Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی معاملاتی پین بار پرایس اکشن پاسخ به: معرفی استراتژی معاملاتی پین بار پرایس اکشن

  • زهرا سلیمانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۵:۱۴ ب.ظ

    پین ‌بارها (Pin Bars)
    استراتژی حرکت قیمت به طور کامل بر روی الگوی پین بار متمرکز شده است. این شمع ساده است و قیمت به سطح معینی ضربه می‌زند و برمی‌گردد. این شمع بدنه‌ای کوتاه و سایه‌ای بلند دارد. پین‌بار به شکل زیر است:

    استراتژی معاملاتی پین بار پرایس اکشن
    انواع مختلفی از ویژگی‌های نوار پین خاص وجود دارد. برای مثال، در انتهای شمع، «فتیله‌ای (یا سایه)» بلند وجود دارد، در حالی که در طرف دیگر بدنه‌ی شمع، فتیله کوتاهی به نام «بینی» قرار دارد. اکثرا موافقند که فتیله شمع حداقل دو سوم کل طول پین‌بار را شامل می‌شود. طبیعتا بخش دیگر پین‌بار، یک سوم را تشکیل می‌دهد. قیمت باز شدن (Open) و بسته شدن (Close) شمع (کندل) بایستی نسبتا یکسان باشد که بدنه را تشکیل می‌دهند.

    جهت تایید پین‌بار بایستی منتظر بمانید تا شمع (کندل) بسته شود. فقط به این دلیل که شمع فعلی «به نظر می رسد» مانند یک نوار پین است لزوما به معنای پین بار نیست. در مثال بالا حرکت قیمت می‌توانست به سمت بالا ادامه یابد و و قیمت در بالای شمع بسته شود که به نوبه خود نمی‌توانست یک پین بار در نظر گرفته شود.