• مهرناز مهری

    کاربر
    شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۶:۰۰ ق.ظ

    نخست اینکه من هیچ گاه به تایم فریمی پایین تر از ۱-ساعته نمی روم چرا که بر این باور هر نموداری که متعلق به تایم کوچکتر از ۱-ساعته باشد صرفاً نمایشگر نویز و نوسانات بی منطق است. هر چقدر به تایم های پایین تر بروید با کندل های بی قواره تر و نامنظم تری روبرو می شود که داستان تحلیل بازار را تیره تر و مبهم تر می کند.
    در حالی که پایه و اساس تحلیلهای من نمودارهای روزانه (Daily) است، تنها نمودارهای میان روزی که من به آنها نگاه می کنم نمودارهای ۱-ساعته و ۴-ساعته هستند.
    برای معامله گرانی که پایه و اساس تحلیلهایشان نمودارهای هفتگی است، به جای نمودارهای میان روزی می توانند به نمودارهای روزانه به عنوان تایم فریمی برای گرفتن تاییدیه و ارتقاء کیفیت ورودهای خود نگاه کنند.
    به خاطر داشته باشید که بررسی نمودارهای میان روزی برای گرفتن تاییدیه سیگنالهای نمودارهای روزانه یک «الزام» محسوب نمی شود بلکه صرفاً به عنوان یک ابزار کمکی بایستی به آن نگریست.
    توجه کنید که بررسی تایم فریم های میان روزی مطلقاً به معنی ورود به حوزه معامله گری روزانه (Day Trading) نیست و کماکان ما به دنبال باقی ماندن در پوزیشن های خودمان به مدت چند روز و بلکه چند هفته هستیم.
    استفاده از نمودارهای میان روزی برای به دست آوردن شانس ورود دوباره
    هر معامله گری از جمله من، از اینکه یک معامله عالی و ایده آل را از دست بدهد متنفر است. خوشبختانه شگردهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان یک شانس دوباره برای ورود به این معاملات ایده آل از دست رفته در گام نخست بدست آورد.

    یکی از این شگردها این است که از نمودارهای ۱-ساعته و ۴-ساعته در برای ورود دوباره در مسیر سیگنال اولیه صادرشده و از دست رفته در نمودار روزانه استفاده کنیم.

    در مثال زیر، ما یک سیگنال بسیار آشکار مبتنی بر شکل گیری یک الگوی Pin Bar را در نمودار روزانه S&P مشاهده می کنیم که طبیعتاً از دست رفتن آن برای هر معامله گری سخت است: