Home تالار گفتگو فارکس آموزش فارکس تخصصی تعیین حجم معاملات در فارکس پاسخ به: تعیین حجم معاملات در فارکس

  • حسین اسدی

    کاربر
    دی ۸, ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ب.ظ

    رویکردهای تحلیلی فارکس
    همانند بازار سهام چند رویکرد تحلیلی عمده در فارکس وجود دارد؛ که در ذیل به بررسی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.

    ۱- فنی (تکنیکال):
    تحلیل گران فنی بر اتفاقات موجود در نمودارهای قیمت تمرکز می‌کنند. امروزه با توجه به پیشرفت این روش و طرفداران بیشمار آن، سبک‌های تکنیکالی مختلفی از جمله تحلیل کلاسیک، الگوهای هارمونیک، امواج الیوت، پرایس اکشن و… به وجود آمده‌اند که هر کدام مدعی بیشترین دقت ممکن می‌باشند.

    تحلیل نموداری در تمام بازارهای مالی چهارچوب یکسانی دارد، اما ویژگی‌ هایی نظیر نقد شوندگی بازار بر نحوه تحلیل و میزان کارایی آن تاثیر گذارند.

    از همین روی مطمئناً کسانی که روش تکنیکال را به درستی آموخته و دارای تجربه کافی در امر معامله گری باشند، می‌توانند در هر کدام از بازارهای مالی نظیر بورس، فارکس و… به فعالیت بپردازند.

    ۲- بنیادی:
    در بازار سهام، تحلیل بنیادی به معنی بررسی ترازنامه و اسناد مالی شرکت‌ها، صنایع و کلیت اقتصاد کشور است؛ اما فلسفه اصلی بازار فارکس تبادل جفت ارزهاست، بنابراین برای تحلیل بنیادی در این بازار باید شرایط و عوامل اقتصادی، سیاسی و بعضاً اجتماعی کشورها و چه بسا در سطح جهان را بررسی نمایید.

    بطور مثال کاهش نرخ بیکاری یک رویداد مثبت اقتصادی است که در صورت ثبات سایر عوامل تاثیر گذار، موجب تقویت ارز آن کشور می‌شود. در چنین مواردی تحلیل گران بنیادی اقدام به خرید جفت ارزهایی می‌نمایند که ارز کشور مربوطه در آن به عنوان ارز پایه باشد.

    ۳-تکنیکال-بنیادی (تکنوفاندامنتال):
    در سال‌های اخیر برخی از صاحب نظران به جهت کاهش ریسک تحلیل، اقدام به بررسی هر دو بعد تکنیکال و بنیادی بازار می‌نمایند. به اعتقاد آن‌ها در این روش با بررسی همه جوانب، خطای پیش بینی‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

    فرض کنید بحران اقتصادی اتحادیه اروپا را فرا بگیرد، در این صورت از دیدگاه تحلیل بنیادی، جفت ارزهایی که یورو در آن‌ها ارز اصلی است، دچار روند نزولی می‌شوند. سپس بر اساس روش فنی باید در مواقع اصلاحی و در جهت روند کاهشی، از فرصت معاملات فروش استفاده نمود.