• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۹:۰۹ ق.ظ

    به شخصه تنها انگشت شمار تریدرهایی را می شناسم که در این تایم فریم ها توانسته اند سود مداوم کسب کنند ولی وقتی به چهره همین نادر تریدرهای موفق تایم فریم های کوچک نگاه می کنم به وضوح چهره ای فرسوده و نگاهی خیره را میبینم مشابه معتادینی که نمی توانند از فکر کردن و یا صحبت کردن در مورد اعتیادشان دست بردارند.

    بله مطمئناً امکانش هست که بشود با روزی ۸ ساعت یا بیشتر مقابل لب تاپ نشستن و خیره به هر تیک و پپسی که در بازار جابجا می شود نگاه کردن سودی کسب کرد. ولی به چه قیمت؟ و واقعا چرا باید چنین کاری را با خودمان بکنیم؟ خیره و ساعتها به چارت نگاه کردن نه تنها لطفی ندارد که حاصلی دراز مدت و دلگرم کننده هم نخواهد داشت.

     

    حالا بیایید برگردیم به نکته اصلی صحبتم که ترید در تایم فریم کوچک شانش شما را برای موفقیت دراز مدت از بین می برد و حسابتان را در معرض خطر قرار می دهد.

    برای تمرکز در تایم فریم روزانه شما نیاز به صبر و شکیبایی ذهنی دارید این نیاز به هوشمندی و تفکری پیشرو دارد، نیاز دارد که بتوانید به طمع خود غلبه کنید و صفات خاصی را در خود پرورش بدهیم.

    هر کسی می تواند به یه کازینو برود و در یک میز پوکر چند باری شانس بیاورد اما چه کسی باور می کند این شخص خواهدتوانست فقط از طریق قمار و شانس و تصادف زندگی خود را پیش برده و بسازد ؟

    برای چنین موفقیتی تفکری ژرف و عمیق لازم است و آنها به زودی متوجه می شوند که موفقیت دراز مدت در پوکر تنها بر اساس شانس و داشتن یک دست ورق خوب بدست نمی آید همینطور در ترید هم موفقیت حقیقی با چند تک ترید شانسی محقق نمی شود.

    بنابر این برای موفقیت دراز مدت باید بر طمع و آن حس لذت تریدهای آنی غلبه کنید و بجای آن نگاهی عمیقتر و دراز مدت تر به بازارهای مالی توسط بررسی چارت های روزانه انجام دهید.

    اینها مواردی از ایمیلهایی است که من تقریبا هر روز دریافت می کنم:

    نایل من پول کافی برای ترید در تایم فریم روزانه ندارم!

    نایل چطور میتونم در تایم فریم روزانه ترید کنم وقتی باید از حد ضررهای بزرگی استفاده کنم در حالیکه اکانت من سرمایه کافی برای این منظور را ندارد ؟

    الان با این مقدار سرمایه ای که دارم می توانم در تایم فریم ۱۵ دقیقه ترید کنم وقتی حسابم را رشد دادم در تایم فریم های بزرگتر ترید می کنم.

    خیلی از تریدرها چنین تفکری دارند و این فقط بخاطر آنست که آنها به اندازه کافی در مورد تنظیم حجم پوزیشن معاملات اطلاع ندارند و یا فکر می کنند که اگر پوزیشنهایی با لات بیشتر در تایم فریم های کوچکتر بگیرند سریعتر میتوانند حسابشان را رشد دهند.