Home تالار گفتگو فارکس معرفی ارزهای دیجیتالی منبع اصلی بازار کریپتو تترچیست؟

  • منبع اصلی بازار کریپتو تترچیست؟

    ارسال شده توسط احمدرضا فراهانی در فروردین ۱۰, ۱۳۹۷ در ۱:۳۸ ب.ظ

    وقتی قیمت یک ارزی کاهش پیدا میکند، دارندگان ارز های دیگر برای صاحبان آن تاسف میخورند و با نیش و کنایه از اصطلاح SFYL ( متاسفم براتون) استفاده می کنند.اما در کل بازار کریپتو کسی نمی تواند از کاهش قیمت توکن تتر چشم پوشی کند و با کنایه در مورد آن صحبت کند زیرا نابودی آن، نابودی همه است.

    این حرف به این دلیل است که منبع اصلی نقدینگی ارزهای بازار کریپتو تتر است.بدون تمایل به ایجاد هیچ شک و تردیدی در این مورد، سقوط آن برای بازار بسیار بد خواهد بود، بر روی تمام ارزها تاثیرگذار خواهد بود و در نهایت امکان کاهش و توقف مبادلات را نیز به همراه دارد.

    تا به امروز تتر خود را ارزی معرفی کرده است که پایدار است و ارزش آن به دلار آمریکا وابسته است.قیمت این ارز حدود یک دلار است اما به ۱٫۱۰ دلار یا ۰٫۸۰ دلار نیز رسیده است.با این حال منتقدان اعلام کرده اند که ارتباط نزدیکی با Bitfinex دارد و این کمپانی با در اختیار داشتن این ارز میتواند روی تغییر قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد.

    این برای سرمایه گذاران ایجاد مشکل می کند چون تتر در بین دیگر ارزهای کریپتو، محدودیت مقداری دارد.یکی از حسابدار های شرکت Friedman LLP قصد داشت تا ثابت کند تتر کاملا پشتیبانی می شود. پس از آن تتر اعلام کرد روابطش با آن شرکت را قطع کرده است.هنوز مشخص نیست چرا و چگونه این اتفاق افتاده است.پس از این اتفاق شک و شبهه ها بیشتر از همیشه دامنگیر تتر شده است.در تماس با آن ها نیز تنها یکی از سخنگوهای آن ها گفته است ما در این باره اطلاعات خاصی نداریم.

    خطرات سیستماتیک
    وایس ریتز، یکی از سرمایه گذارانی است که چندین دهه است کارهای تحلیلی و تحقیقی در زمینه ارزهای کریپتو انجام می دهد. او در مورد تتر هشدار داده است که میتواند روی کل اکوسیستم تاثیرگذار باشد.وی در این مورد توضیح داده است که :

    “تتر تنها ارز بازار کریپتو با حجم معادلات بالاست که همواره رکورد تراکنش های خود را جا به جا می کند.گاهی حتی بیشتر از یک بار در روز.این هشدار ها برای ما باید مهم باشد زیرا ارزی است که برای تجارت ها بسیار مورد استفاده است و یکی از منابع نقدینگی ارزهای کریپتو است.”

    به همین دلیل تتر میتواند از نظر سیستمی، مهم تلقی گردد.این ارز یکی از تنظیم کننده های بازار نیز هست و شکست برای آن هزینه های زیادی در پی دارد.برای عدم شکست این ارز روی کمک های دولتی هم نمیتوان هیچ حسابی باز کرد.وی در گزارشش ادامه داد:

    “کاربرد این ارز در بازار مانند خون در بدن است.قیمت ها را تعدیل می کند و تجارت های بدون درنگ را ممکن می سازد.عواقب شکست این ارز چه خواهد بود؟چه می شود اگر این منبع بزرگ نقدینگی و تعدیل قیمت از بین برود؟”

    در نوامبر سال گذشته این شرکت اعلام کرد که یک هکر ۳۱ میلیون دلار از این ارز را به سرقت برده است.چندی بعد کمیسیون آتی ایالات متحده دو کمپانی Bitfinex و Tether را احضار کرده بود.

    دیدگاه دیگر
    به هر حال از وضعیت موجود تفاسیر و برداشت های مثبتی نیز وجود دارد.در هر حال اردن بلورف در مصاحبه اخیرش تتر را یک تقلب عظیم خوانده است.برای درک این توضیحات، باید به یاد بیاوریم که چگونه تتر در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، به این سرعت مقبول شد و پیشرفت کرد.

    در آوریل سال گذشته Bitfinex سرویس های خود را به حالت تعلیق درآورد. به منظور ادامه مبادلات، تتر یک جایگزینی برای انتقالات Bitfinex و سایر مبادلات بود تا برای کاهش زمان مبادلات بانکی سودمند باشد.با این حال خود تتر نیز ممکن است مشکلات مشابهی داشته باشد و این میتواند توضیح دهد که چرا در امور مالی تقلب به شمار می آید.

    “ما معتقدیم که تتر برای پیدا کردن روابط مناسب بانکی تلاش می کند.یکی از دلایل اصلی این است که بر خلاف دلار این ارز شفافیت ندارد. در حقیقت شفافیتی که افراد انتظار دارند، در بخش مالی وجود ندارد”

    هنوز نمیتوان در مقابل تتر موضع خاصی گرفت فقط بهتر است در برابر آن محتاطانه برخورد کنیم

    احمدرضا فراهانی نوشته ای ارسال کردن در 6 سال پیش 1 کاربر · 0 پاسخ
  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: احمدرضا فراهانی
وقتی قیمت یک ارزی کاهش پیدا میکند، دارندگان ارز ه…
کنسل
اطلاعات شما: