Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژدی تغییر نقش حمایت و مقاومت در معاملات روزانه پاسخ به: معرفی استراتژدی تغییر نقش حمایت و مقاومت در معاملات روزانه

  • مهرناز مهری

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۴:۱۱ ب.ظ

    گاهی اوقات قیمت کمی بیشتر از حمایت و مقاومت قبلی پولبک خواهند کرد. ممکن است سطوح تکنیکال مهم دیگر را دنبال کند. علاقه‌مندم حرکات دقیق قیمت را با اندیکاتورهای مهم و پیشرفته ترکیب کنم.

    نقاط پیوت (Pivot) و فیبوناچی ریتریسمنت (Fibonacci retracements) موردعلاقه من هستند. بعد از سال‌ها استفاده از این ابزارها، با اطمینان کامل می‌گویم بسیار دقیق هستند. واکنش سریع و پاسخ‌دهی این ابزارها، آن‌ها را محبوب ساخته است.

    شما می‌توانید چند سطح ورود به پوزیشن ایجاد کنید. برای مثال:

    اگر می‌خواهید بعد از بالا رفتن قیمت، اقدام به خرید نمایید، بایستی منتظر بمانید تا قیمت، “تغییر نقش”، سطح فیبوناچی یا میانگین متحرک را دنبال کند. وقتی شما مطمئن هستید که قیمت بالاتر می‌رود ولی نمی‌دانید قیمت در چه زمانی پولبک خواهد داشت.

    تصور کنید یک روز پر نوسانی دارید، قیمت به ۲۰MA (میانگین متحرک) می‌رسد و دوباره برای قیمت جدید، بالا می‌رود. روز بعدی ممکن است قیمت تا ۳۸% فیبوناچی ریتریسمنت تنزل پیدا کند.

    شما می‌توانید پوزیشن خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و حد سفارش (Limit Order) را بر اساس منطق بالا به کار برید.

    از سه قسمت، یک قسمت را به میانگین متحرک (MA)، قسمت دوم به تغییر نقش سطوح حمایت و مقاومت و قسمت سوم را به ۵۰% فیبوناچی ریتریسمنت اختصاص دهید. این روشی است که ریسک را کاهش می‌دهد و احتمال فرصت بیشتر را فراهم می‌کند.
    نویسنده و مترجم: خانم هانیه عظیم زادگان