا می کند.

  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: شهاب دانشور
اغلب اصطلاحات رایجی از قبیل “همیشه در جهت روند مع…
کنسل
اطلاعات شما: