Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده پاسخ به: آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده

  • سارا خواجه نوری

    کاربر
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱:۵۸ ب.ظ

    چه چیزی ارزش بیت‌کوین را تعیین می‌کند؟ :

    شما بهتر است قبل از این سوال از خودتان بپرسید چه چیزی ارزش دلار را تعیین می‌کند؟ شاید شما پیش خودتان بگویید که ارزش دلار و پول نقدی را پشتوانه آن تعیین می‌کند. اما باید گفت که حتی ارزش طلا هم بر اساس درخواست و تقاضا و مقدار فراوانی آن تعیین می‌شود. در دنیای اقتصاد میزان عرضه و تقاضا(Supply &Demand) کمک زیادی در توجیه کردن ارزش هر کالایی دارد. اگر درخواست کالایی بیشتر از قدرت عرضه بازار باشد، تقاضا نسبت به عرضه برتری پیدا خواهد کرد و ارزش آن کالا افزایش پیدا میکند. به‌طور مثال طلا برتری‌هایی همچون کمیاب بودن، براق بودن، و مصرف در تولید جواهرات دارد، ولی در واقع طلا به عنوان شاخصی که نسبت به تورم مصون است توجیه می‌شود. البته وقتی که شما از پوچ، چیزی درست می‌کنید وضعیت مقداری متفاوت می‌شود. در واقع این موضوعی است که یک شخص می‌تواند راجع به بیت‌کون بحث کند.

    در نهایت بیت‌کون چیزی بجز لیستی بلند از اعداد و کد نیست که با دنیای واقعی رابطه‌ای بجز قدرت کامپیوتری و الگوریتمی ندارد.

    همانطور که گفتیم بیت‌کوین چیزی جز مجموعه‌ای از اعداد و کدهای کامپیوتری نیست که بخاطر سخت‌تر شدن استخراج و کمیاب شدنش با گذشت زمان، روز به روز در حال تغییر قیمت است. در قضییه بیت‌کوین، پشتیبانی قوی، تکنیک‌های پنهانی و فرمول‌های پیشرفته ریاضی که به آن اجازه افزایش از یک تعداد محدودی را نمی‌دهد، باعث شده تا تعداد آن محدود و بدست آوردن آن سخت‌تر شود تا قیمت آن روز به روز بیشتر شود. یعنی هرچه تعداد خریداران بیت‌کوین افزایش پیدا کند، تعداد بیت‌کوین کمتری به نسبت افراد در شبکه خواهد بود و در نتیجه شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.قیمت هر بیت‌کوین می‌تواند به‌طور غیر قابل پیش بینانه‌ای طی یک دوره ی کوتاه با توجه به اقتصاد جوان، طبیعت نو و بازارهای غیر قابل تبدیل به پولش، بالا یا پایین برود. دو سال پیش یک بیت‌کوین، ارزشی برابر پنج دلار داشت، چند ماه بعد ۴۵ دلار شد و اوایل آوریل ۲۰۱۳ یک بیت‌کوین بیش‌از ۲۰۰ دلار می‌ارزید. این جهش چشمگیر، باعث شد ارزش حدود یازده میلیون بیت‌کوینی که در فضای مجازی در جریان بود، به بیش از دو میلیارد دلار برسد.