Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات بهترین استراتژی MACD جهت ورود به پوزیشن معاملاتی پاسخ به: بهترین استراتژی MACD جهت ورود به پوزیشن معاملاتی

  • شهاب دانشور

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۲۶ ب.ظ

    در چارت جفت ارز دلار به ین، می‌توانید مثال‌هایی از مرحله برگشتی قیمت را مشاهده کنید.

    تنظیمات۱ بر روی چارت:

    استوکاستیک روزانه و هفتگی بالای ۷۰ است و روند بازار تا قبل از آن، رالی قابل توجهی داشته است. معامله‌گر بایستی این محدوده را به عنوان روند نزولی مشخص کند و سپس روی آن قسمت در چارت روزانه خطی رسم کنید تا الگوهای قیمتی برگشتی نزولی را بیابد.

    تنظیمات ۲ بر روی چارت:

    مشابه تنظیمات۱، قیمت بعد از چند روز رالی، به محدوده اشباع استوکاستیک (بالای ۷۰) باز می‌گردد و حالا معامله در محدوده مقاومت اصلی قرار می‌گیرد. معامله‌گر بایستی این محد.وده را به عنوان روند نزولی مشخص کند و سپس روی آن قسمت در چارت روزانه خطی رسم کنید تا الگوهای قیمتی برگشتی نزولی را بیابد.

    تنظیمات ۳ بر روی چارت:

    دوباره مومنتوم در اشباع خرید قرار دارد و به طور آشکار قیمت در محدوده مقاومت قرار دارد. معامله‌گر بایستی این محدوده را به عنوان ناحیه مستعد روند نزولی مشخص کند و سپس روی آن قسمت در چارت روزانه خطی رسم کنید تا الگوهای قیمتی برگشتی نزولی را بیابد.
    تنظیمات ۴ بر روی چارت:

    قیمت کاهش یافته و به محدوده حمایت نزدیک می‌شود. اکنون مومنتوم در محدوده اشباع فروش است. معامله‌گر بایستی این محدوده را به عنوان ناحیه مستعد روند صعودی مشخص کند و و سپس روی آن قسمت در چارت روزانه خطی رسم کنید تا الگوهای قیمتی برگشتی صعودی را بیابد.

    سعی شود، تنظیمات بالا بر اساس روند ایجاد شده توسط معامله‌گر در حین تحلیل بنیادی باشد. ابتدا سه تنظیم بالا بایستی بررسی شود، سپس چهارمین تنظیم یا بایستی نادیده گرفته شود و یا با لات(Lot) یا سرمایه کمتری وارد پوزیشن درجهت روند مخالف شوید.

    نویسنده و مترجم: خانم هانیه عظیم زادگان