• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۵:۴۲ ق.ظ

    ۲- فقط نیاز به تمرکز روی سقف ها و کف های بازار دارید!

    عجیب است که خیلی از تریدرها به این نکته مهم توجه زیادی ندارند. آنالیز سقف ها و کف های بازار اطلاعات زیادی در مورد قدرت روند، مسیر بازار و حتی پایان روند و جایی که بازار تغییر جهت می دهد را به شما خواهد داد. با هر روشی که ترید می کنید (نه تنها پرایس اکشن) باید بتوانید سقف ها و کف ها را تحلیل کنید.

    در اینجا چند نکته مهم در مورد تحلیل سقف ها و کف ها را خدمتتان عرض خواهیم کرد.

    اگر موجهای بلند و پولبک های کوچک را در مسیر بازار مشاهده میکنید، با یک روند پرقدرت مواجه هستید. چون قدرت روند به حدی بالاست که اصلاحات بازار کوچک هستند.
    اگر در طول روند متوجه شدید که قیمت به سختی سقف ها و کف های جدید تشکیل می دهد و حالت فشردگی در خود ایجاد کرده است، احتمالا به انتهای روند رسیده ایم. چون قدرت یا همان مومنتوم بازار در حال محو شدن است.
    در صورتی که مشاهده کردید که قیمت در هنگام ایجاد سقف ها و کف های جدید دچار نوسان می شود و سایه های بلند در بالا یا پایین کندلها وجود دارد، باز هم احتمالا هشداری مبنی بر پایان روند است. حتما این جمله معروف در بازار را شنیده اید که میگویند: نوسانات زیاد بهترین نشانه نقاط چرخش بازار هستند.
    اگر روند صعودی بود و قیمت نتوانست سقف جدیدی تشکیل دهد، باید حواستان را جمع کنید. عکس این قضیه برای روند نزولی کاربرد دارد. کاملا واضح است و این ابتدایی ترین تعریف روندهاست. پس کاملا مراقب باشید.
    اهمیت آنالیز سقف ها و کف های بازار به حدی است که هر الگوی قیمتی (کانال، مثلث، کنج و …) که در کتب تحلیل تکنیکال بحث شده اند را مورد بررسی قرار دهید، نهایتا به آنالیز سقف ها و کف ها خواهید رسید.