• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۳۷ ق.ظ

    چرا ترید خلاف جهت روند باعث نابودی حساب شما خواهد شد؟
    در مقاله امروز قصد دارم که نه تنها در مزایای ترید در جهت روند صحبت کنم بلکه ثابت کنم که چطور ترید در خلاف جهت روند می تواند حساب شما را نابود کند.

    بعنوان تریدر یا سرمایه گذار ساده ترین راه برای کسب درآمد معامله در جهت روند حاکم بر بازار و در بازه زمانی روزانه است. اما در طول دوران آموزش به افراد مختلف متوجه شده ام که ظاهراً تمایل و کشش ترید در جهت خلاف روند در ذات انسان ها نهفته است ! (یا حداقل در مراحل اولیه دوران ترید اینطور است) پس امیدوارم که مقاله امروز به شما کمک کند تا با اثبات ملموس اینکه روند دوست حقیقی ماست از اشتباه بزرگی که بسیاری از تریدرهای مبتدی انجام می دهند پرهیز کنید و در جهت خلاف روند معامله نکنید (در واقع خلاف مسیر رودخانه شنا نکنید)

    تریدرهای با تجربه وقتی در بازارهای مالی شاهد روندی هستند تلاش می کنند تا در جهت ترند ترید کنند چرا که این مسیر حرکت با کمترین مقاومت است. این مفهوم را با تفصیل بیشتری در کورس آموزشی ام توضیح داده ام که وقتی بازاری دارای روند است ابتدا حرکتی قدرتمند در جهت ترند شکل می گیرد و سپس غالباً دچار یک وقفه و پولبک به سمت خطوط مقاومت می شود (منظور فولر از خطوط مقاومت در اینجا خطوط مووینگ اوریج هستند- مترجم) به زبان ساده یعنی: قیمت به طرف متوسط نوسانات قیمت برمی گردد که به آن ناحیه حمایتی/مقاومتی گفته می شود (مووینگ ها بعنوان خطوط حمایت/مقاومت داینامیک محسوب می شوند و این خطوط بر اساس فرمولهایی میانگین نوسانات قیمت در پریودهای زمانی گذشته را محاسبه و در چارت نمایش می دهند –مترجم