Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده پاسخ به: آموزش جامع بررسی ICO ها به زبان ساده

  • سارا خواجه نوری

    کاربر
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱:۴۶ ب.ظ

    بیت‌کوین در کجا ذخیره می‌شود؟ :

    وقتی شما سکه و پول نقد دارید، ثروت خود را عملا در دستتان دارید. زمانی هم که حساب بانکی باز می‌کنید، دفترچه پس‌انداز را دارید که با آن می‌توانید به بانک بروید و پول خودتان را بگیرید. اگر هم دفترچه را گم کنید، با توجه به اینکه نام و مشخصات شما در بانک ثبت شده، می‌توانید باز هم پول خود را احیا کنید. اما در بیت‌کوین تمام پول شما توسط یک نرم افزار یا یک سایت که اصطلاحا به آن wallet یا کیف‌پول گفته می‌شود، ثبت می‌شود. شما به عنوان یک کاربر جدید تنها کافی است که یک نرم‌افزار از چندین نرم‌افزار موجود را به عنوان کیف‌پول خود انتخاب کرده و آن‌را بر روی کامپیوتر یا تلفن‌همراه خود نصب کنید. هنگامی‌که کیف‌پول خود را نصب کردید، یک آدرس بیت‌کوینی منحصر بفرد شامل رشته‌ای از اعداد و حروف بدست خواهید آورد که در صورت لزوم می‌توانید آدرس‌های دیگری نیز درست کنید.

    شما می‌توانید یکی از آدرس‌های بیت‌کوین خود را برای دوستانتان آشکار کنید تا بتوانند برای شما پول واریز کنند که البته عکس آن نیز صادق است. در حقیقت این بسیار شبیه کارکردن با ایمیل است. بدون این رشته، دسترسی به پول هم ناممکن می‌شود.

    هر تراکنشی که با بیت‌کوین انجام شود غیرقابل بازگشت است. این بدان معناست که شما باید مراقب باشید تا با مردم و سازمان‌هایی که می‌شناسید و به آنها اعتماد دارید، معامله‌ کنید. البته بیت‌کوین می‌تواند غلط املایی را تشخیص دهد و به شما اجازه نمی‌دهد که به آدرس نامعتبر پولی ارسال کنید.