• شهاب دانشور

    کاربر
    فروردین ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۱ ق.ظ

    نکته مهم :شکست یک حمایت یا مقاومت و تکمیل پول بک لزوما به معنی ادامه روند قبلی نیست
    برسی هزاران نمودار توسط استاد بولکوفسکی نشان میدهد ۴۷ درصد (کمتر از نیمی ) از روندها بعد از تکمیل پولبک روند قبلی خود را پی گیری می‌کنند در حالی که ۵۳ درصد روند ها بعد از پولبک، با قدرت روند قبلی را از دست داده یا رفتار هایی خلاف انتظار انجام می‌دهند.

    https://farachart.com/wp-content/uploads/2016/01/3.jpg

    آقای بولکوفسکی پیشنهاد می‌کند بعد از پولبک به نقطه شکست برای نظر دادن در مورد این که آیا روند قبل از شکست پی‌گیری می‌شود یا نه . اجازه بدهید روند از محدوده پولبک در جهت روند قبل از شکست به طور کامل خارج بشود و بعد نظر بدهید.

    اصلاح قیمت چیست؟
    اصلاح یعنی اینکه سهمی در حال صعود یا نزول است ولی این سهم همیشه نزول یا صعود نمی‌کند بلکه وسط کار یک اصلاح انجام میدهد.
    مثلا سهم از قیمت ۲۰۰ اومد به ۱۵۰ آمده بعد یک موج مثبت در نمودار آن شکل می‌گیرد و تا ۱۷۰ رشد می‌کند، بعد دوباره نزول کرده و افت سهم از ۱۵۰ به ۱۷۰ اصلاح سهم در روند نزولی نام دارد.
    از طرف دیگر سهمی در حال رشد است، مثلا از ۲۰۰ تومان به ۳۰۰ تومان رسیده و به حاطر جو روانی بازار و مقاومت‌ها و اینکه معمولا هیچ موقع صعودها شارپ نخواهند بود استراحتی می‌کند و مثلا تا قیمت ۲۵۰ تومان پایین می‌آید که به این حالت اصلاح در صعود گفته می‌شود. در حالت کلی اینکه سهم به صورت شارپ صعود و یا نزول نمی‌کند و معمولا بصورت پلکانی بالا یا پایین می‌رود.

    شجا ع الدین جهاندیده