Home تالار گفتگو فارکس اندیکاتورها و کندل شناسی آموزش پرایس اکشن به سبک فولر

  • آموزش پرایس اکشن به سبک فولر

    ارسال شده توسط admin در اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷ در ۷:۴۶ ق.ظ

    چطور نقطه ورود را شناسایی و ترید را مدیریت می کنم
    درس امروز بررسی کاملی از نحوه شناسایی نقطه ورود و نحوه مدیریت پوزیشن های من در مارکت خواهد بود. در این مثال برای توصیف نحوه تحلیل و اقدام به یک ترید از یک ست آپ (چیدمان) پین بار در جفت ارز پوند/دلار که همین جمعه هفته قبل شکل گرفت استفاده می کنم. درس امروز مانند دریچه ای به ذهنم خواهد بود در نتیجه شما می توانید درک بهتری از پروسه تحلیلی یک ترید موفق در تایم فریم روزانه بر اساس ست آپ های ساده پرایس اکشن پیدا کنید

    چطور یک سیگنال ورودی را شناسایی می کنم
    اولین قدم برای پیدا کردن سیگنال ورود، بررسی چارتهای مختلف را شامل می شود. شما احتیاج دارید که یک چک لیست از بهترین جفت ارزها برای ترید را در اختیار داشته باشید و بعد در اولین قدم چارت های روزانه مختلف را بررسی کنید و باید اینکار را هر روز در ساعت مشخصی انجام بدهید که بهترین زمان برای تحلیل چارت ها زمان بسته شدن بازار نیویورک و باز شدن بازار اروپا است. این زمانی است که قدرت بازار رو به افول میگذارد و روز جدید کاری در آسیا شروع می شود که غالبا نوسانات قیمتی به میزان فعالیت بازارهای نیویورک یا اروپا نخواهد بود.

    همینطور که چارت های مختلف را بررسی می کنم مشخصاً به دنبال این موارد هستم: روندها، سطوح مقاومتی و تریگر های پرایس اکشن

    در ابتدا تعیین می کنم که آیا در مارکت روندی جاری است یا خیر. برای انجام اینکار به ساختار قیمت توجه می کنم و اینکه آیا در قیمت با سقف های بالاتر و کف های بالاتر روبرو هستم و یا سقف های پایینتر و کف های پایین تر شکل گرفته است. همینطور به جهت مووینگ های نمایی ۸ و ۲۱ در تایم فریم روزانه توجه می کنم. سپس هر سطح مقاومتی اصلی و مهمی را در چارت شناسایی می کنم بخاطر اینکه ترکیب سطوح مقاومت استاتیک (خطوط افقی) و تریگر های پرایس اکشن ترکیب بسیار قدرتمندی را شکل می دهند. ولی چارتم را از خطوط متعدد حمایت و مقاومت لبریز نمی کنم و فقط خطوطی را ترسیم می کنم که اصلی و مهم باشند با تمرین بیشتر شما هم می توانید این سطوح رو بهتر تشخیص بدهید.

    برای شروع به مثال جفت ارز پوند دلار در تایم فریم روزانه دقت کنید


    به ست آپ (چیدمان) پین بار شکل گرفته درچارت فوق دقت کنید. بعد از اینکه تشخیص دادم بازار دارای روند است و یا دچار حالت ساید و رنج شده است و خطوط اصلی مقاومت روبروی چارت را ترسیم کردم، حالا به دنبال مشاهده سیگنالهای بدیهی و واضح پرایس اکشن شکل گرفته در چارت می گردم. دوست دارم تا جایی که ممکن است همجهت با روند ترید کنم و شروع همراهیم با ترند از سطوح مقاومتی هم جهت با روند باشد اما گاهی اوقات در بازار روندی شکل نگرفته که در این زمانها می توانیم به دنبال شناسایی تریگرهای پرایس اکشن در نزدیکی سطوح مقاومتی اصلی باشیم. در این حالت می توانیم در بازارهای ساید هم بر اساس ست آپ های پرایس اکشن ترید کنیم و یا بطور کلی اقدام به تریدهای کانتر ترند (ضد روند) نماییم.

    (مثال این مقاله مربوط به یک وضعیت است که در آن روند شکل گرفته است در مقاله ای دیگر وضعیت ترید در بازارهای ساید بررسی خواهد شد). در مثال ست آپ پین بار جفت ارز پوند دلار (چارت فوق) در بازار شاهد شروع یک روند نزولی هستیم و کراس مووینگ های ۸ و ۲۱ هم موید این امر هستند و همچنین میبینیم که اخیرا بازار از حالت ساید و خنثی شروع به ریزش کرده است. پین بار شکل گرفته همزمان با روند جاری نزولی ایجاد شده و در برخورد با ساپورت قبلی و مقاومت فعلی در نرخ ۱.۵۹۰۰ قرار دارد و چون این پین بار تمامی شرایط لازمه در پلن معاملاتی مرا برای یک سیگنال ایده آل را شامل می شد تصمیم به ترید بر اساس این تریگر خوب پرایس اکشنی گرفتم.

    نویسنده :فولر

    مترجم : ساسان امیری

    admin نوشته ای ارسال کردن در 1 سال, 2 ماه پیش 9 کاربر · 35 پاسخ
  • 35 پاسخ
  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷ در ۸:۰۷ ق.ظ

    چطور حد ضرر را تعیین کنیم
    برای تعیین دقیق میزان حد ضرر قواعدی وجود دارد که می توانید بر اساس آنها عمل کنید:

    ابتدا اینکه سعی کنید استاپ را در یک سطح منطقی قیمت قرار بدهید. بنابراین در ست آپ پین بار مثال فوق استاپم را بالای شادوی پین بار قرار دادم چون این نقطه ای است که اگه قیمت به آن برسد به من می گوید که تریگر ورودیم سیگنال خطا داشته است. دقت داشته باشید که شما باید همیشه حد ضررتان را همزمان در وقتیکه می خواهید سفارش معامله را به اجرا بگذارید تنظیم کنید و هرگز بدون تعیین حد ضرر و استاپ گذاری وارد بازار نشوید.

    در چارت زیر می توانیم ببینیم که حد ضرری ۱۰۰ پپسی در نرخ ۱.۵۸۸۷ و نقطه ورودی در نرخ ۱.۵۷۸۷ داریم.

    این مسله از این جهت مهم است که بر اساس این میزان حد ضرر، تارگت و هدف قیمتیمان را تعیین می کنیم که در این مورد در ادامه صحبت میکنم.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۷ در ۸:۱۸ ق.ظ

    چطور یک هدف قیمتی را شناسایی کنیم
    وقتی تارگتم را تعیین می کنم به دنبال یک ریسک/ ریوارد حداقل ۱ به ۲ هستم (یا بیشتر)

    در چارت پوند و تریگر پین بار میزان ریسک من ۱۰۰ پپس بود و به این خاطر به دنبال تارگتی ۲۰۰ پپسی هستم (یا بیشتر). دقت کنید که در اینجا فقط از سنجش میزان پپس استفاده می کنم و نه ریسک (در آینده مقاله ای در مورد استراتژی های مدیریت سرمایه در سبک فولر ارایه خواهد شد) و بعد چک می کنم که در مسیر تارگتی که تعیین کرده ام هیچ مقاومت و یا حمایت اصلی و مهمی در پیش نباشد. اگر در این مسیر مقاومت مهمی وجود نداشت تارگتم را تعیین می کنم ولی اگردیدم پیش از رسیدن قیمت به تارگت (به میزان ۲ برابر ریسک اولیه)، مقاومت مهمی وجود دارد بررسی مجددی می کنم تا ببینم این ترید را انجام بدهم یا خیر.

    گاهی اوقات یک تارگت ۱.۵ برابری را هم قبول می کنم مشروط به اینکه تریگر شکل گرفته از شرایط ایده الی برخوردار باشد.

    خروج از یک پوزیشن احتمالا یکی از مشکل ترین جنبه های ترید است و چیزی است که در گذر زمان در این حوزه بهتر می شوید.

    بزرگترین مشکل تریدرها در زمینه خروج، عدم خروج به موقع به امید گرفتن سود بیشتر است .تریدر طمع کاری نباشید سودتان را بر اساس یک ریسک ریوارد ۱:۲ یا بیشتر بگیرید البته می توانید پوزیشنتان را تریلینگ کنید و بر اساس تحلیلتان برای گرفتن سود بیشتر اقدام کنید. فقط به دام این بازی نیافتید که تارگتی را تعیین کنید و بعد وقتی قیمت به آن نزدیک شد مرتبا تارگت را به امید سود بیشتر جابجا کنید و فکر نکنید که همیشه بازار در جهت سود بیشتر ما تا ابد حرکت خواهد کرد.

    نویسنده: نایل فولر
    مترجم: ساسان امیری

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۶:۴۰ ق.ظ

    اردر گذاری ترید در نرم افزار بروکر
    در این زمینه نمی توانم وارد ریز جزئیات بشوم چون همه ما از یک نوع نرم افزار و یا یک بروکر مشخص استفاده نمی کنیم ولی یکسری ملاحظات کلی هست که در مورد آنها صحبت میکنم. مطمین باشید که تمامی پارامترهای سفارش خرید یا فروش درست نوشته شده اند، حد ضرر، نقطه ورود و تارگت. قبل از کلیک برای فعال شدن سفارشتان مجددا همه چیز را دوباره چک کنید چون چیزی بدتر از این نیست که پولتان را بخاطر یک عدد گذاری اشتباه در اردر به راحتی از دست بدهید. ارزشش را دارد که سرعت عملکردتان را کم کنید و با کمی صرف وقت بیشتر مطمئن بشوید که تمامی پارامترهای لازمه را به درستی در سفارش خرید یا فروشتان نوشته اید.

    مدیریت ترید
    بعد از اینکه با ترید وارد بازار شدین تازه کار اصلی شروع می شود . برای اکثر تریدرها مدیریت یک پوزیشن جایی است که باعث از بین رفتن تمام زحماتشان می شود. در حقیقت زمانیکه وارد بازار شدید واقعا نیاز ندارید کار زیادی را انجام بدهید جز اینکه روزی یکبار پوزیشن را چک کنید. وقتی پوزیشن پوند را بر اساس ست اپ پین بار گرفتم تا ۲۴ ساعت بعد کار خاصی نکردم. وقتی روز بعد برگشتم متوجه شدم که پوزیشن در سودی بیش از ۱۰۰ پپس است و دیگر تا روز بعد کاری نکردم. (Set & Forget)

    روز بعد برگشتم (چهارشنبه این هفته) و تصمیم گرفتم که از ترید خارج شوم چرا که پوزیشن در سودی حدودا ۲.۵ برابر ریسک اولیه قرار داشت. پس دقت کنید که طمع نکنید و پوزیشن در سودی را بیش از حد باز نگه ندارید و یا حداقل وقتی بیش از ۲ برابر ریسک اولیه در سود هستید قسمتی از سود را برداشت کنید و یا حداقل استاپ اولیه را به نقطه معقولی منتقل کنید تا از سودتان محافظت شود.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۶:۴۳ ق.ظ

    کنترل احساسات در یک ترید
    شاید بهترین روش برای اینکه مطمین باشید احساس در تریدتان دخیل نیست این است که مبلغ بیش از حدی را برای یک ترید ریسک نکنید.مرتبا از تریدرهای مختلف ایمیل های زیادی را دریافت می کنم که به من می گویند دائماً ضرر می کنند و یا اینکه تمام مدت شب بیدارند و همینطور خیره به چارت نگاه می کنند و یا اینکه نمی توانند از فکر کردن به تریدی که دارند رها بشوند و هر لحظه به آن فکر می کنند. تنها دلیلی که تریدرها این کارها را می کنند اینست که آنها مبلغ زیادی را بروی هر ترید ریسک می کنند و یا مرتبا و به دفعات زیادی ترید می کنند.
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT32qP0jynPN-32D5sOKs1NWuoS2hkgzgJJizkvEln66Zk8Yup8AA
    شما باید میزان مبلغی را ترید کنید که در صورت از دست دادنش این مسئله برایتان قابل هضم باشد چرا که در هر تریدی این امکان هست که شما ضرر کنید. بله ترید بر اساس استراتژی پرایس اکشن شانس بالایی برای موفقیت دارد ولی شما هرگز با اطمینان نمی دانید که کدام تریدتان موفق و کدام منجر به ضرر خواهد شد در نتیجه شما باید بروی هر تریدتان به شکل معقولی میزان ریسک را مدیریت کنید.

    دلیل اینکه تریدرها ریسک بیش از حدی را در هر ترید انجام میدهند و یا بیش از حد ترید می کنند توقعات غیر واقعی آنها از بازار است. باید این مطلب را به جد مد نظر داشته باشید که قرار نیست شما به سرعت ثروتمند بشوید بلکه باید یک هدف گذاری برای سودگیری آهسته ولی پیوسته و مستدام از بازار را برای خودتان تعریف کنید و بعد در طول زمان و به مرور موجودی حسابتان را افزایش بدهید.

    اما متاسفانه بنظر میرسد که اکثر تریدرها این صبوری را ندارند و در نتیجه دچار چرخه ای از تریدهای احساسی میشوند که نتیجه اش مشخص است.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۶:۴۳ ق.ظ

    بعد از اتمام ترید
    بعد از اینکه از تریدی خارج شدید (چه سود و چه ضرر) باید نتایج تریدتان را دقیقاً ضبط و ذخیره کنید اینکه چه اتفاقی افتاد و به اصطلاح یک ژورنال ترید داشته باشید (در این مورد بعدا یک مقاله اختصاصی ارایه خواهد شد) داشتن یک ژورنال ترید اهمیت دارد چون باعث می شود که بتوانید یک روال برای ثبت و ضبط و بررسی نتایج تریدهایتان داشته باشید و از مزایای آن اینکه در آن یکسری از ویژگی های شخصیتان نظیر نظم و یا فقدان دسیپلین در تریدهایتان را می توانید شناسایی کنید.

    همانطورکه می بینید برای ترید در مارکت پروسه پیچیده ای ندارم .فقط یه منطق ساده ترکیبی از نظم و درک و بینشی از مهارتهای تکنیکی و استراتژی های ترید است. شما هم بعد از اینکه مدتی استراتژی های ترید پرایس اکشن را تمرین کردید می توانید با توسعه درک تکنیکالتان از این استراتژی ها، روش شخصی خودتان را که با آن راحت تر هستید ایجاد کنید و این امر باعث می شود که با سهولت بیشتری فقط ست آپ ها و وضعیت های کاملاً واضح و مشخص، مشابه نمونه پین باری که در چارت پوند دیدید را برای ترید انتخاب کنید.

    نویسنده: نایل فولر
    مترجم: ساسان امیری

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۷:۵۹ ق.ظ

    بررسی علت اهمیت تایم فریم روزانه در موفقیت یک تریدر
    بیایید با واقعیت روبرو بشویم ۹۵% از کسانیکه در حال خواندن این مقاله هستند در آن دسته از تریدرهایی که بطور پیوسته موفق هستند قرار نمیگیرند و در واقع احتمالاً تاکنون یک یا چند حساب را هم از دست داده اند.

    روش کارشان احتمالاً به این صورت است که وارد یک ترید می شوند و سپس مقابل کامپیوتر می نشینند و کندل به کندل بازار را دنبال می کنند و یا در حین آن برای دو ساعت آتی اخبار اقتصادی را مطالعه می کنند و قادر نیستند به هیچ چیزی جز اینکه قرار است چه اتفاقی برای پوزیشنشان رخ دهد فکر کنند.

    اگر شما جزو این دسته هستید ممکن است حتی نتوانید کل شب را بخوابید چرا که شدیداً معتاد به نگاه کردن به چارت ۵ دقیقه هستید و تک تک نوسانات در چارت را با چشم دنبال می کنید و تمام ذهنتان درگیر بازار است.

    اگر بعضی و یا تمامی این موارد برای شما آشنا به نظر می رسند مشخصاً زمان تغییر فرا رسیده است و زمان آنست که شروع به تمرکز بروی اجرای تریدهایتان در تایم فریم روزانه کنید.

    یکی از درس هایی که در مراحل اولیه دوران تریدم به من خیلی کمک کرد این بود که نویز و سیگنالهای خطایی که در تایم فریم های ۵ و ۱۵ دقیقه ( تایم فریم های کوچک) شکل می گیرند ارزش ترید و ریسک روی سرمایه ام را ندارند.

    معتقدم که تایم فریم روزانه است که می تواند برای شما حکم چراغ جادو ( جام مقدس ) در بازارهای مالی باشد و اینها دلایلش هستند :

    ترید در تایم فریم ۵ دقیقه و کمتر شانس شما را برای موفقیت به مراتب پایین می آورد و ترید را به شکل واضحی تبدیل به قمار می کند.

    الان چیزی را به شما می گویم که شاید تا پیش از این به آن فکر نکرده باشید:

    «واقعیت این است که شما تنها به یک ترید بزرگ برنده در ماه نیاز دارید تا در ” بازار تبادلات ارزی “ تریدر موفقی باشید.»

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۴۸ ق.ظ

    بله درست خواندید یک ترید بزرگ موفق در ماه!

    ممکن است بپرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟

    خب شرط می بندم اگر الان شما به تاریخچه تریدهایتان نگاه کنید خودتان به پاسخ می رسید:

    ضرر می کنید چون بیش از حد ترید می کنید و بیش از حد ترید می کنید چون دائماً و بیش از حد بازار را تحلیل می کنید ویا دائماً انواع اخبار اقتصادی را مطالعه می کنید ویا در تایم فریم های کوچک ( هر تایم فریمی کوچکتر از ۱ ساعته ) مرتباً ترید می کنید.

    امکان دارد گروهی از شما حتی بدانید که عامل ضرر کردن دائمی تان در بازار (و یا تلاش دائمی برای حفظ اصل سرمایه تان ) همین ترید بیش از حد است و با اینکه می دانید این عامل مانع از موفقیت شما در بازارهای مالی می شود باز هم نمی توانید از این اعتیاد به ترید بیش از حد و یا آنالیز دائمی در تایم فریم های کوچک بازار دست بردارید.

    اما واقعیت تکان دهنده این است که احتمالا هیچوقت تریدر موفقی نخواهید شد مگر اینکه بتوانید از این وابستگی شدید ذهنی دست بردارید.

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbwvwNeX8RSKHgDAMNC187-wcSOgKloBhA3klpwDoP63Yb4mq8GQ
    اما دلایلی که معتقدم ترید در تایم فریم های پایینتر تنها اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه است و همینطور ریشه دلیل اصلی که تریدرها در تایم فریم پایینتر ترید می کنند چیست ؟

    ترید در تایم فریم ۵ دقیقه مراکز پاداش مغز را تحریک می کند و به شما احساس لذتی لحظه ای هدیه می کند ( حس سرخوشی که در مباحث روانشناسی به خوبی این مسله به اثبات رسیده است) ولی تمرکز بروی چارت های روزانه نیاز به صبوری و تلاش بیشتری آن هم در نواحی تکامل یافته تر مغز ر ا می طلبد.

    در نتیجه اتفاقی که در عمل می افتد آنست که تریدرها نمی توانند از آن حس سرخوشی و لذتی که در ترید در تایم فریم های کوچک بخاطر سرعت زیاد فرآیند شکل گیری آن به دست می دهد خود را رها کنند حتی اگر آن ترید منجر به زیان شود به این دلیل که هر بار در تایم فریم کوچک ترید می کنند به محض گرفتن پوزیشن مغز آنها لبریز از اندروفین ناشی از هیجان تصور سود زیادی که ممکن است در زمان کوتاهی به آن برسند می شود.

    به این خاطر تریدرهایی که عادت شدید به ترید در تایم فریم ۱۵ دقیقه دارند در حقیقت اعتیاد به آن حسی دارند که در حین اقدام به ترید به آن دچار می شوند و این یعنی آن ها در این لحظات قادر نیستند از قسمتهای پیشرفته تر مغز که مربوط به بخشهای طراحی پلن معاملاتی و نواحی پیشرفته تر مغز است بصورت موثری استفاده کنند.

    این معنایش آن نیست که آنها قادر به استفاده از بخش های پیشرفته تر مغزشان نیستند بلکه به این معناست که آنها متوجه علت و ریشه این وابستگی شدیدشان به ترید در تایم فریم های پایینتر نبوده و یا قادر به ترک این عادتشان نیستند.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۹:۰۹ ق.ظ

    به شخصه تنها انگشت شمار تریدرهایی را می شناسم که در این تایم فریم ها توانسته اند سود مداوم کسب کنند ولی وقتی به چهره همین نادر تریدرهای موفق تایم فریم های کوچک نگاه می کنم به وضوح چهره ای فرسوده و نگاهی خیره را میبینم مشابه معتادینی که نمی توانند از فکر کردن و یا صحبت کردن در مورد اعتیادشان دست بردارند.

    بله مطمئناً امکانش هست که بشود با روزی ۸ ساعت یا بیشتر مقابل لب تاپ نشستن و خیره به هر تیک و پپسی که در بازار جابجا می شود نگاه کردن سودی کسب کرد. ولی به چه قیمت؟ و واقعا چرا باید چنین کاری را با خودمان بکنیم؟ خیره و ساعتها به چارت نگاه کردن نه تنها لطفی ندارد که حاصلی دراز مدت و دلگرم کننده هم نخواهد داشت.

     

    حالا بیایید برگردیم به نکته اصلی صحبتم که ترید در تایم فریم کوچک شانش شما را برای موفقیت دراز مدت از بین می برد و حسابتان را در معرض خطر قرار می دهد.

    برای تمرکز در تایم فریم روزانه شما نیاز به صبر و شکیبایی ذهنی دارید این نیاز به هوشمندی و تفکری پیشرو دارد، نیاز دارد که بتوانید به طمع خود غلبه کنید و صفات خاصی را در خود پرورش بدهیم.

    هر کسی می تواند به یه کازینو برود و در یک میز پوکر چند باری شانس بیاورد اما چه کسی باور می کند این شخص خواهدتوانست فقط از طریق قمار و شانس و تصادف زندگی خود را پیش برده و بسازد ؟

    برای چنین موفقیتی تفکری ژرف و عمیق لازم است و آنها به زودی متوجه می شوند که موفقیت دراز مدت در پوکر تنها بر اساس شانس و داشتن یک دست ورق خوب بدست نمی آید همینطور در ترید هم موفقیت حقیقی با چند تک ترید شانسی محقق نمی شود.

    بنابر این برای موفقیت دراز مدت باید بر طمع و آن حس لذت تریدهای آنی غلبه کنید و بجای آن نگاهی عمیقتر و دراز مدت تر به بازارهای مالی توسط بررسی چارت های روزانه انجام دهید.

    اینها مواردی از ایمیلهایی است که من تقریبا هر روز دریافت می کنم:

    نایل من پول کافی برای ترید در تایم فریم روزانه ندارم!

    نایل چطور میتونم در تایم فریم روزانه ترید کنم وقتی باید از حد ضررهای بزرگی استفاده کنم در حالیکه اکانت من سرمایه کافی برای این منظور را ندارد ؟

    الان با این مقدار سرمایه ای که دارم می توانم در تایم فریم ۱۵ دقیقه ترید کنم وقتی حسابم را رشد دادم در تایم فریم های بزرگتر ترید می کنم.

    خیلی از تریدرها چنین تفکری دارند و این فقط بخاطر آنست که آنها به اندازه کافی در مورد تنظیم حجم پوزیشن معاملات اطلاع ندارند و یا فکر می کنند که اگر پوزیشنهایی با لات بیشتر در تایم فریم های کوچکتر بگیرند سریعتر میتوانند حسابشان را رشد دهند.

     

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۹:۱۳ ق.ظ

    س بگذارید این را هم الان مشخص کنیم :

    بر اساس تنظیم حجم پوزیشن و معامله شما در تایم فریم روزانه هم می توانید با اکانت های کوچک ترید کنید فقط باید با سایز پوزیشن کوچکتری معامله کنید.

    دقت کنید که اگر اکانت کوچک دارید به هیچوجه نباید با حجم بزرگی از سرمایه ترید کنید و باید خودتان را از شر این ایده که سریعا ثروتمند شوم و یا اینکه تایم فریم ۱۵ دقیقه فرصت های بیشتری برای سودآوری به من می دهد خلاص کنید.

    واقعیت این است که:

    بله در تایم فریم ۱۵ دقیقه فرصتهای ترید بیشتری وجود دارد با اینحال سیگنال های خطای بیشتری هم شکل میگیرد و همچنین نویز های تصادفی بیشتری ( نوسانات آنی و بی قاعده) در چارت ایجاد می شوند. بنابراین شما با تعداد تریدهای ضرر بیشتری روبرو می شوید و این منجر به داشتن استرس بیشتری در طول روز برای شما خواهد شد.

    این عوامل برای کسی که کنترل قوی به ذهن نداشته باشد منجر به فرایندی می شود که در نهایت باعث ضرر و زیان های پیاپی می شود.

     

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۵:۵۱ ق.ظ

    به چارت زیر دقت کنید:

    یک پین بار واضح در یک روند صعودی تثبیت شده شکل گرفته است: یک وضعیت مطمئن برای یک پرایس اکشن کار دقیق و منظم!

    نکته آن است که اگر شما صبورانه بازار را دنبال کنید و بتوانید در یک ماه فقط یک موقعیت به این شکل را شناسایی کنید می توانید کاملاً موفق باشید.

    فلسفه من در ترید این است که مانند یک اسنایپر ( تک تیرانداز) عمل کنید و این چارت مثالی خوب برای این مسئله است؛ چارتهای روزانه وضوح بیشتری دارند.

    همانطور که قبلاً هم گفتم تایم فریم های کوچکتر حرکات و نوسانات تصادفی و همینطور سیگنالهای خطای بیشتری نسبت به تایم فریم روزانه دارند و شما با تمرکز کردن بروی تایم فریم روزانه به سادگی می توانید از بسیاری از این نویزها و سیگنالهای خطا در تایم فریم های کوچکتر پرهیز کنید.

    بعلاوه تمرکز بروی تایم فریم روزانه دیدگاه و نگاه کلی تری به ما نسبت به فرایند کل حرکات اصلی بازار می دهد و ما را قادر می سازد تا بتوانیم بهتر جهت روند طولانی مدت و میان مدت بازار را تشخیص دهیم. چارتهای روزانه به ما کمک می کند تا بتوانیم با دقت و کیفیت بهتری تمایل و جهت کلی بازار را تشخیص دهیم.

    درک تمایل و کشش کلی حرکات بازار در تایم فریم روزانه برای ترید چه در تایم فریم روزانه و چه تایم فریمهای ۴ و ۱ ساعته اهمیت کلیدی دارد.

    من خودم به شاگردانم ترید در تایم فریم ۴ ساعته و یک ساعته را آموزش می دهم ولی ابتدا آنها باید در ترید در تایم فریم روزانه مسلط شوند چرا که به این ترتیب می توانند حرکات اصلی و زیربنایی بازار را بهتر درک کنند.

    درک شما از زیربنای حرکات بازار با رشد مهارت هایتان در تکنیکهای پرایس اکشن افزایش می یابد، باید تلاش کنید جریان جاری در بازار را حس کنید و این با تمرکز بروی عملکرد و ویژگی های قیمت کاملاً امکان پذیر است.

    اگر به دقت به خصوصیات و ویژگی های رفتاری قیمت توجه کنید میتوانید درک خیلی خوبی از بازار پیدا کنید و خیلی از مواقع جهت حرکات آتی بازار را حس کنید.

    میزان ریسک/ ریوارد بیشتر
    در حالیکه میزان ریسک در هر ترید مشخصا بستگی به شخص تریدر دارد ترید در تایم فریم روزانه به شما امکان کمی ریسک بیشتر در هر ترید را می دهد. دقت کنید که نمی گویم باید در هر ترید ریسک بیشتری کنید بلکه وقتی که شما در هر ماه ۳ یا این حدود ترید کنید می توانید بروی آن موقعیت های خیلی مطمئن کمی ریسک بیشتری کنید ( سرمایه بیشتری را در آن معامله دخیل کنید) تا وقتی که در ماه ۳۰ ترید انجام می دهید.

    بنابراین این پاسخ آن سوالی است که نایل من در تایم فریم روزانه نمی توانم به اندازه کافی ترید کنم و در نتیجه سود کمتری می کنم.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۵:۵۳ ق.ظ

    در صورتی که متمرکز باشید و یک موقعیت خیلی مطمئن را شناسایی کنید می توانید با کمی ریسک بیشتر ترید کرده و سود بیشتری را عاید خودتان کنید. فقط نکته اینجاست که اگر یک بار ضرر کردید به قصد انتقام مجدداً و بلافاصله وارد بازار نشوید. تایم فریم روزانه تعداد تریدها را کمتر می کند ولی نتایج شما مطمئن تر و پیوسته تر خواهد بود.

    باور قلبی من اینست که موفقیت در ” بازار تبادلات ارزی “به شکل عمده ای بستگی به کیفیت ترید شما و نه کمیت آن دارد.وقتی تعداد تریدهایتان را کمتر می کنید همزمان و در درازمدت نتایج موفقتری کسب می کنید.

    اگر این واقعیت را به خوبی درک کنید و بپذیرید که ۳-۲ ترید با کیفیت و مطمئن در ماه حساب شما را سریعتر از ۳۰ ترید احساسی رشد می دهد در مسیر موفقیت قرار گرفت اید چرا که لاکپشت خرگوش را نه با سرعت زیاد که با حرکت آهسته ولی پیوسته شکست می دهد.

    واقعیت آن است که روش ترید تریدرها انعکاسی از طرز فکر و نگرش آنها به بازارهای مالی است.

    اگر ذهنیت شما این باشد که ترید یک بازی شانس است و اگر کمی خوش شانس باشید می توانید موفق شوید این طرز فکر شما را به سمت ترید زیاد و تایم فریم های کوچکتر کشانده و به سرعت باعث نحیف شدن اکانت شما می شود. اما تریدرهای حرفه ای نگاهشان اینست که بازارهای مالی جایی است که در آن پتانسیل هایی با شانس بالای موفقیت شکل می گیرد و این تریدرها فقط وقتی معامله می کنند که این نواحی با ست آپ (چیدمان) شانس بالای موفقیت در مقابل چشمشان ظاهر شود و بعد هم که ترید می کنند تنها با میزانی از سرمایه وارد بازار می شوند که اگر تحلیلشان رد شد بتوانند با ضرر آن کاملاً کنار بیایند.

    برای موفقیت در “بازار تبادلات ارزی” ابتدا باید طرز فکرتان را تغییر دهید یعنی تمرین کنید که صبور باشید و بخصوص دیدگاهتان در مورد مرتباً ترید کردن را تغییر دهید …

    البته اکثریت تریدرها مشابه شما فکر می کنند و به همین خاطر هم هست که اکثریت تریدرها هم در دنیا ضرر می کنند.

    بنابراین اگه شروع کنید مخالف طرز فکر عمومی تریدرها فکر کنند شانس بسیار بالایی خواهید داشت تا شروع به تریدهایی موفق و برآیند سود دائمی داشته باشید.

    نویسنده : نایل فولر

    مترجم : ساسان امیری

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۵:۵۳ ق.ظ

    انتقال به تایم فریم روزانه
    حالا که درک کردید تایم فریم ۵ دقیقه و سایر تایم فریم های کوچک مانع از موفقیت دراز مدت ما می شود زمان آن است که به تایم فریم روزانه کوچ کنیم.

    هیچ روش قطعی و سریعی برای از بین بردن وسوسه ترید در تایم فریم های کوچکتر وجود ندارد اما اگر این مقاله را مجدداً مطالعه کنید دلایل قاطعی برای درک این مطلب خواهید داشت که کمترکردن ترید و رفتن به تایم فریم های بزرگتر سریعترین راه برای موفقیت و رشد مالی است.

    تایم فریم روزانه قلب روش تحلیلی است که من به آن پرداخته و به شاگردانم می آموزم و این فلسفه و نگاه من به بازار است که باعث می شود با آرامش و بی استرس به تحلیل و ترید بپردازم.

    می دانم در تحلیل تایم فریم روزانه به دنبال چه نوع ست آپ هایی هستم؛ اگر یکی از آنها شکل گرفت بر اساسش وارد بازار می شوم و اگر شکل نگرفت از لب تاپم فاصله می گیرم.

    جان کلام و درس امروز این مقاله این است که هر چه بیشتر به چارت در تایم فریمهای پایینتر خیره شوید این امر بیشتر باعث آسیب زدن به چشمان و ذهن شما شده و همینطور حساب ترید شما لطمه خواهد خورد.

    ترید کردن یک هنر است، در هنر شما با تمرین بیشتر بهتر می شوید ولی در ترید باید این را تمرین کنید که کمتر و کمتر ترید کنید در حقیقت موفقیت در ترید در حد گسترده ای بستگی به میزان نظم شخصی و قدرت اراده شما دارد و هر چه شما این صفات و خصوصیات را در خود تقویت کنید بیشتر به آن موفقیت مالی که همه ما به آن علاقه مند هستیم نزدیک می شوید.

    نویسنده : نایل فولر

    مترجم : ساسان امیری

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۶:۰۴ ق.ظ

    پترن و تریگرهای مورد استفاده در پرایس اکشن به سبک فولر
    در این مقاله قصد دارم سه استراتژی ترید محبوبم در پرایس اکشن را با شما به اشتراک بگذارم : پین بارها، اینساید بارها و فیکی ها
    این ست آپ ها ( چیدمان ها) در عین سادگی همچنان بسیار قدرتمند هستند و اگر آنها را فرا بگیرید و صبورانه با نظمی دقیق آنها را در چارتها شناسایی کنید در ترید به ابزارهای قدرتمندی مجهز خواهید شد.

    ست آپ پین بار
    تریگر پین بار اساس روش ترید من در بازار جهانی تبادلات ارزی است .پین بار در روند ها از ضریب دقت بالایی برخوردار است خصوصاً وقتی در نزدیکی با سطوح مهم قیمتی شکل بگیرد. پین بارهایی که در سطوح مهم خطوط حمایت و مقاومت شکل میگیرند عموماً ست آپ های خیلی دقیقی هستند.

    از پین بارها می توان برای تریدهای ضد روند(کانتر ترند) هم استفاده کرد، و این درصورتی است که در فرم ایده آل شکل گرفته و با فاصله ای محسوسی از سایر کندل ها قرار بگیرند (برای مثال در یک روند صعودی کندل پین بار بالاتر از بالاترین سطح کندل قبلی ایجاد شود- مترجم) در این حالت شانس بالایی وجود دارد که انتهای یک روند شناسایی شده و شاهد چرخشی در بازار باشیم خصوصا که پین بار در تایم فریم روزانه شکل گرفته باشد.

    به تصویر زیر دقت کنید که کندل سمت چپ نمونه ای از یک پین بار نزولی و کندل سمت راست نمونه ای از یک پین بار صعودی است:


    به چارتی که برای مثال آورده شده است دقت کنید :

    در این چارت به پین بارهایی توجه می کنیم همجهت با روند تثبیت شده، شکل بگیرند. این نوع پین بارهای همجهت با روند پین بارهای مورد علاقه من در ترید محسوب می شوند.

    همچنین دقت کنید که این روند صعودی در انتهای یک روند نزولی شکل گرفت است که انتهای این روند نزولی توسط دو پین بار صعودی شناسایی شده بود (اهمیت مشاهده دبل پین بار برای شناسایی نقاط چرخش در بازار- مترجم)

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۶:۲۲ ق.ظ

    ست آپ اینساید بار :
    اینساید بار یک سیگنال و تریگر قدرتمند دنبال رو روند است، اما از این تریگر می توان برای شناسایی نقاط چرخش بازار هم استفاده کرد (شناسایی انتهای روند ها و ترید در جهت خلاف روند) با این وجود اولین گام در یادگیری نحوه ترید با استراتژی اینساید بار استفاده از همان سیگنال دنباله رو روند است و این چیزی است که ما در این مقاله بروی آن متمرکز می شویم.

    برای سایر حالات و مواردی که می توان بروی اینساید بار ترید کرد به کورس آموزشی من مراجعه کنید (کورس آموزشی نایل فولر-مترجم)

    همانطور که در تصویر زیر می بینید یک اینساید بار پترنی است که کندل دوم کاملاً توسط کندل قبلش دربر گرفته شده است:

    در واقع این پترن یک وقفه کوتاه درحرکت بازار را نشان می دهد و سپس شکسته شدن سطح اینساید بار در جهت روند حاکم، سیگنال ورود به بازار محسوب می شود. اینساید بارها بهترین کیفیت را در تایم فریمهای روزانه و هفتگی دارند.

    مزید و خصوصیت ترید بر اساس سیگنال اینساید بار، داشتن فرصت ترید بر اساس ریسک کم و ریوارد( پاداش- تارگت) بزرگ است.

    ترکیب یک اینساید بار با یک روند قدرتمند تثبیت شده یکی از استراتژی های محبوب من برای ترید محسوب می شود( منظور ترید بر اساس تریگر اینساید باری است که در متن یک روند قدرتمند ظاهر شود- مترجم)

    در مثال زیر ما پترن اینساید باری که اخیراً در یورو و در روند نزولی شکل گرفت را مشاهده میکنیم. این اینساید بار دقیقاً پس از شکسته شدن یک خط ساپورت کلیدی ایجاد شد و بعد از آن بازار حتی با قدرت بیشتری ریزش کرد.

  • admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۶:۲۸ ق.ظ

    فیکی ست آپ :
    استراتژی ترید بر اساس ست آپ فیکی یکی دیگر از روش های بسیار مطمئن در ترید روزانه ام است.

    فیکی ها اشاره به نقاط چرخش در بازار در سطوح مهم می کنند.

    اغلب به این شکل است که کندلی در یک جهت حرکت کرده و بعد با چرخشی جهت حرکت معکوس شده و در خلاف جهت قبل حرکت می کند و به این ترتیب تریدرهای مبتدی را به دام می اندازد و سپس حرفه ای های بازار حرکت اصلی در جهت مخالف را شروع می کنند.

    ست آپ فیکی می تواند شروع حرکات بزرگی را در بازار شناسایی کند.

    همانطور که در تصویر زیر می بینیم پترن فیکی از یک پترن اینساید بار تشکیل شده که در ادامه یک فالس بریک (شکست جعلی در قیمت) ایجاد می شود ( قیمت از کف اینساید بار عبور می کند) ولی در نهایت کندل برگشته و نقطه بسته شدن کندل در داخل محدوده اینساید بار قرار می گیرد:

    سیگنال تریگر فیکی با برگشت قیمت و عبور آن از سقف کندل اینساید بار فعال می شود ( در فیکی پترن نزولی این امر با شکسته شدن کف پترن فیکی حاصل می شود)

    در چارت زیر میتونیم ببینیم که بازار اخیرا پیش از اینکه فیکی شکل بگیرد حرکتی صعودی داشته است (جهت کلی روند صعودی است) سپس یک پترن فیکی بر اساس فالس بریک پس از یک اینساید بار شکل گرفته است ( فالس بریک ها بر اساس ترید احساسی تریدرهای مبتدی برای همراه شدن با کندلی به ظاهر قدرتمند شکل می گیرند) سپس حرفه ای های بازار وارد شدند و با قربانی شدن تمامی آن تریدر های آماتور حرکت اصلی بازار در خلاف جهت شکل گرفت

    همانطور که می توانید از سه مثال بالا ببینید ترید در بازار جهانی تبادلات ارزی نیاز به تحلیل های پیچیده و یا انباشت چارت از اندیکاتورهای متعدد ندارد. زمانی که بتوانید بروی چند ست آپ مطمئن و امتحان پس داده پرایس اکشن نظیر موارد بالا مسلط بشوید در مسیری قرار میگیرید که به مرور هم اعتماد به نفس بیشتر پیدا کرده و هم می توانید تریدهای سود آور بیشتری داشته باشید .

    فقط به خاطر داشته باشید که چیرگی در این ست آپ ها نیاز به صبر، تخصیص زمان کافی و انضباط شخصی دارد.

    نویسنده : نایل فولر

    مترجم : ساسان امیری

صفحه 1 از 3
پاسخ دادن به: admin
چطور نقطه ورود را شناسایی و ترید را مدیریت می کنم…
کنسل
اطلاعات شما: