• شهاب دانشور

    کاربر
    فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ در ۶:۱۷ ق.ظ

    معنی هیستوگرام در اندیکاتور مک دی MACD

    می دانید که یک هیستوگرام از نمایش اختلاف بین دو میانگین متحرک ساخته می شود. تکنیک مشابه یعنی استفاده از دو خط MACD می تواند برای رسم هیستوگرام به کار می رود. هیستوگرام شامل میله های عمودی است که از اختلاف بین خطوط MACD به دست می آید . هیستوگرام ، خط صفر مخصوص به خودش را دارد. زمانی که خطوط MACD در تراز مثبت هستند (خط سریعتر بالای خط کند است) هیستوگرام بالای خط صفر قرار می گیرد. عبور هیستوگرام از بالا یا پایین خط صفر همزمان با سیگنال های خرید و فروش داده شده از عبور MACD رخ می دهد.

    ارزش واقعی هیستوگرام زمانی مشخص می شود که فاصله بین دو خط در حال بازتر یا بسته تر شدن است. زمانی که هیستوگرام در بالای خط صفر خودش قرار می گیرد (مثبت) اما شروع به کاهش به سمت پایین می کند روند صعودی در حال تضعیف است. برعکس زمانی که هیستوگرام در زیر خط صفر قرار دارد (منفی) و شروع به بالا رفتن به سمت خط صفر می کند روند نزولی در حال تضعیف می باشد.

    اخطار خرید و فروش واقعی فقط زمانی صادر می شود که هیستوگرام از خط صفر خودش عبور کند و هر چرخش در هیستوگرام اخطار زود هنگامی درباره تضعیف روند موجود است. چرخش هیستوگرام به سمت زیر خط صفر همواره زودتر از اخطارهای به موقع درباره پایان وضیت موجود دارند.

    اما خطرناک ترین کار این است که از چرخش های هیستوگرام به عنوان بهانه ای برای انجام معامله بر خلاف جهت روند موجود استفاده شود.