Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده پاسخ به: آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده

  • سارا خواجه نوری

    کاربر
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱:۴۹ ب.ظ

    چگونه بیت‌کوین بدست آوریم ؟ :

    روش اول این است که شما از طریق صرافی‌های آنلاین با انتقال پول از حساب بانکی خود، تعدادی بیت‌کوین رو با پول واقعی خریداری کنید که البته سایت‌ها و افراد زیادی هم هستند که بیت‌کوین شما را خریداری کنند.

    روش دوم بدست آوردن بیت‌کوین از طریق پردازش است. این روش اصطلاحاً mining یا استخراج گفته می‌شود. همانطور که قبلا گفته شد، هیچ کامپیوتر مرکزی در این شبکه وجود ندارد و تمام بار محاسباتی بیت‌کوین به عهده کاربران آن است. به این طریق که داده‌هایی که نیاز به پردازش دارند، در یک غالب و اندازه خاص به نام بلاک بسته‌بندی می‌شوند. در ازای پردازش بلاک‌ها، مبلغی بیت‌کوین به سیستم وارد می‌شود.

    روند کار به اینصورت است که یک بلاک به دو یا چندین گروه مختلف برای پردازش سپرده می‌شود و هر کدام از افراد یا گروه‌ها که بتوانند سریع‌تر کل بلاک را پردازش کنند، جایزه را بدست می‌آورند. در داخل آن گروه نیز هر کامپیوتر به ازای پردازشی که انجام می‌دهد، پاداش بیشتری هم می‌گیرد. بطور ساده می‌توان گفت که هر کامپیوتری که قدرت پردازشی بیشتری داشته باشد، می‌تواند پردازش بیشتری انجام دهد و بیت‌کوین بیشتری نیز بدست آورد.

    تمام این مراحل توسط الگوریتم هوشمند سیستم بیت‌کوین انجام می‌شود. البته سایت‌های زیادی هستند که سرویس‌هایی به این شکل راه‌اندازی کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها هم به طریقی این بلاک‌ها را پردازش می‌کنند. گروهی از این سایت‌ها فقط و فقط از قدرت کارت گرافیک

    شما برای پردازش استفاده می‌کنند و بعضی‌ها هم از پردازنده شما.

    شما برای پردازش لازم نیست که حتی پشت کامپیوتر خود باشید، فقط کافی است که کامپیوتر خود را روشن بگذارید و به اینترنت هم متصل باشد تا داده‌های مورد نیاز توسط کامپیوتر شما پردازش شده و بطور خودکار ارسال شود. در نتیجه شما هم مقداری جایزه بدست خواهید آورد. این دقیقا مثل این است که شما کامپیوتر خود را به کسی اجاره دهید و در ازای هر ساعت مبلغی دریافت کنید. هرچه این کامپیوتر قوی‌تر باشد، مبلغ اجاره! بیشتر می‌شود.

    در این سیستم قدرت هر کامپیوتر را با مقیاسی به نام هش نشان می‌دهند، هر چقدر این عدد بالاتر باشد، نشان دهنده قدرت پردازشی بیشتر است. البته اگر بخواهید به این روش صاحب بیت‌کوین شوید، زمان بسیار زیادی را باید صرف بدست آوردن آن بکنید که با احتصاب هزینه برق و اینترنت و … برای شما منفعتی ندارد مگر اینکه از سیستم‌های بسیار قوی یا کامپیوترهایی که به همین منظور ساخته شده‌اند، استفاده کنید.طبق آمار یکی از بزرگترین شبکه محاسبات توزیع شده در جهان بیش از ۶۵ تراهش بر ثانیه است. می‌توان گفت که در این شبکه مالی جنگ بر سر داشتن قوی‌ترین کامپیوتر برای بیشترین پاداش است.

    البته روش‌های دیگری مانند سایت‌های تبلیغاتی برای درآمد بیت‌کوینی هم وجود دارند که در حال فعالیت هستند.