• ارسال شده توسط کیارش حمیدی در اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۵:۳۵ ب.ظ

    پرایس اکشن در کل رفتار چارت رو به شما نشون میده، اعم از اینکه کف موجهای نزولی و سقف موجهای صعودی کجاست، و اینکه چه زمانی یک موج نزولی در کف روندِ چارت، شروع میکنه به شکست به طرف بالا و با چه شرطی میتونیم بگیم که شکست حتما اتفاق افتاده و چارت شروع کرده به صعود. و همینطور در قله ی موجهای صعودی، چه زمانی شکست اتفاق افتاده و شروع کرده به نزول و چه زمانی میتونیم بگیم که شکست قطعا اتفاق افتاده. بعد از متوجه شدن این شکستها، پرایس اکشن نشون میده که چه زمانی بهترین زمان خرید یا فروش هست. در وهله ی سوم هم برای تارگتها یا هدفهای قیمتی نزولی و صعودی در چارتها به ما کمک میکنه و متوجه میشیم که چارت در صورت صعود، تقریبا تا کجا صعود میکنه یه برعکس در چارت نزولی، تا کجا اصلاح یا ریزش میکنه که این در اوردر گذاری و همینطور برای تعیین استاپ لاس یا تیک پروفیت کمک زیادی میکنه. در کل اسکلت و زیربنا و رفتار چارتها رو به شما نشون میده

  • 3 پاسخ
  • کیارش حمیدی

    کاربر
    اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۵:۳۶ ب.ظ

    تا شما به رفتار و روند چارت و شکستهای موجهای صعودی و نزولی وارد نباشید، حتی کشیدن یک خط روندِ ( درست )، که کار اولیه ی تحلیل تکنیکال هست، میتونه اشتباه باشه. خیلی از تکنیکالیستها در همین کشیدن خط روند ساده در عین حال خیلی حساس و شاید مشکل، مشکل دارند، چون پرایس اکشن و رفتار و روند چارت رو به درستی درک نکرده اند. و این تشخیص اشتباه و حتی تشخیص اشتباه جهتِ روندِ چارت، باعث میشه که، شما از هر روش تحلیلی هم استفاده کنید، احتمال اشتباه در اومدن تحلیلتون خیلی بالا بره

  • کیارش حمیدی

    کاربر
    اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۵:۳۶ ب.ظ

    برای مثال، تا یک تکنیکالیست، درست تشخیص نده که چارت در حال صعوده یا نزوله یا در حال رِنج هست، طبیعتا کشیدن یک خط روند یا پیاده کردن سایر روشهای تحلیل در روی این چارتها، براش با اشتباه همراه خواهد بود.
    پیشنهاد بنده استفاده نمودن از وبینارهای عالی بروکر بسیار خوب اکسنس برای یادگیری پرایس اکشن هست و همینطور دیدن سایر وبینارهای روشهای تحلیل و یادگیری آنها هست که میتونه براتون بسیار مفید واقع بشه.

  • کیارش حمیدی

    کاربر
    اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۵:۳۸ ب.ظ

    پیرو مطالب بالا خیلی از تکنیکالیست ها حتی تکنیکالیستهایی که سالیان سال کار کردند، حتی در تشخیص روندِ چارت که آیا صعودی یا نزولی یا رِنج هست و یا در تشخیص نقاط شکست دچار اشتباه بزرگی میشن و ذات روش تحلیلشون هر چند هم قوی باشه، ولی در اساس و ریشه، روی یک روندِ نادرست چارت پیاده میکنند و در نتیجه ی نهایی، تحلیل اشتباه درمیاد، که ( همین مسئله رو اخیرا در تحلیل بعضی از بزرگان بورس ایران در مورد خودرویی ها شاهد بودیم )، و این مسئله ی خیلی مهم رو باید دانست که با تغییر تایم فریم رایجی که کار میکنیم، به تایم فریمهای بالاتر و همینطور استفاده از zoom out چارت و دیدن دورنمای چارت، پی به این اشتباهِ رایج ولی بزرگ، ببریم. دورنمای چارت با دیدن چارت از نزدیک بسیار متفاوته، همینطور دیدن چارت در تایم فریمهای بالاتر از تایم فریمی که داریم باهاش کار میکنیم. اینا از اون نکات طلایی و کلیدی تحلیل تکنیکال هست.
    در کل و در پایان پیشنهادم اینه که پرایس اکشن رو حتما کار کنید، دیدگاه بسیار تازه و درستی بهتون از چارت خدمتتون ارایه میده.
    نهایت سپاس رو از زحمات بسیار زیاد بروکر اکسنس و کارکنان بسیار محترم شان دارم🌷🌷🌷
    T.me/@kiarash_nks

پاسخ دادن به: کیارش حمیدی
پرایس اکشن در کل رفتار چارت رو به شما نشون میده، …
کنسل
اطلاعات شما: