• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ در ۶:۰۴ ق.ظ

    پترن و تریگرهای مورد استفاده در پرایس اکشن به سبک فولر
    در این مقاله قصد دارم سه استراتژی ترید محبوبم در پرایس اکشن را با شما به اشتراک بگذارم : پین بارها، اینساید بارها و فیکی ها
    این ست آپ ها ( چیدمان ها) در عین سادگی همچنان بسیار قدرتمند هستند و اگر آنها را فرا بگیرید و صبورانه با نظمی دقیق آنها را در چارتها شناسایی کنید در ترید به ابزارهای قدرتمندی مجهز خواهید شد.

    ست آپ پین بار
    تریگر پین بار اساس روش ترید من در بازار جهانی تبادلات ارزی است .پین بار در روند ها از ضریب دقت بالایی برخوردار است خصوصاً وقتی در نزدیکی با سطوح مهم قیمتی شکل بگیرد. پین بارهایی که در سطوح مهم خطوط حمایت و مقاومت شکل میگیرند عموماً ست آپ های خیلی دقیقی هستند.

    از پین بارها می توان برای تریدهای ضد روند(کانتر ترند) هم استفاده کرد، و این درصورتی است که در فرم ایده آل شکل گرفته و با فاصله ای محسوسی از سایر کندل ها قرار بگیرند (برای مثال در یک روند صعودی کندل پین بار بالاتر از بالاترین سطح کندل قبلی ایجاد شود- مترجم) در این حالت شانس بالایی وجود دارد که انتهای یک روند شناسایی شده و شاهد چرخشی در بازار باشیم خصوصا که پین بار در تایم فریم روزانه شکل گرفته باشد.

    به تصویر زیر دقت کنید که کندل سمت چپ نمونه ای از یک پین بار نزولی و کندل سمت راست نمونه ای از یک پین بار صعودی است:


    به چارتی که برای مثال آورده شده است دقت کنید :

    در این چارت به پین بارهایی توجه می کنیم همجهت با روند تثبیت شده، شکل بگیرند. این نوع پین بارهای همجهت با روند پین بارهای مورد علاقه من در ترید محسوب می شوند.

    همچنین دقت کنید که این روند صعودی در انتهای یک روند نزولی شکل گرفت است که انتهای این روند نزولی توسط دو پین بار صعودی شناسایی شده بود (اهمیت مشاهده دبل پین بار برای شناسایی نقاط چرخش در بازار- مترجم)