Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند پاسخ به: معرفی استراتژی ارتجاعی برگشتی یا رابر باند

  • احمدرضا فراهانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۵:۰۰ ب.ظ

    در مثال دوم (تصویر بالا) از میانگین متحرک‌های (EMA) 20 و ۵۰ استفاده کردم تا به شما نشان دهم چگونه میانگین متحرک‌ها می‌توانند سیگنال بازار محدوده‌ای را بدهند زیرا آنها به سرعت مسطح می‌شوند و یا از همدیگر عبور می‌کنند. البته اندیکاتور میانگین متحرک کند و آهسته عمل می‌کند اما از آنجایی که بعضی‌ها علاقه به تایید اندیکاتور دارند، میانگین متحرک‌ روش آسانی برای تایید بازار محدوده‌ای به کار می‌روند. زمانی که بازار محدوده‌ای را یافتید، می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

    مرحله دوم: شناسایی منطقه اشباع در بازار راکد
    در این مرحله در جستجوی بازاری هستیم تا درون بازار یک جهته (یا محدوده‌ای) ادامه داشته باشد.

    در اغلب موارد، حرکت‌های تند و شیب‌دار مبسوط، پولبک خواهد داشت تا به قیمت مناسب برسد و زمانی این مساله صحت می‌یابد که بازار در محدوده مشخص شده قرار گیرد. زمانی که بازار شتاب پیدا می‌کند و در منطقه خرید یا فروش اشباع (overbought or oversold) قرار می‌گیرد، احتمالا ما شاهد “ضربه سریع اصلاح یافته[۱]” مانند ارتجاع نوار لاستیکی هستیم یعنی زمان دستور سفارشات (خرید یا فروش) به اتمام رسیده است.

    سرانجام این ” ضربه سریع اصلاح یافته ” منجر به گرفتن سود از نوار ارتجاعی برگشتی (Rubber Band Reversal) می شود اما ابتدا بایستی نقطه کشش نوار را مشخص کنیم.

    همیشه دوست دارم از تایم فریم‌های متعدد استفاده می‌کنم تا دیدی کامل و وسیع از بازار داشته باشم، بنابراین وقتی که ما نمودار روزانه یا چهار ساعته داریم، روی نمودار ۶۰ دقیقه‌ای زوم می‌کنیم تا نقطه کشش بیش از حد را درون بازار پیدا کنیم.

    در نمودار ۶۰ دقیقه‌ای، باند بولینگر (را با تنظیمات استاندارد) و RSI (تنظیمات استاندارد) اضافه می‌کنیم. باند بولینگر و RSI به ما دو برابر تایید برای یافتن نقطه کشش در منطقه اشباع می‌دهد. باند بولینگر اندیکاتور قدرتمندی است زیرا منقبض می‌شود و به سرعت محدوده‌ها را به نوبت مشخص می‌کند و محدوده کشش بازار (یعنی Oversold or Overbought) آشکار می‌شود.

    [۱]– “snap back”


    هنگامی که محدوده‌های مشخص شده را با باند بولینگر کش آمده، ترکیب می‌کنید، شما ایده‌های خوبی از محدوده قیمت دریافت می‌کنید. همچنین علاقه داریم از RSI استفاده کنیم تا مطمئن شویم قیمت به وضوح در منطقه خرید یا فروش اشباع ((overbought or oversold قرار دارد.