• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۵:۵۱ ق.ظ

    به چارت زیر دقت کنید:

    یک پین بار واضح در یک روند صعودی تثبیت شده شکل گرفته است: یک وضعیت مطمئن برای یک پرایس اکشن کار دقیق و منظم!

    نکته آن است که اگر شما صبورانه بازار را دنبال کنید و بتوانید در یک ماه فقط یک موقعیت به این شکل را شناسایی کنید می توانید کاملاً موفق باشید.

    فلسفه من در ترید این است که مانند یک اسنایپر ( تک تیرانداز) عمل کنید و این چارت مثالی خوب برای این مسئله است؛ چارتهای روزانه وضوح بیشتری دارند.

    همانطور که قبلاً هم گفتم تایم فریم های کوچکتر حرکات و نوسانات تصادفی و همینطور سیگنالهای خطای بیشتری نسبت به تایم فریم روزانه دارند و شما با تمرکز کردن بروی تایم فریم روزانه به سادگی می توانید از بسیاری از این نویزها و سیگنالهای خطا در تایم فریم های کوچکتر پرهیز کنید.

    بعلاوه تمرکز بروی تایم فریم روزانه دیدگاه و نگاه کلی تری به ما نسبت به فرایند کل حرکات اصلی بازار می دهد و ما را قادر می سازد تا بتوانیم بهتر جهت روند طولانی مدت و میان مدت بازار را تشخیص دهیم. چارتهای روزانه به ما کمک می کند تا بتوانیم با دقت و کیفیت بهتری تمایل و جهت کلی بازار را تشخیص دهیم.

    درک تمایل و کشش کلی حرکات بازار در تایم فریم روزانه برای ترید چه در تایم فریم روزانه و چه تایم فریمهای ۴ و ۱ ساعته اهمیت کلیدی دارد.

    من خودم به شاگردانم ترید در تایم فریم ۴ ساعته و یک ساعته را آموزش می دهم ولی ابتدا آنها باید در ترید در تایم فریم روزانه مسلط شوند چرا که به این ترتیب می توانند حرکات اصلی و زیربنایی بازار را بهتر درک کنند.

    درک شما از زیربنای حرکات بازار با رشد مهارت هایتان در تکنیکهای پرایس اکشن افزایش می یابد، باید تلاش کنید جریان جاری در بازار را حس کنید و این با تمرکز بروی عملکرد و ویژگی های قیمت کاملاً امکان پذیر است.

    اگر به دقت به خصوصیات و ویژگی های رفتاری قیمت توجه کنید میتوانید درک خیلی خوبی از بازار پیدا کنید و خیلی از مواقع جهت حرکات آتی بازار را حس کنید.

    میزان ریسک/ ریوارد بیشتر
    در حالیکه میزان ریسک در هر ترید مشخصا بستگی به شخص تریدر دارد ترید در تایم فریم روزانه به شما امکان کمی ریسک بیشتر در هر ترید را می دهد. دقت کنید که نمی گویم باید در هر ترید ریسک بیشتری کنید بلکه وقتی که شما در هر ماه ۳ یا این حدود ترید کنید می توانید بروی آن موقعیت های خیلی مطمئن کمی ریسک بیشتری کنید ( سرمایه بیشتری را در آن معامله دخیل کنید) تا وقتی که در ماه ۳۰ ترید انجام می دهید.

    بنابراین این پاسخ آن سوالی است که نایل من در تایم فریم روزانه نمی توانم به اندازه کافی ترید کنم و در نتیجه سود کمتری می کنم.