Home تالار گفتگو فارکس استراتژی در معاملات معرفی استراتژی کانالها پاسخ به: معرفی استراتژی کانالها

  • زهرا سلیمانی

    کاربر
    مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۶:۳۶ ب.ظ

    معاملات صعود ناگهانی کانال دنچیان
    ریچارد دونچیان یک روند عمیق ساده را به وجود آورد و به دنبال آن، استراتژی را در دهه ۱۹۸۰ بر اساس مفهوم قدرت خرید و ضعف فروش ایجاد کرد. کانال دنچیان، بر اساس شکست صعود ناگهانی بررسی می‌شود که قیمت، بیش از یک یا چند ساعت یا روز / هفته مشخص شده توسط معامله‌گر تعیین می‌شود. استراتژی کانال دنچیان در بازارهای رو به رشد یا کاهش یافته کار می‌کند اما بهتر است در بازارهای محدوده‌ای و راکد استفاده نشود.

    در بازار معاملاتی بیاموزید: این استراتژی ساده به شما کمک می‌کند تا حرکت‌های بزرگ را شکار کنید و حد ضرر را مشخص نمایید.

    از آنجایی که چند شکست ناگهانی صعودی در نتیجه روند مشروع است، بسیاری از معامله گران، خروج از پوزیشن (یا همان حدضرر) را در کانال مخالف قرار می‌دهند. این امر ریسک را کاهش می‌دهد و مانع معاملات طولانی مدت می شود. معامله‌گرانی که با معاملات طولانی مدت سازگاری ندارند، با قرار دادن حد ضرر، ترغیب می‌شوند تا حجم معاملات را کاهش دهند و با قرار دادن حد ضرر، معاملات خود را ایمن می‌سازید که با استفاده از میانگین دامنه دقیق (Average True Range) یا قرار دادن حد ضرر در وسط کانال میسر می شود که بسته به جهت روند ۱۰ روزه ، قیمت حداقل یا حداکثر خواهد بود.

    استفاده از کانال دنچیان جهت ورود به روند
    ما هیچ وقت مطمئن نیستیم که اصلاحات چه تاثیری خواهد داشت یا روند جدید، نزولی خواهد شد یا خیر. بنابراین، ما از کانال دنچیان استفاده می‌کنیم تا نشان دهد چه زمانی اصلاحات به اندازه کافی برای بررسی مجدد روند، عمیق و موثر هستند. در مثال زیر، کانال دنچیان را در نمودار ۴ ساعته با ارزش ورودی ۵۵ قرار دهید. اگرچه قیمت در روند صعودی قرار دارد، اما می‌دانیم زمانی که کانال دنچیان پایین‌تر شکسته شود، بازار به اندازه کافی، شروع به اصلاح می‌کند.

    در بازار معاملاتی بیاموزید: از کانال دنچیان برای اصلاح مناسب و تعقیب نقطه ورود به پوزیشن استفاده نمایید.