Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده پاسخ به: آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده

  • سارا خواجه نوری

    کاربر
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱:۵۱ ب.ظ

    بیت‌کوین‌ها از کجا و چگونه بوجود می‌آیند؟ :

    در یک سیستم مالی سنتی، پول جدید توسط یک بانک مرکزی تولید می‌شود اما شبکه بیت‌کوین یک بانک مرکزی ندارد. بنابراین این سیستم یک مکانیزم جایگزین برای تزریق پول در گردش نیاز دارد. طراح یا طراحان بیت‌کوین این مشکل را با یک روش هوشمندانه حل کرده‌اند.

    هزاران کامپیوتر که در سرتاسر اینترنت پراکنده با هم کار می‌کنند تا تراکنش‌های بیت‌کوین را پردازش کنند. این کامپیوتر‌ها استخراج کننده(miners) نامیده می‌شوند و فرایند پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین، استخراج(mining) نامیده می‌شود. این نام‌گذاری به این خاطر است که به‌طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یکی از استخراج کننده‌ها یک رقابت محاسباتی را برنده شده و جایزه می‌گیرد. درحال حاضر این جایزه ۲۵ بیت‌کوین است که ارزشی حدود ۲۰ هزار دلار دارد. این جوایز انگیزه کافی برای افراد بیشتری فراهم می‌کند تا به فرایند پردازش تراکنشهای بیت‌کوین بپیوندند و به این واحد پولی کمک کنند تا غیر متمرکز بماند.

    این جایزه با یک نرخ مشخص کاهش می‌یابد به این صورت که هر چهار سال جایزه نصف می‌شود. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ این جایزه ۵۰ بیت‌کوین بود، اکنون این جایزه ۲۵ بیت‌کوین است و از پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۲.۵ بیت‌کوین کاهش می‌یابد و این کاهش همین‌طور ادامه می‌یابد. با یک محاسبه ساده ریاضی مشخص می‌شود که هرگز مجموع کل بیت‌کوین‌های شبکه به بیش‌از ۲۱ میلیون بیت‌کوین نمی‌رسد. هم‌اکنون در حدود ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش وجود دارد. بنابر‌این مجموع کل بیت‌کوین‌ها هرگز به بیش از ۲ برابر مقدار کنونی نخواهد رسید. این یعنی طبق یک الگوریتم بسیار هوشمندانه، تمام پردازش‌های این شبکه انجام می‌شود در عین حال مقدار مشخصی پول مجازی جدید وارد سیستم شده و به همان مقدار هم کسانی که این پردازش‌ها را انجام داده‌اند، پاداش می‌گیرند.

    شاید شما با اصطلاحی به نام کامپیوترهای توزیع شده برخورد کرده باشید. کامپیوتر توزیع شده اصطلاحی متفاوت از شبکه‌های کامپیوتری است. به این معنی که تمام کامپیوترها همانند یک شبکه از طریق خطوط انتقال به یک کامپیوتر مرکزی متصل هستند. در این نوع همبندی اگر قرار است یک مسئله یا یک پردازش سنگین انجام شود، کامپیوتر مرکزی، داده‌های خام را به چندین بخش تقسیم کرده و سپس هر بخش را به یک کامپیوتر ارسال می‌کند. کامپیوترها بعد از این که داده‌های مورد نظر را پردازش کردند، نتیجه را به کامپیوتر مرکزی ارسال کرده و سپس آن کامپیوتر تمام اطلاعات دریافت شده را به یکدیگر متصل می‌کند و نتیجه را نمایش می‌دهد.

    شاید شما بپرسید که دانستن مفهوم کامپیوتر توزیع شده چه ربطی به بیت‌کوین دارد؟ رمزنگاری و امنیت، میزان پول در جریان، نرخ انتشار پول جدید، مبادلات انجام شده و همه و همه و همه‌ی پردازش‌های این سیستم مالی از طریق شبکه توزیع شده‌ای سرچشمه می‌گیرد که سخت افزار آن‌را کاربران این شبکه در اختیار این سیستم قرار می‌دهند.

    دن کامینسکی پژوهشگر معروف در زمینه امنیت اینترنت(هکری که ایراد اساسی DNS را یافت و دنیای اینترنت را از خطر جدی نجات داد) می‌گوید: ابتدا که نرم افزار بیت‌کوین را بررسی کردم مطمئن بودم که می‌توانم سیستم امنیتی آن‌را بشکنم و بیت‌کوین را هک کنم. برنامه بیت‌کوین به‌طور بسیار فشرده و غیر قابل فهمی نوشته شده است و در این نوع برنامه نویسی، برنامه‌نویس باید بسیار حساس و وسواسی باشد تا مرتکب اشتباه نشود. من باگ‌های زیادی در بیت‌کوین پیدا کردم اما هر بار که می‌خواستم از یکی از آن‌ها برای هک‌کردن استفاده کنم بلافاصله خط دیگری از برنامه را می‌دیدم که این اشتباهات را اصلاح کرده است.من ۹ راه مختلف برای نفوذ به بیت‌کوین یافتم اما هر بار سیستم، حمله را دفع کرد.