Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات بهترین استراتژی MACD جهت ورود به پوزیشن معاملاتی پاسخ به: بهترین استراتژی MACD جهت ورود به پوزیشن معاملاتی

  • رضا فولادوند

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۳:۲۴ ب.ظ

    استراتژی معامله برگشتی مومنتوم
    مفهوم مومنتوم و استراتژی مومنتوم در بورس
    مومنتوم مفهومی است در علم فیزیک، که بیان می دارد یک جسم در حال حرکت گرایش دارد که همچنان در حرکت باقی بماند مگر اینکه نیرویی از خارج بر آن وارد شود . مصداق این قانون در بازار این است که یک روند حرکتی قیمت و سود تمایل دارد که باقی بماند تا زمانی که یک نیروی خارجی جلوی آن را بگیرد . این استراتژی شامل سرمایه گذاری در جهت بازار می باشد و ادعا می نماید که بازدهی مثبت یا منفی گذشته تا دوره مشخصی از آینده نیز تداوم خواهد داشت این استراتژی همیشه به عنوان تحلیل تکنیکال معروف بوده و امروزه در حال تأیید گرفتن از سرمایه گذاران بنیادگرا و حتی جامعه دانشگاهی است. بر اساس استراتژی سرمایه گذاری مومنتوم بر خلاف فرضیه بازار کارا، بازده سهام عادی در بازه های زمانی مختلف دارای رفتار خاصی می باشد و می توان با بکارگیری راهبرد سرمایه گذاری متناسب با افق زمانی مورد نظر، بازده بیش از بازده بازار بدست آورد.

    این استراتژی فرصت معامله را از طریق ادغام تحلیل بنیادی (fundamental) و تکنیکالی دنبال می‌کند.
    نیاز به یک معامله‌گر دارد تا جنبه‌‌های بنیادی ارز ( یا سهام ) مورد معامله را تحلیل کند و برای یک معامله میان مدت یا بلند مدت اقدام به تصمیم‌گیری کند. سپس از مومنتوم قیمت و خطوط حمایت و مقاومت جهت تعیین برگشت بازار استفاده می‌کند.
    استراتژی برگشتی مومنتوم به شما این امکان را می‌دهد که با ریسک کم وارد بازار شوید و سود زیاد بالقوه‌ای را از طریق مدیریت مالی پیشرفته فراهم می‌نماید.
    همه معاملات از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند تا برای معامله‌گر فرصتی فراهم کنند تا در هر زمانی وارد بازار شود. اکثر معاملات، سفارش محدود دارند و اغلب در نشست و جلسات لندن اجرا می‌شود.
    این استراتژی به خوبی بر روی دلار آمریکا کار می‌کند. استراتژی مومنتوم برگشتی بین ۱ تا ۵ سیگنال در هر ماه می‌دهد. تمام معاملاتی که وارد پوزیشن شده‌اند تا چندین ماه با توجه به پرایس اکشن (حرکت قیمت) و بنیادی بازار نگهداری می‌شوند.
    این استرانژی به مدت ۱۵ ماه در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد آن به وضوح در بخش عملکردی ، مستند شده است.