نحوه خرید بیتکوین

فرآیند نحوه خرید بیت‌کوین به سادگی ثبت نام در یک اپلیکیشن است

شما به راحتی می‌توانید اقدام به خرید این ارز دیجیتالی بکنید

قبل از خرید بیت‌کوین، میبایست یک کیف پول بیت‌کوینی یا Bitcoin Wallet داشته باشید.

کیف پول بیت‌کوینی را از سایت‌هایی مانند Blockchain.info یا اپلیکیشن‌هایی مثل :

 Bitcoin Wallet برای اندروید و Blockchain Bitcoin Wallet برای iOS دانلود کرده و یک فرم آنلاین را با اطلاعات پایه خودتان تکمیل کنید . این کار بیشتر از دو دقیقه وقتتان را نمی‌گیرد.

نحوه خرید بیتکوین

روش های مختلفی برای خرید بیت کوین وجود دارد که بر اساس :

شرایط افراد ، قوانین مربوط به کشور محل سکونت شخص ، روابط بین المللی کشور ها ، هدف و حجم معاملات انجام شده توسط افراد و … می توان از هر یک از آنها استفاده کرد .

به طور کلی این روش ها را می توان در سه دسته اصلی قرار داد که عبارتند از : 1- خرید از طریق سایت ها 2- خرید از طریق صرافی های آنلاین 3- خرید از طریق صرافی های شخصی

افراد با توجه به حجم خرید بیت کوین ، هدف خرید ، کشور محل سکونت خود و … می توانند هر کدام از این روش ها را انتخاب کنند .

لازم به ذکر است که روش های مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارند از این رو در هنگام انتخاب روش خرید بیت کوین خود بایستی دقت لازم را به عمل آورده

و با انتخابی درست کمترین هزینه احتمالی را متحمل شد . در ادامه به بررسی روش های مختلف خرید بیت کوین و توضیح گام به گام یکی از این روش ها به صورت تصویری پرداخته شده است .

روش های خرید بیت کوین

قبل از اینکه درباره روش های خرید بیت کوین صحبت کنیم لازم است تا به چندین نکته که قبل از اقدام به خرید بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی باید رعایت شود اشاره کنیم .

برای خرید بیت کوین نیاز به فراهم آوردن شرایط زیر دارید :

  1. نصب یک کیف پول بیت کوین دیجیتال آفلاین مناسب و انتخاب یک رمز عبور مطمئن برای آن
  2. عضویت در یک صرافی معتبر و باز کردن حساب در آن
  3. انتخاب یک روش پرداخت مناسب

بعد از انجام این مراحل و فراهم کردن تمامی شرایط مورد نیاز می توانید اقدام به خرید بیت کوین از یکی از روش هایی که در ادامه مقاله به آنها اشاره شد است کنید .

برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین عمدتاً از سه روش استفاده می شود که عبارتند از :

نحوه خرید بیتکوین خرید از سایت :

در این روش از طریق مراجعه به سایت هایی که ویژه خرید و فروش این نوع ارز ها هستند می توان اقدام به خرید بیت کوین به ریال یا هر ارز دیگری کرد .

از جمله وب سایت های معتبر و شناخته شده در این رابطه می توان به سایت لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com ) ، سایت XMLGold و وبمانی اشاره کرد

که مهمترین و معتبر ترین آنها لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com )  می باشد .

 خرید از صرافی های آنلاین :

تعدادی از صرافی های معتبر آنلاین در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال فعال هستند که افراد با مراجعه به سایت این صرافی ها می توانند اقدام به خرید بیت کویین کنند

از جمله معایب این روش خرید بیت کوین بالا بودن قیمت این ارز دیجیتالی نسبت به قیمت واقعی آن می باشد .

نحوه خرید بیتکوین خرید از صرافی های شخصی :

تعدادی از فروشندگان بیت کوین اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتالی به صورتی شخصی از طریق سایت خصوصی خود ، کانال تلگرامی و یا عضویت در انجمن های مربوطه کرده اند

برای خرید بیت کوین از این طریق تنها کافی است با پیدا کردن یک صرافی شخصی اقدام به خرید این ارز دیجیتالی کنید .

از جمله روش های پیدا کردن صرافی های معتبر مراجعه به بازارچه های دیجیتالی موجود و انتخاب صرافی های با بالاترین میزان اعتبار در این سایت ها

جستجو در کانال های تلگرامی مرتبط و یا سرچ در اینترنت می باشد .

نحوه خرید بیتکوین دقت شود که در انتخاب صرافی های شخصی از طریق بازارچه های دیجیتالی توجه به میزان اعتبار این صرافی ها بسیار مهم می باشد

به طوری که صرافی های با امتیاز بالاتر از 50 گزینه های مناسب تری برای خرید بیت کوین می باشند .

زمانی که یک کیف پول بیت‌کوینی برای خودتان دست و پا کردید، می‌توانید به کمک روش‌های پرداخت رایج مانند کارت نقدی، انتقال بانکی یا کارت اعتباری برای خرید بیت‌کوین از

پلتفرم‌های خرید و فروش این ارز دیجیتالی (مانند Coinbase) اقدام کنید.

پس از خریداری، بیت‌کوین‌ها به کیف پول شما منتقل می‌شوند. در دسترس بودن روش‌های پرداختی ، به شرایط و نوع معامله انتخابی شما بستگی دارد.

در ادامه یک اسکرین‌شات از رابط یا اینترفیس بیت‌کوین مشاهده می‌کنید که نحوه خرید و فروش بیت‌کوین یا حتی سایر ارزهای دیجیتالی رایج مانند اتریوم و لایت‌کوین را نشان می‌دهد.

همان طور که می‌بینید، برای خرید بیت‌کوین کافی است بر روی زبانه خرید و فروش کلیک کرده تا به سادگی آب خوردن فرآیند خرید و فروش این ارز را شروع کنید.

برای خرید و فروش، ابتدا باید نوع ارزی را که می‌خواهید معامله کنید و روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

نحوه خرید بیتکوین

به خاطر داشته باشید که نیازی نیست بازار تبادل بیت‌کوین و کیف پول بیت‌کوین یکسان باشند.

بازار تبادل بیت‌کوین یا  Bitcoin exchange جایی شبیه بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس است که شما می‌توانید از بیت‌کوین به عنوان یک ارز قانونی برای خرید و فروش استفاده کنید.

اگرچه اکسچنج‌ها یا بازارهای مبادله بیت‌کوین، امکان استفاده از قابلیت‌های کیف پول بیت‌کوینی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، اما این کار، کار اصلی آن‌ها نیست.

از آنجا که ضروری است کیف پول بیت‌کوینی به طور ایمن و محافظت شده نگهداری شود

معمولا توصیه می‌شود که برای ذخیره مقادیر زیاد بیت‌کوین یا نگهداری آن برای مدت زمانی طولانی از خدمات اکسچنج‌ها استفاده نشود.

بنابراین بهتر است که بیت‌کوین‌های خود را به کیف پول های ایمن منتقل بکنید.

هنگام انتخاب کیف پول بیت‌کوینی باید بیش از هر چیز امنیت آن برای شما اولویت داشته باشد و همیشه سعی کنید کیف پول هایی با قابلیت امضای چندگانه را انتخاب کنید.

در حال حاضر، اکسچنج‌های بسیار معتبری در بازار وجود دارند که همه نیازهای کاربران را پاسخ داده و بالاترین استاندارهای امنیتی و گزارش دهی را به آن‌ها ارایه می‌کنند.

البته ناگفته نماند که هنگام انتخاب اکسچنج یا کیف پول برای مبادله بیت‌کوین‌های خود باید کمی وسواس به خرج دهید.

یک کیف پول بیت‌کوینی برای ذخیره کلید خصوصی شماست، نه برای بیت‌کوین

تصور عامه این است که بیت‌کوین‌ها در یک کیف پول ذخیره می‌شوند که تصور درستی نیست.

بیت‌کوین‌ها در هیچ جایی ذخیره نمی‌شوند. حساب بیت‌کوینی با استفاده از دو کلید عمومی و خصوصی ذخیره می‌شود.

این کلیدها رشته‌ای دراز از اعداد و حروف هستند که با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری ریاضی ساخته می‌شوند.

کلید عمومی (مانند شماره حساب بانکی) به عنوان یک آدرس برای همه قابل نمایش است و دیگران می‌توانند به آن بیت‌کوین منتقل کنند.

کلید خصوصی (مانند رمز کارت اعتباری) مخفی نگه داشته می‌شود و تنها برای تایید انتقال بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، این کلید خصوصی است که در کیف پول بیت‌کوینی نگهداری می‌شود.

از میان راهکارهایی که برای ایمن نگه داشتن کیف پول بیت‌کوینی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به رمزگذاری کیف پول با یک گذرواژه قوی و انتخاب یک سیستم رایانش ابری برای ذخیره آن اشاره کرد.

پلتفرم Coinbase نیز که پیشتر به آن اشاره شد، از یک قفل چندگانه ایمن برای میزبانی کلیدهای شما استفاده می‌کند.

شما به عنوان یک کاربر مختار هستید که از بیت‌کوین‌هایی که از این کلید خصوصی استفاده می‌کنند، برای خرید کالا، پرداخت بهای خدمات یا انتقال پول به دوستان یا اعضای خانواده خود استفاده کنید.

این بیت‌کوین‌ها با استفاده از آدرس برای گیرنده ارسال می‌شوند. با فروش بیت‌کوین‌ها در اکسچنج‌ها می‌توانید مبلغ معادل آن با پول رایج را دریافت کرده و آن را از حساب شخصی خود برداشت کنید.

اگرچه همه بیت‌کوین‌های جهان از یک جنس هستند اما قیمت آن در کشورها و حتی اکسچنج‌های مختلف، متفاوت است و همین باعث افزایش فرصت‌های آربیتراژ برای آن می‌شود.

بهای بیت‌کوین در کره جنوبی با لحاظ ۳۵ درصد افزایش قیمت محاسبه می‌شود.

در حالی که این مقدار در هند چیزی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است. گفتنی است که شرایط عرضه و تقاضا در بازار باعث ایجاد آربیتراژ در قیمت این ارز دیجیتالی می‌شود.

روز به روز به تعداد مکان‌هایی که می‌توان در آنجا از بیت‌کوین برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات استفاده کرد، اضافه می‌شود.

برخی از بازیگران بزرگ صنعت خرده فروشی و همچنین تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک هم حاضرند از مشتریان خود به جای سایر ارزهای رایج، بیت‌کوین بگیرند.

افزایش پذیرش بیت‌کوین و اقبال عمومی به آن باعث تقویت جایگاه این ارز دیجیتالی در سراسر جهان شده و به آن کمک می‌کند که به عنوان یک روش پرداخت به رسمیت شناخته شود.

اخیرا هم ژاپن به طور رسمی و قانونی بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت مورد پذیرش قرار داده است.

جمع‌بندی ۱

تغییر مواضع نهادهای ناظر، افزایش پذیرش و سرمایه‌گذاری روزافزون در شرکت‌های نوپا و محصولات مرتبط با بیت‌کوین باعث شده که اعتماد به بیت‌کوین افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

با این حال، این ارز دیجیتالی هنوز مراحل ابتدایی رشد خود را طی می‌کند

و باید پیش از اقدام به خرید آن به طور کامل تمامی جوانب کار از نوسانات قیمتی گرفته تا مسائل قانونی و مالیات را مد نظر قرار دهید.

جمع‌بندی ۲

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹ توسط یک شخص ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است .

بیت کوین به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای و حتی بدون نام خود انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند.

رشد بیت کوین از سال ۲۰۱۳ به شکل چشمگیری افزایش داشته

بطوریکه کاربران آن از ۳۰۰۰ نفر در ابتدای سال ۲۰۱۳ به ۱ میلیون نفر در آخر ۲۰۱۳ افزایش داشته اند و در سال ۲۰۱۷ این عدد بین۴ تا ۶ میلیون نفر رسیده است .

قیمت هر بیت کوین از زمان پیدایش که چند صدم دلار بوده نیز افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر ارزش آن معادل تقریبی ۶۰۰۰ دلار می باشد.

 

نحوه خرید بیتکوین

 

معرفی سایت blockchain
بلاک چین چیست؟
همه چیز درباره بیت کوین
بیت کوین یا اتریوم؟

با ثبت نام در سایت Dezpro.net یک دلار هدیه ثبت نام در کیف پول دلاری خود دریافت نمایید و از طریق این کیف پول با درگاههای پرداخت (ارز دیجیتال – وبمانی و پرفکت مانی) پرداخت خود را انجام دهید

مقالات مرتبط

بلاک چین چیست؟

آشنایی با مفاهیم تکنولوژی بلاک چین و کاربردهای این تکنولوژی و بلاک چین چیست؟ در این مقاله قصد داریم درمورد سیستم بلاک چین و کاربردهای این تکنولوژی…