Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی الگوی جعلی

  • معرفی استراتژی الگوی جعلی

    ارسال شده توسط شهاب دانشور در مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۲ ب.ظ

    الگوی جعلی چیست و چگونه با آن معامله کنیم؟

    چکیده:
    الگوی جعلی، الگویی بسیار قدرتمند در پرایس اکشن است؛ بازتاب الگوی جعلی، برگشت در بازار و “فریفتن حریف” می‌‌باشد و شناخت الگوهای شمعی مانند اینساید بار و پین بار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    یکی از الگوهای معاملاتی مورد علاقه‌ی من، پرایس اکشن (حرکات قیمت) است که الگوهای جعلی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که من این الگو را دوست دارم اما شاید مهمترین دلیل این باشد که معنی و مفهوم در پشت آن قرار دارد که اندیکاتوری قابل اعتماد و احتمالا بالقوه در آینده نزدیک (و گاهی دراز مدت) را به همراه دارد.

    الگوی پرایس اکشن جعلی چیست؟
    الگوی جعلی در بازار به این معنی است که یک شکست جعلی از الگوی اینساید بار (inside bar) رخ داده است. به عبارت دیگر، زمانی که قیمت در ابتدا از طریق الگوی اینساید بار شکسته می‌شود، اما پس از آن قیمت راهش را به سمت دیگری برمی‌گرداند، منجر به شکست جعلی در ساختار اینساید بار می‌شود.

    همان طور که قبلا ذکر کردم، معنی در پشت الگوی جعلی، آن چیزی است وقتی که نمودار را نگاه می‌کنم توجه من را به خودش جلب می‌کند. اساسا الگوی جعلی به این معنی است که بازیگران قدر بازار (بانک‌ها، صندوق‌های تامینی، معامله گران بزرگ پول) : ۱) عمدا حد ضرر را بر روی معامله‌گران خرده قرار می‌‌دهند، پوزیشن آنها را می‌مکند و برای قیمت، “خلاء” ایجاد می‌کنند تا در جهت مخالف قرار بگیرد. یا ۲) عکس‌العمل به برخی از رویدادهای بازار بزرگ باعث می شود قیمت به عقب برگردد و در جهت مخالف شکست اولیه قرار بگیرد.

    در هر صورت، وضعیت جعلی یک سیگنال بسیار قوی می‌باشد که ممکن است قیمت در جهت مخالف شکست جعلی به حرکت ادامه دهد. بنابراین برای مثال اگر شکست جعلی از موقعیت اینساید بار به سمت بالا حرکت کند، الگوی جعلی نزولی (بیریش) را تشکیل می‌دهد، به این معنی که قیمت ممکن است به سمت پایین‌تر و در جهت مخالف شکست اولیه حرکت کند.

    برای روشن شدن همه این موارد، اجازه دهید نگاهی به برخی نمونه‌ها بپردازیم:

    در مثال زیر، یک سیگنال جعلی صعودی (بولیش) و نزولی (بیریش) کلاسیک را مشاهده می‌کنیم. توجه کنید که ابتدا اینساید بار وجود دارد که به دنبال آن یک شکست جعلی از الگوی اینساید بار به همراه دارد که در نتیجه الگوی جعلی را تشکیل می‌دهد.

  • 3 پاسخ
  • زهرا سلیمانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۴ ب.ظ

    توجه: هر سیگنال جعلی دقیقا مانند موارد بالا دیده نمی شود، که من در دوره معاملات پرایس اکشن به آن می‌پردازم. برای مثال الگوی جعلی را با پین بار به عنوان ساختار شکست جعلی مشاهده کنید. در مورد پین بار، شکست جعلی فقط شامل یک کندل می‌شود، برخلاف ساختار شکست جعلی که در نمودار بالا نشان داده‌ام، دو کندل را در بر دارد. همچنین ممکن است با سه کندل شکست جعلی رو به رو شوید اگرچه نادر است و کمتر از ساختار شکست جعلی با یک پین بار یا دو کندل روی می‌دهد.

    در مثال زیر، ما یک الگوی جعلی صعودی (بولیش) و نزولی (بیریش) را با یک پین بار برگشتی به عنوان شکست جعلی از الگوی اینساید بار مشاهده می‌کنیم:

    چگونه با سیگنال جعلی معامله کنیم؟
    در هر شرایطی از بازار می‌توان با سیگنال جعلی معامله کرد به جز بازارهای پرتلاطم. اما سیگنال جعلی می‌تواند در بازار دارای روند، یا در بازار محدوده‌ای یا حتی در جهت مخالف روند به کار می رود، در صورتی که در سطح حمایت یا سطح کلیدی باشد.

    سیگنال جعلی، جهت ورود به پوزیشن با احتمال بالا را برای ما فراهم می‌کند همچنین نقاط واضحی از حد ضرر (SL) را برای ما مشخص می‌کند. جهت روشن شدن مطلب به مثال‌های زیر توجه کنید:

    در مثال نمودار زیر، می‌توانیم ببینیم که قبل از تثبیت بازار یا حرکات محدوده دامنه، از روند صعودی بالایی برخوردار بوده، سپس سیگنال جعلی بر روی خط حمایت از دامنه معاملاتی تشکیل شده است. به طور منطقی حد ضرر (SL) را در زیر پایین‌ترین دو کندلی که شکست جعلی دارند، قرار می‌دهید. سیگنال جعلی، تشکیل شده که من آن را سطح نمودار هم پوشانی می‌نامم زیرا ما چندین عامل حمایت برای معامله داشتیم: در این مثال، سطح حمایت و روند صعودی وجود دارد:

  • شهاب دانشور

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۶ ب.ظ

    بیایید به مثال دیگری از یک سیگنال جعلی نگاهی بیندازیم، اما این بار سیگنال جعلی بر روی محدوده مقاومت تشکیل شده است. توجه داشته باشید که شکست جعلی، کاملا بر روی پین بار نبوده است زیرا بدنه‌ی واقعی کندل نسبت به سایه به اندازه کافی کوچک نبوده، اما این یک کندل برگشتی سایه‌دار نزولی می باشد که یکی از الگوهای قیمتی است که در دوره معاملاتی درس داده‌ام. توجه کنید که قیمت نه تنها بعد از این سیگنال جعلی نزولی شد بلکه در واقع روند نزولی جدیدی را به پیش برد …

    هشدار به سیگنال‌های جعلی:
    سیگنال‌های جعلی همیشه کامل به نظر نمی‌رسند، یعنی می‌توان صلاحدید و احتیاط به کار گرفت اما جرات به خرج دادن چیزی است که حرفه‌ای‌ها را از آماتورها جدا می‌کند. برای مثال لازم نیست که فقط یک اینساید بار در ساختار شکست جعلی داشته باشید. گاهی ممکن است دو یا سه اینساید بار یا حتی بیشتر داشته باشید. در مثال زیر، الگوی کمبو پین بار جعلی مشاهده می‌شود که دو اینساید بار قبل از پین بار شکست قبلی وجود دارد. در مجموع همه چیز درست است و اغلب در موقعیت‌های جعلی آن را احتمالا مشاهده می‌کنید:

  • مهرناز مهری

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۸ ب.ظ

    یکی از ویژگی‌های بارز سیگنال جعلی خوب، شکست جعلی واضح از ساختار اینساید بار است. اگر شما شکست جعلی واضحی از اینساید بار داشتید، می‌تواند سیگنال جعلی مناسب و خوبی را برای شما همراه می‌کند، و یا فرض شود برخی همپوشانی و شرایطی را در محدوده بازار دارد. اگر تعجب کردید و حدس زدید و یا از معامله‌گران دیگر سوال کردید که آیا این الگوی خاص، جعلی است، و یا اگر این شکست جعلی خیلی واضح و روشن نباشد ، سرمایه خود را به خطر انداخته‌اید. بهترین الگوهای جعلی، مواردی است که نیاز به رمز گشایی ندارد.

    کلمه آخر در مورد الگوهای جعلی
    الگوی جعلی، الگویی بسیار قدرتمند در پرایس اکشن است، به شرطی که بتوانید محل مناسب آن را بیابید و اقدام به معامله کنید. بازتاب الگوی جعلی، برگشت در بازار و “فریفتن حریف” است که به وضوح برخی از پیامدهای عمیق تجاری را به همراه دارد. شکست جعلی، سرنخی بزرگ در بازار محسوب می‌شود و به ما نشان می‌‌دهد آنچه را که “معامله‌گران بزرگ” بدان می‌اندیشند و به ما فرصتی می‌دهند تا از آن استفاده کنیم. معامله‌گران آماتور و مبتدی اغلب در هنگام خرید و رویارویی با الگوی شکست جعلی، گرفتار می‌شوند. در واقع، استراتژی‌های تجاری و سیستم‌های ایجاد شده‌ی بی عیبی هنگام رویارویی با الگوی شکست جعلی وجود دارد. شکست جعلی یکی از قدیمی‌ترین متدها و متداول‌ترین رویکرد در زمینه معاملات است، به همین دلیل این الگوهای شکست به راحتی موقعیت پرمنفعتی را برای بازیگران بزرگ بازار فراهم می‌کند و در عین حال معامله‌گران کوچکتر هم می‌توانند از مزیت آن بهره‌مند شوند.

    الگوهای جعلی اساسا شواهد قوی و محکمی از آنچه در پاراگراف بالا بیان کردم، هستند و آنها به معامله‌گران زیرک و دانای پرایش اکشن، این توانایی را می‌دهند که همانند “معامله‌گران بزرگ” معامله نمایند. از شما دعوت می‌کنیم که بیشتر در مورد این موضوع بدانید و بیشتر در مورد دوره معاملاتی پرایش اکشن مطالعه کنید زیرا من تمام دانش و توانایی خود را در بر روی الگوی جعلی به کار می‌‌بندم و به طور مناسب و دقیق در معاملات از آن استفاده می‌نمایم.

    نویسنده و مترجم: خانم هانیه عظیم زادگان

پاسخ دادن به: شهاب دانشور
الگوی جعلی چیست و چگونه با آن معامله کنیم؟ چکیده…
کنسل
اطلاعات شما: