Home تالار گفتگو فارکس اندیکاتورها و کندل شناسی اندیکاتور کورولیشن فارکس

  • اندیکاتور کورولیشن فارکس

    ارسال شده توسط admin در اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۷ ق.ظ

    اندیکاتور کورولیشن فارکس
    این بار قصد داریم یک اندیکاتور بسیار پرکاربرد را ارئه دهیم و آن هم اندیکاتور کورولیشن فارکس است. به وسیله این اندکاتور می توانید ارتباط بین زوج ارزها را به زیبایی درک کنید و فرصت های ترید بیشتری پیش روی خود داشته باشید. برای دوستانی که آشنایی کامل با کورولیشن فارکس ندارند توضیح مختصری در زیر می دهیم.

    کورولیشن فارکس چیست ؟
    کورولیشن در بازارهای مالی یک روش اندازه گیری ارتباط بین دو دارایی است. کورولیشن در بازار فارکس نیز به ارتباط بین زوج ارزها می پردازد. ضریب همبستگی یا ضریب کورولیشن عددی در بازه ی -۱ تا +۱ می باشد. کورولیشن + نشان دهنده ی ارتباط کامل بین دو زوج ارز است به عبارت دیگر این دو زوج ارز دقیقا مثل هم حرکت می کنند. هر چقدر این عدد به سمت -۱ حرکت کند شباهت بین حرکات دو زوج ارز کم تر می شود تا اینکه کورولیشن -۱ نشان دهنده ی این موضوع است که دو زوج ارز کاملا برخلاف یکدیگر حرکت می کنند. کورولیشن ۰ نیز به این معنی است که ارتباط بین دو زوج ارز کاملا تصادفی است.

    معرفی اندیکاتور کورولیشن
    با استفاده از این اندیکاتور کورولیشن قادر خواهید بود در بازار فارکس زوج ارزهایی را که همبستگی بیشتری با هم دارند را به راحتی پیدا کنید و تریدهایتان را در زوج ارزهای مستعد حرکت های بزرگ پیاده سازی کنید. هیچ تنظیم خاصی نیاز نیست انجام دهید . کافیست این اندیکاتور کورولیشن فارکس را برروی متاتریدر بیاندازید و همانند عکس زیر همبستگی ها را بررسی کنید.

    همانطور که در پاراگراف بالا نیز توضیح داده شد اگر زوج ارزی کورولیشن ۰.۸ به بالا داشت می توان متوجه شد که حرکات بسیار شبیه به همی دارند و اگر عدد همبستگی کمتر از -۰.۸ بود می توان فهمید که کاملا برعکس هم حرکت می کنند.

    admin نوشته ای ارسال کردن در 5 سال, 11 ماه پیش 1 کاربر · 0 پاسخ
  • 0 پاسخ

با عرض پوزش، هیچ پاسخی یافت نشد.

پاسخ دادن به: admin
اندیکاتور کورولیشن فارکس این بار قصد داریم یک اند…
کنسل
اطلاعات شما: