• admin

    مدیر
    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۵:۵۷ ق.ظ

    ۶ساعت کارگزاری شما اهمیتی ندارد

    بعضی از تریدرها مایلند بیشتر و بیشتر خودشان را گیج کنند. مثلا میگویند برای معامله روی طلا باید کلوز کندل های مبتنی بر ساعت نیویورک را در نظر گرفت و از این روی فلان کارگزاری که با این ساعت کار می کند بهتر است! یا مثلا برای فلان ارز باید ساعت بازار لندن را مدنظر داشت پس از فلان کارگزاری استفاده کنیم. اما واقعا این موارد اهمیتی ندارند.

    در تصویر زیر دو چارت ۴ ساعته مربوط به ارز یورو/دلار را مشاهده می کنید که مربوط به دو کارگزاری متفاوت هستند. این دو کارگزاری از دو تایم کلوز متفاوت برای کندل هایشان استفاده می کنند اما اگر دقت کنید، تفاوت بسیار ناچیزی بین کندل های این دو کارگزاری وجود دارد. ممکن است برخی از سرنخ هایی که در چارت سمت چپ مشاهده می کنید را در چارت سمت راست نبینید و برعکس.

    بنابراین هیچ کارگزاری وجود ندارد که تایم “بهتری” به شما برای کلوز کندل ها نسبت به یک کارگزاری دیگر بدهد. بنابراین سیگنال هایی که میگیرید نیز تفاوت کمی با هم دارند. در نهایت مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که شما باید تصمیم نهایی را بر اساس چارت خودتان بگیرید و زیاد با دخیل کردن این مسائل خودتان را گیج نکنید.