• تعریف لات LOT

    ارسال شده توسط رضا فولادوند در آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۷:۳۱ ب.ظ

    تعریف لات LOT
    در بازار فارکس و یا دیگر بازارهای مالی افراد نمیگویند که من یک اونس طلا خریدم، یا ۱۰ بشکه نفت فروختم.چه میگویند؟در بازارهای جهانی معیاری وجود دارد به اسم لات. لات قراردادهای استاندارد شده ای هستند که تعداد و مقدار یک کالا را مشخص میکنند.لات نشان دهنده ی مقدار معامله ی شما است. مقدار لات مستقیماً بر روی ریسک ِ معامله ی شما تأثیر می گذارد.کوچکترین مقدار موجود در یک معامله میکرو لات (Micro Lot) است که در یک معامله برابر با ۱۰۰۰ واحد است؛ میکرو لات در اکثر جفت ارز ها معادل ۰.۱۰ دلار در هر پیپ است. این برای معامله گرانی که سرمایه اندکی دارند مقدار بسیار زیادی محسوب میشود.مینی لات (Mini Lot) در یک معامله برابر با ۱۰۰۰۰ واحد است که در اکثر جفت ارز های اصلی معادل ۱ دلار در هر پیپ است.لات استاندارد در یک معامله برابر با ۱۰۰۰۰۰ واحد است که در اکثر جفت ارز ها معادل ۱۰ دلار در هر پیپ است.

    انواع لات فارکس

    در حال حاضر، ۴ نوع اندازه لات در بازار فارکس وجود دارد:

    ۱. لات استاندارد

    یک لات استاندارد متشکل از ۱۰۰۰۰۰ واحد یک ارز است. اگر به دلار آمریکا معامله می کنید در این صورت یک لات استاندارد برابر با ۱۰۰۰۰۰$ دلار است. علاوه بر این، اندازه متوسط ۱ پیپ در یک لات استاندارد ۱۰$ است؛ بنابراین، اگر ۱۰ پیپ ضرر کنید یعنی ۱۰۰$ ضرر کرده اید.از این اندازه لات معمولاً در حساب های تجاری مؤسسات استفاده می شود که برای شروع تجارت در آن باید حداقل ۲۵۰۰۰$ در کیف خود پول خود داشته باشید.

    ۲. مینی لات

    یک مینی لات متشکل از ۱۰۰۰۰ واحد یک ارز است. در یک حساب تجاری مبتنی بر دلار آمریکا ۱ پیپ در یک معامله برابر با ۱ دلار است.معمولاً معامله گران تازه کار از این اندازه لات برای شروع و یادگیری تجارت در بازار فارکس استفاده می کنند. معامله گران مجبور نیستند مبالغ بزرگی در حساب خود سپرده گذاری کنند و همچنین در پوزیشن های باز با نوسان کمتری روبرو خواهند شد.از اندازه مینی لات در حساب های تجاری مینی استفاده می شود که در معامله گران می توانند با حداقل ۱۰۰$ شروع به تجارت کنند.

    ۱۰ مینی لات برابر با یک لات استاندارد است.

    ۳. میکرو لات

    یک میکرولات کوچکترین لات تجاری ارائه شده توسط اکثر بروکرهای فارکس است. یک میکرولات متشکل از ۱۰۰۰ واحد یک ارز است، یعنی یک میکرولات در یک حساب تجاری مبتنی بر دلار برابر با ۱۰۰۰$ و ۱۰ سنت ۱ پیپ است. این اندازه لات بسیار مناسب معامله گران تازه کاری است که می خواهند برای اولین بار و با حداقل ریسک با آسودگی بیشتر به انجام معاملات بپردازند.اکثر بروکرهای جزئی به معامله گران خود حساب میکرو ارائه می دهند تا آنها بتوانند با سپرده های کمتر از میکرولات استفاده کنند. درمحاسبات، ۱۰۰ میکرولات برابر با ۱ لات استاندارد است.

    ۴. نانولات

    همانطور که از نام آن مشخص است، یک نانولات حتی از یک میکرولات هم کوچکتر است. یک نانولات متشکل از ۱۰۰ واحد یک ارز است، یعنی یک نانو لات در یک حساب تجاری مبتنی بر دلار برابر با ۱۰۰$ و به ارزش ۱ سنت هر پیپ است. این نوع لات وجود دارد اما به ندرت از آن در فعالیت های تجاری فارکس استفاده می شود.

    اهمیت لات فارکس

    بسیار اهمیت دارد که با اندازه لات مناسب معامله کنید زیرا این اندازه لات است که تعیین می کند نوسانات بازار فارکس چه تأثیری بر معاملات شما خواهد داشت.

    به عنوان مثال:

    EUR/USD 1.3500

    ارزش یک پیپ = ۰.۰۰۰۱ تقسیم بر ۱.۳۵۰۰ = ۰.۰۰۰۰۷۴۰۷۴۰۷ یورو

    این ارزش یک پیپ در هر لات است:

    اندازه لات استاندارد = ۰.۰۰۰۰۷۴۰۷۴۰۷ ضرب در ۱۰۰۰۰۰ = ۷.۴۰۷۴۰۷ ≈ ۷.۴۰۷ یورواندازه مینی لات = ۰.۰۰۰۰۷۴۰۷۴۰۷ ضرب در ۱۰۰۰۰ = ۰.۷۴۰۷۴۰۷≈ ۰.۷۴۰ یورواندازه میکرولات = ۰.۰۰۰۰۷۴۰۷۴۰۷ ضرب در ۱۰۰ = ۰.۰۷۴۰۷۴۰۷≈ ۰.۰۷۴ یورو

    و این ارزش یک پیپ در دلار آمریکا است:

    لات استاندارد (دلار آمریکا) = ۷.۴۰۷ یورو ضرب در ۱.۳۵۰۰ = ۹.۹۹۹۴۵$مینی لات (دلار آمریکا) = ۰.۷۴۰ یورو ضرب در ۱.۳۵۰۰ = ۰.۹۹۹$میکرولات (دلار آمریکا) = ۰.۰۷۴ یورو ضرب در ۱.۳۵۰۰ = ۰.۰۹۹۹$

    بنابراین، هرچه اندازه لات بزرگتر باشد ارزش پیپ بیشتر خواهد بود. وقتی معامله شما موفق باشد با لات بزرگتر سود بیشتری به دست می آورید اما در صورت متضرر شدن پول بیشتری از دست خواهید داد.

    اکثر معامله گران فارکس جزئی با لات های مینی و میکرو معامله می کنند. ممکن است مثل لات استاندارد جذاب و مناسب نباشد اما تجارت با اندازه کوچکتر به شما اجازه می دهد که مدت بیشتری در تجارت دوام بیاورید. لات های میکرو و مینی از لحاظ نیاز به سرمایه و ریسک پذیری تعادل بسیار خوبی دارند؛ بنابراین، این ۲ اندازه لات برای شروع تجارت شما در بازار فارکس بسیار مناسب هستند.

    برای مثال:

    هنگامی که شما میخواهید طلا بخرید نباید بنویسید ۱۰۰ اونس، باید بنویسید چند لات.

    هر ۱۰۰ اونس طلا برابر است با یک لات. لات مرجع عددی تمامی معاملات است.

    در نفت هر ۱۰۰۰ بشکه میشود یک لات.

    آشنایی با ربات های معامله گر فارکس

    اکسپرت ویژه استراتژی ریاضی
    اکسپرت سودده
    ربات معامله گر فارکس
    اکسپرت ویژه مکدی
    اکسپرت ویژه جپشین
    معرفی اکسپرت های فروشگاه
    معرفی اکسپرت های سودده
    تبادل و ارسال ربات معامله گر
    مدیریت اکسپرت های شما
    آموزش نصب اکسپرت

  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: رضا فولادوند
تعریف لات LOT در بازار فارکس و یا دیگر بازارهای م…
کنسل
اطلاعات شما: