• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۴۸ ق.ظ

    بله درست خواندید یک ترید بزرگ موفق در ماه!

    ممکن است بپرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟

    خب شرط می بندم اگر الان شما به تاریخچه تریدهایتان نگاه کنید خودتان به پاسخ می رسید:

    ضرر می کنید چون بیش از حد ترید می کنید و بیش از حد ترید می کنید چون دائماً و بیش از حد بازار را تحلیل می کنید ویا دائماً انواع اخبار اقتصادی را مطالعه می کنید ویا در تایم فریم های کوچک ( هر تایم فریمی کوچکتر از ۱ ساعته ) مرتباً ترید می کنید.

    امکان دارد گروهی از شما حتی بدانید که عامل ضرر کردن دائمی تان در بازار (و یا تلاش دائمی برای حفظ اصل سرمایه تان ) همین ترید بیش از حد است و با اینکه می دانید این عامل مانع از موفقیت شما در بازارهای مالی می شود باز هم نمی توانید از این اعتیاد به ترید بیش از حد و یا آنالیز دائمی در تایم فریم های کوچک بازار دست بردارید.

    اما واقعیت تکان دهنده این است که احتمالا هیچوقت تریدر موفقی نخواهید شد مگر اینکه بتوانید از این وابستگی شدید ذهنی دست بردارید.

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRbwvwNeX8RSKHgDAMNC187-wcSOgKloBhA3klpwDoP63Yb4mq8GQ
    اما دلایلی که معتقدم ترید در تایم فریم های پایینتر تنها اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه است و همینطور ریشه دلیل اصلی که تریدرها در تایم فریم پایینتر ترید می کنند چیست ؟

    ترید در تایم فریم ۵ دقیقه مراکز پاداش مغز را تحریک می کند و به شما احساس لذتی لحظه ای هدیه می کند ( حس سرخوشی که در مباحث روانشناسی به خوبی این مسله به اثبات رسیده است) ولی تمرکز بروی چارت های روزانه نیاز به صبوری و تلاش بیشتری آن هم در نواحی تکامل یافته تر مغز ر ا می طلبد.

    در نتیجه اتفاقی که در عمل می افتد آنست که تریدرها نمی توانند از آن حس سرخوشی و لذتی که در ترید در تایم فریم های کوچک بخاطر سرعت زیاد فرآیند شکل گیری آن به دست می دهد خود را رها کنند حتی اگر آن ترید منجر به زیان شود به این دلیل که هر بار در تایم فریم کوچک ترید می کنند به محض گرفتن پوزیشن مغز آنها لبریز از اندروفین ناشی از هیجان تصور سود زیادی که ممکن است در زمان کوتاهی به آن برسند می شود.

    به این خاطر تریدرهایی که عادت شدید به ترید در تایم فریم ۱۵ دقیقه دارند در حقیقت اعتیاد به آن حسی دارند که در حین اقدام به ترید به آن دچار می شوند و این یعنی آن ها در این لحظات قادر نیستند از قسمتهای پیشرفته تر مغز که مربوط به بخشهای طراحی پلن معاملاتی و نواحی پیشرفته تر مغز است بصورت موثری استفاده کنند.

    این معنایش آن نیست که آنها قادر به استفاده از بخش های پیشرفته تر مغزشان نیستند بلکه به این معناست که آنها متوجه علت و ریشه این وابستگی شدیدشان به ترید در تایم فریم های پایینتر نبوده و یا قادر به ترک این عادتشان نیستند.