• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۵:۵۳ ق.ظ

    ۵چهار سرنخ که از کندل ها بدست می آورید

    قبلا هم گفتیم که باید اطلاعات را کنار یکدیگر قرار دهید تا بتوانید به نقشه کلی و شرایط بازار پی ببرید. این چهار سرنخ که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، میتوانند جلوی اشتباهاتی که بعضا در ترید به سبک پرایس اکشن رخ میدهند جلوگیری کنند.

    طول سایه ها
    اگر در جایی از بازار دیدید که طول سایه کندل ها زیاد شده است، این مورد نشان میدهد که بازار در حالت بی تصمیمی و نامشخص بودن قرار دارد. مخصوصا اگر طول سایه ها در سقف ها و کف ها و یا مناطقی که دارای فشردگی قیمتی هستند بیشتر شود، باید توجه بیشتری داشته باشیم.

    سایه های نزولی و سایه های صعودی
    در صورتی که روند حرکتی بازار صعودی است سایه کندل ها بیشتر در پایین آنها ایجاد میشود، این نشانه بدی نیست. در واقع بازار در حال تایید کردن روند صعودی است و نشان میدهد که قیمت در هر بار نزول، با سد قیمتی خریداران مواجه شده و در واقع عمل ریجکشن صورت گرفته است. تمامی این موارد برای روند نزولی به صورت معکوس می باشد.

    مکان قرار گیری بدنه کندل
    وقتی به یک کندل نگاه میکنید، به مکان قرار گیری بدنه کندل توجه ویژه ای داشته باشید. آیا بدنه کندل نزدیک به بالای آن بسته شده است یا در پایین آن قرار گرفته؟ اگر بدنه کندل بالای آن قرار گرفته باشد، نشان دهنده فشار خرید بیشتر است و اگر پایین آن باشد، فشار فروش بیشتر را نشان میدهد.

    بدنه
    کندل هایی با بدنه بزرگ و سایه کوچک، قدرت حرکتی بازار را نشان میدهند در حالیکه کندل هایی با بدنه کوچک و سایه های بزرگ، ضعف و بی تصمیمی را.

    علیرضا زارع