Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی کانالها پاسخ به: معرفی استراتژی کانالها

  • سعید بهرام پور

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۳۸ ب.ظ

    بر طبق استدلال‌های صورت گرفته، استراتژی (چنگال) پیچفورک، ۸۰ درصد از مواقع به معامله‌گر در بازارهای دارای روند، کمک می‌کند و قیمت به سمت خط میانی، در حال افزایش یا کاهش است. اساس (چنگال) پیچفورک اندرو بر پایه سه پیوت دارای نوسان در بازار است (به عنوان A، B، و C در نمودار مشخص می‌شود). نوسان شروع (نقطه A) آغاز خط میانی است و نقاط افقی B و C داری نوسان زیاد در اطراف نقطه A ،(چنگال) پیچفورک اندرو را به ارمغان می آورد.

    ابزارهای مفید بسیاری برای پیدا کردن نقاط شروع A، B و C وجود دارد اما بعد از مدتی شما می‌توانید نقطه شروع بازار را با چشم معامله‌گر خود پیدا کنید. شما می‌توانید از اندیکاتور زیگزاگ (Zigzag) استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا مهمترین تغییرات قیمت را تعیین کنید و بر اساس این نقاط (چنگال) پیچفورک را رسم نمایید. گزینه دیگر استفاده از فراکتال روزانه یا هفتگی است که به شما قیمت‌های برگشتی را نشان می‌دهد و بر نقاط برگشتی بر بازار تاکید می‌کند. قیمت هدف ارجح زمانی است که بازار در خط میانی چنگال باشد. با این حال در بازارهایی با روند قوی و بازارهای محدوده‌ای، می‌توانید چنگال مقابل را هدف قرار دهید.

    اغلب حد ضرر را خارج از پیچفورک با مقدار ۰٫۵ یا ۱ برابر «میانگین دامنه دقیق» قرار دهید و به بازار اجازه دهید درون روند نفس بکشد.

    کلام آخر
    کلید این استراتژی و هر استراتژی دیگر، یافتن آن چیزی است که برای شما مناسب است و به خوبی کار کند. هدف نهایی هر کدام از کانال‌هایی که شما استفاده می‌کنید این است که چارچوب عمل قیمت را بر اساس چارچوب زمانی دلخواه خود تنظیم کنید تا بتوانید ورودی‌ها و خروجی‌های مناسب را تعیین کنید. صرف نظر از روشی که استفاده می‌کنید، مطمئن باشید با قرار دادن حد ضرر خارج از کانال و استفاده از اندازه معامله مناسب برای میزان حساب خود، ریسک خود را کاهش می‌دهید.

    از معامله کردن لذت ببرید!

    نویسنده و مترجم: خانم هانیه عظیم زادگان