Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی انواع پاسپورت در وبمانی چیست؟ پاسخ به: انواع پاسپورت در وبمانی چیست؟

  • سارا خواجه نوری

    کاربر
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۳:۵۵ ب.ظ

    webmoney (وبمانی) و کارکرد کیف پولها :

    وب مانی (به انگلیسی: Webmoney) سامانه خدمات پول اینترنتی است که در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شده‌است. این خدمت به «شرکت انتقال وب‌مانی» تعلق دارد. این شرکت ادعا می‌کند ۲۸ میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد.

    وب مانی چیست؟
    وبمانی (webmoney)، یک سیستم پرداخت الکترونیکی سریع و محیطی برای کسب و کارهای آنلاین است که امکان انجام تراکنش‌های مالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می‌کند. این تراکنش‌ها بسیار امن، غیرقابل بازگشت و غیرقابل شناسایی هستند. در حال حاضر حدود ۶ میلیون کاربر بر روی سیاره زمین از خدمت وب‌مانی استفاده می‌کنند و روز به روز امکانات و خدمات وب‌مانی و همچنین کاربران این پول الکترونیکی رو به افزایش است. مهم‌ترین ویژگی این سامانه پول الکترونیکی برخورداری از امنیت بالا است. در زمان استفاده از نسخه کلاسیک که بر روی ویندوز نصب می‌شود، بعد از افتتاح حساب وب‌مانی برای کاربر فایل کلیدی مخصوص حساب ساخته شده، ارایه می‌گردد که توسط این فایل کلیدی دسترسی به حساب ممکن می‌شود. همچنین کاربر می‌تواند در تنظیمات حساب خود، دسترسی به آن را با یک یا چند آی‌پی محدود نماید تا اینکه از ورود دیگران به حساب خود جلوگیری کند.

    کاربر برای استفاده از وب‌مانی ابتدا باید نرم‌افزار نگه‌دارنده وب‌مانی (Webmoney Keeper) را از سایت نصب نماید یا به روش Online وارد حساب خود در سایت وب‌مانی شود. به هر حساب وب‌مانی، شناسه وب‌مانی (WMID) تعلق می‌گیرد. هر کاربر در سامانه پول الکترونیکی وب‌مانی از گواهینامه الکترونیکی برخوردار می‌شود. طبق اطلاعات وارد شده در زمان افتتاح حساب، برای کاربران انواع گواهینامه الکترونیکی ارایه می‌گردد. اگر کاربر مشخصات شخصی وارد ننماید، گواهینامه ناشناس و اگر مشخصات خود را وارد نماید، گواهینامه تشریفاتی تعلق می‌گیرد. در زمان افتتاح حساب، کاربر می‌تواند مشخصات خود را وارد نموده و از گواهینامه تشریفاتی برخوردار شود.

    انواع کیف‌های پول در وب مانی

    (WMZ) نشانگر کیف پول دلار ایالات متحده آمریکا (USD)

    WME – نشانگر کیف پول یورو اتحادیه اروپا (EUR)

    WMR – نشانگر کیف پول روبل کنفدراسیون روسیه (RUB)

    WMU – نشانگر کیف پول گریونا اوکراین (UAH)

    WMB – نشانگر کیف پول روبل بلاروس (BYR)

    WMS – نشانگر کیف پول سوم قرقیزستان (KGS) – منحل‌شده

    WMY – نشانگر کیف پول سوم ازبکستان (UZS) – منحل‌شده

    WMV – نشانگر کیف پول دانگ ویتنام (VND)

    WMX – نشانگر کیف پول بیت‌کوین (BTC)

    WMG – نشانگر کیف پول طلا
    این کیف‌های پول جدا از شناسه وب‌مانی (WMID) است و برای انجام حواله باید از شماره ارز مشخص استفاده گردد.