Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی الگوی جعلی پاسخ به: معرفی استراتژی الگوی جعلی

  • زهرا سلیمانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۴ ب.ظ

    توجه: هر سیگنال جعلی دقیقا مانند موارد بالا دیده نمی شود، که من در دوره معاملات پرایس اکشن به آن می‌پردازم. برای مثال الگوی جعلی را با پین بار به عنوان ساختار شکست جعلی مشاهده کنید. در مورد پین بار، شکست جعلی فقط شامل یک کندل می‌شود، برخلاف ساختار شکست جعلی که در نمودار بالا نشان داده‌ام، دو کندل را در بر دارد. همچنین ممکن است با سه کندل شکست جعلی رو به رو شوید اگرچه نادر است و کمتر از ساختار شکست جعلی با یک پین بار یا دو کندل روی می‌دهد.

    در مثال زیر، ما یک الگوی جعلی صعودی (بولیش) و نزولی (بیریش) را با یک پین بار برگشتی به عنوان شکست جعلی از الگوی اینساید بار مشاهده می‌کنیم:

    چگونه با سیگنال جعلی معامله کنیم؟
    در هر شرایطی از بازار می‌توان با سیگنال جعلی معامله کرد به جز بازارهای پرتلاطم. اما سیگنال جعلی می‌تواند در بازار دارای روند، یا در بازار محدوده‌ای یا حتی در جهت مخالف روند به کار می رود، در صورتی که در سطح حمایت یا سطح کلیدی باشد.

    سیگنال جعلی، جهت ورود به پوزیشن با احتمال بالا را برای ما فراهم می‌کند همچنین نقاط واضحی از حد ضرر (SL) را برای ما مشخص می‌کند. جهت روشن شدن مطلب به مثال‌های زیر توجه کنید:

    در مثال نمودار زیر، می‌توانیم ببینیم که قبل از تثبیت بازار یا حرکات محدوده دامنه، از روند صعودی بالایی برخوردار بوده، سپس سیگنال جعلی بر روی خط حمایت از دامنه معاملاتی تشکیل شده است. به طور منطقی حد ضرر (SL) را در زیر پایین‌ترین دو کندلی که شکست جعلی دارند، قرار می‌دهید. سیگنال جعلی، تشکیل شده که من آن را سطح نمودار هم پوشانی می‌نامم زیرا ما چندین عامل حمایت برای معامله داشتیم: در این مثال، سطح حمایت و روند صعودی وجود دارد: