Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند پاسخ به: معرفی استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند

  • حسین اسدی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۵:۰۱ ب.ظ

    خطوط عمودی زمانی نشان‌دهنده این است که RSI بالای ۶۵ یا کمتر از ۳۵ می‌باشد.

    **لطفا دقت شود: RSI سیگنال ورود نیست. به سادگی به ما کمک می‌کند صبور باشیم، زیرا ما مجبوریم قبل از رفتن به مرحله بعدی، شرایط اشباع خرید یا فروش را پیش‌بینی کنیم.

    باند بولینگر و RSI به ما این امکان را می‌دهد تا مطمئن شویم بازار مانند نوار ارتجاعی کش آمده (حالت کشسانی دارد) و آماده یک ضربه سریع اصلاح یافته در جهت مخالف می‌شویم.

    حالا می‌دانیم که بازار در موقعیتی است که حالت ارتجاعی برگشتی دارد، اما توانایی ورود به معامله را هنوز نداریم. اینجا، زمانی است که تعداد زیادی از معامله‌گران دچار اشتباه می‌شوند. وقتی آنها می‌بینند که RSI بالای ۶۰ یا ۷۰ رفته بسیار خوشحال می‌شوند و شروع به خرید می‌کنند.

    مشکل زمانی است SRI به ۶۰ یا ۷۰ اصابت کرد، بازار هنوز در مرحله حرکت است و ما نمی‌توانیم به آسانی بفهمیم که این حرکت تا چه زمانی طول خواهد کشید. ما نمی‌دانیم که این حالت ارتجاعی تا چه میزانی کش خواهد آمد. بنابراین بسیار مهم است که استراتژی مورد نظر را در مرحله بعد به کار بندیم تا اطمینان حاصل شود که یک برنامه کامل دارید و اینکه چه زمانی وارد معامله شویم.

    ما منتظر می‌مانیم تا قیمت، باند بولینگر را سوراخ کند و همزمان با آن RSI بالای ۶۵ باشد. وقتی دو شرایط ذکر شده برآورده شد (باند بولینگر سوراخ شود و RSI در منطقه اشباع خرید یا فروش باشد) می‌توانیم وارد مرحله سوم شویم.