• علیرضا نیکوایی

    کاربر
    فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ در ۱:۰۷ ب.ظ

    امکانات ارز دیجیتالی NXT

    Asset Exchange
    معمولاً برای انجام خرید و فروش کریپتوکارنسی ها شما نیاز دارید که در یک صرافی یا پلتفرم ترید مانند Bittrex, btc-e و … ثبت نام کنید تا برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و بعد برای انجام خرید و فروش مجبور هستید ارز مورد نظر خود را به حساب شخصی صرافی واریز کنید تا از این طریق اجازه خرید و فروش در آن صرافی را پیدا کنید، این موضوع بزرگترین چالش و مشکل بر سر راه کاربران کریپتوکارنسی هست و همواره این نگرانی که آیا اتفاقی مشابه MT-GOX , Mintpat و … سرمایه شما را از بین نبرد وجود دارد. Asset Exchange اولین صرافی غیر متمرکز کریپتوکارنسی هست که به شما این امکان را میدهد که ارزهای معتبر مختلف و همچنین دارایی های رمزنگاری شده را در مقابل NXT بصورت Peer-to-Peer و بدون پرداخت هیچ کارمزدی مبادله کنید در حالی که شما این کار را از داخل کیف پول NXT شخصی خود انجام میدهید و نیاز به انتقال وجه و یا اعتماد به شخص ثالث وجود ندارد.

    Market Place
    بازار غیر متمرکزی است که به شما اجازه میدهد تا هرگونه کالای فیزیکی و یا مجازی را در آن تجارت کنید. دسترسی به این بازار نیز از داخل کیف پول NXT امکانپذیر است و شما میتوانید با پرداخت تنها ۱ NXT (آن هم به عنوان کارمزد تراکنش) کلیه کالاها و یا خدمات خود را با ثبت بر روی بلاکچین NXT در این بازار آگهی کنید تا علاقمندان به کالا و یا خدمات شما از این طریق بتوانند با شما داد و ستد کنند.

    Monetary System
    سیستم پولی NXT به شما این امکان را میدهد که بتوانید انواع کریپتوکارنسی با الگوریتم و مشخصات دلخواه خود را بر روی بلاکچین NXT ایجاد کنید و امنیت ارز شما از طریق شبکه NXT تامین خواهد شد.

    Voting System
    سیستم رای گیری غیر متمرکز است که به کاربران اجازه میدهد تا در مورد موضوعات دلخواه خود اقدام به برگذاری رای گیری و یا نظر سنجی کنند. این یک کاربرد حیاتی برای جوامع ارزها محسوب میشود که افراد بتوانند بدون فاش شدن هویت خود رای دهند و بسته به تعداد ارز و یا سهام موجود در کیف پول خود حق رای داشته باشند. این سیستم در آینده حتی به راحتی میتواند در برگزاری انتخابات یا همه پرسی ها به عنوان یک ابزار کارآمد به دولتها کمک کند.

    Account Leasing
    این سیستم به کاربران اجازه میدهد تا قدرت Forging حساب کاربری خود را برای یک مدت مشخص و بدون جابجایی ارز از حساب خود، به شخص دیگری اجاره دهند.این سیستم امکان ایجاد استخر Forging امن را برای کاربران فراهم میکند.

    Brain Wallet
    با استفاده از این ویژگی کلیه اطلاعات مربوط به حساب کاربران بر روی شبکه NXT ذخیره میشود و به این ترتیب شما از طریق تمام انواع نرم افزارهای کیف پول NXT ، فقط با وارد کردن شماره حساب و رمز عبور میتوانید به حساب خود دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به ذخیره فایل Wallet.dat و یا هیچ فایل دیگری از کیف پول خود ندارید.

    Phasing
    با استفاده از این سیستم شما میتوانید پرداخت خود را مرحله بندی کنید و پول مورد نظر را در چند مرحله پرداخت کنید، این کار میتواند با قرار دادن شرط و یا شروطی همراه باشد و یا اینکه بدون هیچ شرط خاصی در چند مرحله انجام شود.

    و ده ها امکانات دیگر که تیم توسعه دهنده برای تکامل ارز دیجیتالی NXT و برآورده کردن خواسته های بیشتر کاربران و ایجاد سهولت در تجارت، در NXT گنجانده اند و به مرور در مورد آن بیشتر صحبت خواهد شد.