• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ در ۶:۴۳ ق.ظ

    کنترل احساسات در یک ترید
    شاید بهترین روش برای اینکه مطمین باشید احساس در تریدتان دخیل نیست این است که مبلغ بیش از حدی را برای یک ترید ریسک نکنید.مرتبا از تریدرهای مختلف ایمیل های زیادی را دریافت می کنم که به من می گویند دائماً ضرر می کنند و یا اینکه تمام مدت شب بیدارند و همینطور خیره به چارت نگاه می کنند و یا اینکه نمی توانند از فکر کردن به تریدی که دارند رها بشوند و هر لحظه به آن فکر می کنند. تنها دلیلی که تریدرها این کارها را می کنند اینست که آنها مبلغ زیادی را بروی هر ترید ریسک می کنند و یا مرتبا و به دفعات زیادی ترید می کنند.
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT32qP0jynPN-32D5sOKs1NWuoS2hkgzgJJizkvEln66Zk8Yup8AA
    شما باید میزان مبلغی را ترید کنید که در صورت از دست دادنش این مسئله برایتان قابل هضم باشد چرا که در هر تریدی این امکان هست که شما ضرر کنید. بله ترید بر اساس استراتژی پرایس اکشن شانس بالایی برای موفقیت دارد ولی شما هرگز با اطمینان نمی دانید که کدام تریدتان موفق و کدام منجر به ضرر خواهد شد در نتیجه شما باید بروی هر تریدتان به شکل معقولی میزان ریسک را مدیریت کنید.

    دلیل اینکه تریدرها ریسک بیش از حدی را در هر ترید انجام میدهند و یا بیش از حد ترید می کنند توقعات غیر واقعی آنها از بازار است. باید این مطلب را به جد مد نظر داشته باشید که قرار نیست شما به سرعت ثروتمند بشوید بلکه باید یک هدف گذاری برای سودگیری آهسته ولی پیوسته و مستدام از بازار را برای خودتان تعریف کنید و بعد در طول زمان و به مرور موجودی حسابتان را افزایش بدهید.

    اما متاسفانه بنظر میرسد که اکثر تریدرها این صبوری را ندارند و در نتیجه دچار چرخه ای از تریدهای احساسی میشوند که نتیجه اش مشخص است.